• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Kaxmaja

Hej hej!
    Säkert en fråga ni fått 500gånger men jag hoppas att ni orkar svara på den en gång till
    Jag har en city cross (07 alt 08a) som nu ska säljas, därför vill jag tvätta och göra den fin. Nu till min fråga: Hur får man loss sufletten?

OBS ingen annons!!!    

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ www.grodfamiljen.se ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • myran82
    Kaxmaja skrev 2011-07-20 10:07:23 följande:
    Hej hej!
    Säkert en fråga ni fått 500gånger men jag hoppas att ni orkar svara på den en gång till
    Jag har en city cross (07 alt 08a) som nu ska säljas, därför vill jag tvätta och göra den fin. Nu till min fråga: Hur får man loss sufletten?

OBS ingen annons!!!    
    Vill du veta årsmodellen kan du kolla märkningen på chassit (finns kanske på sittdelen också). På vår är det bara att lyfta ut den ur fästena (har en -06)...men jag vet inte hur man går till väga om man vill ta bort tyget på den.
  • t0va
    sjöberg75 skrev 2011-07-20 09:49:39 följande:

Hoppas det är ok om jag skriver en liten fråga till er (vagnveteraner)?!

Jag är gravid & väntar liten i dec & funderar på att köpa en Nitro City med quadrolift (har varit & provkört den), den verkar underbar. Men nu till frågan: Hur fungerar framhjulen på vintern i snö?? Svårkörd?? Fastnar hjulen i snön??

Tack på förhand!!    

Den funkar mycket bättre än jag fruktade, jag trodde vi skulle få fixa ett begagnat citycross chassi och ha under vintern men det gick bra att gå ute även i snön. Såg några andra vagnar med små hjul fram som hade det svårare än oss. Nitrons hjul är små men rätt så breda ändå. Oplogat är det svårt men i stadsmiljö har det gått bra. 

Däremot så är jag inte alls förtjust i quadroliften, vi köpte den eftersom sonen skulle komma augusti/september, men efter 3månader så blev det jättetrångt för honom i liften, han ville ligga och vifta med armarna och det fanns knappt plats för. Så då köpte vi en begagnad citykorg istället, det var rena drömmen, vagnen blev jättelätt att köra för med lift i sittdelen blir vagnen rätt tung, och sonen hade massa utrymme. Jag har tagit bilder på honom i liften och korgen när han var kring 3månader, finns att se i mitt galleri. 

Vi köpte liften för 18000kr sålde för 700kr, korgen köpte vi för 300 och sålde för 600kr, så skulle jag haft barn idag skulle jag köpt en begagnad korg. Vi trodde vi skulle använda liften sen som åkpåse men den är så stel och otymplig och tung, så vi skaffade oss en fleeceåkpåse istället. 

Speciellt om barnet kommer under vintern och du vill bädda med fårskinn så rekomenderar jag inte quadroliften, har en bild där vi lagt fårskinn i den, och det blev jättetajt, nu behöver man inte ha det i liften för den är varm nog ändå men det är ju skönt för bebisen att ligga på. :) 
  • sjöberg75
    t0va: Tack så jättemycket för ditt svar!! Ska kika in i ditt galleri & spana runt lite, kanske blir me citykorg ändå?! Tack än en gång!!
  • Viktorsmamma2010
    sjöberg75 skrev 2011-07-20 10:54:44 följande:
    t0va: Tack så jättemycket för ditt svar!! Ska kika in i ditt galleri & spana runt lite, kanske blir me citykorg ändå?! Tack än en gång!!
    jag har oxå testat quadroliften, jag va inte förtjust i den alls! liten o tight! Hade satsat på en city korg ist. mer plats o bädda ner bebisen mysigt! :D
  • TinkyWinky
    sjöberg75 skrev 2011-07-20 09:49:39 följande:

Hoppas det är ok om jag skriver en liten fråga till er (vagnveteraner)?!

Jag är gravid & väntar liten i dec & funderar på att köpa en Nitro City med quadrolift (har varit & provkört den), den verkar underbar. Men nu till frågan: Hur fungerar framhjulen på vintern i snö?? Svårkörd?? Fastnar hjulen i snön??

Tack på förhand!!    

hade satsat på en citykorg då man kan bädda mera o den är rymligare :)) o så mkt snyggare :)
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • sjöberg75

Efter era goda råd får det bli Citykorgen till, har inte så mkt kunskap själv då tösen vi har idag är 14 år & vagnarna har ändrats sen dess haha!!

Tack för era svar, är till god hjälp för oss!! 

• Viktorsmamma2010
    sjöberg75 skrev 2011-07-20 12:00:43 följande:
    Efter era goda råd får det bli Citykorgen till, har inte så mkt kunskap själv då tösen vi har idag är 14 år & vagnarna har ändrats sen dess haha!!

Tack för era svar, är till god hjälp för oss!! 
    Ni kan säkert hitta en fin o billigare på tex. blocket. har sett många fina där.  Om man nu inte vill köpa en helt ny :)
  • yodi
    TinkyWinky skrev 2011-07-19 16:12:06 följande:
    har haft den men bara med city korg på o skulle INTE rekommendera den, den är vält sjuk o ingen fjädring alls.. har haft andra trehjulingar så vet att ej alla trehjulingar e vältsjuka..
    rek isf nitro om du ska ha emmaljunga. annars bugaboo cameleon som ja har nu :) 

tack för svaret.

har beställt en nitro till minstingen, men letar efter bättre begagnad till mellan dottern, har sett en del cangaroos på blocket och blev lite nyfiken då jag aldrig har sett någon live så att säga. 
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5