• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Sofiafia82

Jag har en ny edge duo och undrar lite över det här med lufthjulen. Mamma tycker att jag nu i förväg ska beställa extrahjul så att jag alltid kan ha ett liggandes i varukorgen utifall att man får punka när man är ute å går. Vad tror ni om det?? Skulle det behövas och måste man isåfall köpa 4 hjul vid en beställning?

• sjöberg75

Tack vare alla er som tog sig tid för att svara på min fråga igår så blir det nu en Citykorg till Nitron vi ska köpa. Gubben min fick oxå läsa era svar & se t0vas galleri & han höll med mig om Citykorg.

Önskar er en fortsatt härlig sommar & återkommer säkert i höst/vinter när vagnen är i vår ägo!!   

• Eddam
    Sofiafia82 skrev 2011-07-21 10:17:18 följande:
    Jag har en ny edge duo och undrar lite över det här med lufthjulen. Mamma tycker att jag nu i förväg ska beställa extrahjul så att jag alltid kan ha ett liggandes i varukorgen utifall att man får punka när man är ute å går. Vad tror ni om det?? Skulle det behövas och måste man isåfall köpa 4 hjul vid en beställning?

Enligt mig är det helt onödigt att a extrahjul! När jag hade lufthjul fick jag aldrig punka.. Och skulle man få det blir inte vagnen obrukbar som en bil blir, det blir bara trögare att köra
  • Surkatt
    Om jag nu var orolig för punka skulle jag hellre köpa en liten pump att ha liggandes... Men jag har aldrig haft punka på nån av mina vagnar med luftdäck. Har pumpat en vagn EN gång på två år dessutom, så för mej har de varit i stort sett underhållsfria...  
  • t0va
    sjöberg75 skrev 2011-07-21 10:23:01 följande:
    Tack vare alla er som tog sig tid för att svara på min fråga igår så blir det nu en Citykorg till Nitron vi ska köpa. Gubben min fick oxå läsa era svar & se t0vas galleri & han höll med mig om Citykorg.

Önskar er en fortsatt härlig sommar & återkommer säkert i höst/vinter när vagnen är i vår ägo!!   
    Så kul att höra att vi har hjälpt till, hoppas nu allt går perfekt för er och ni får många mysiga promenader :) 
    Jag tycker också det är onödigt, som mest skulle jag kunna ha ett extrahjul hemma men aldrig släpa med. Nu har vi inte lufthjul till våran vagn men till rullstolen var det vanliga cykelhjul och under mina 5år som jag använde den och var ute mycket så fick jag punka 2gånger. Då var det glas, tillskillnad mot en vagn så kan man inte fortsätta rulla med punka men på en vagn går det. Så jag skulle nog haft ett extrahjul hemma för nödsituationer typ "punka på vagnen kvällen innan vi ska åka utomlands 3 veckor". 

• Viktorsmamma2010
    helt onödigt känner jag, har aldrig haft punka på min vagn m lufthjul. :)
  • Viktorsmamma2010

vad kostar ett nytt nitro chassi ?

• Sofiafia82

Ok, tack för alla svar! Ni verkar alla tycka att det är onödigt så då struntar jag i extra hjul och sparar pengarna istället :)

• TildePetra

Åh har sån vagnsångest. Har ju en Nitro -11 som är kanon men, nu verkar det som om lillen vill åka framåt för att kunna se sin storebror som gärna springer framför vagnen. Och ska jag vara ärlig gillar jag inte hur nitron ser ut med sittdelen frammåt. Usch vilket i-lands problem men är man vagnsmissbrukare så är man. ;P

Nu funderar vi (Jag) på om en scooter skulle passa bättre. Men så är det ju det här med fyra fasta hjul, vet att nya S´n kommit men gillar inte framdelen på den heller. :/ Kanske inte är så himla mycket jobbigare med fyra fasta hjul eller?
    En annan sak jag lagt märke till är den låga bygeln, är det något som verkligen är ett prblem? Hur stora barn har ni/man få ner i en scooter? 

• Viktorsmamma2010
    TildePetra skrev 2011-07-21 21:20:59 följande:
    Åh har sån vagnsångest. Har ju en Nitro -11 som är kanon men, nu verkar det som om lillen vill åka framåt för att kunna se sin storebror som gärna springer framför vagnen. Och ska jag vara ärlig gillar jag inte hur nitron ser ut med sittdelen frammåt. Usch vilket i-lands problem men är man vagnsmissbrukare så är man. ;P

Nu funderar vi (Jag) på om en scooter skulle passa bättre. Men så är det ju det här med fyra fasta hjul, vet att nya S´n kommit men gillar inte framdelen på den heller. :/ Kanske inte är så himla mycket jobbigare med fyra fasta hjul eller?
    En annan sak jag lagt märke till är den låga bygeln, är det något som verkligen är ett prblem? Hur stora barn har ni/man få ner i en scooter? 
    min son testade den nya scootern idag, han satt bra i den men han e bara ett år. ja, dom ser ju ut som dom gör :P
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5