• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-07-20 21:51:40 följande:
    Ålder på barnet? Funkar det med enbart att sitta eller ska ni ha vagnen så barnet ska sova i? Nu kan visserligen mitt yrväder sova i softyn men det är ingen vagn jag skulle ha för att gå på promenad med för att han ska sova. Däremot är den perfekt korta sträckor, eller när vi ska hem till svärmor som har trappor. Lätt att få med upp. Scootern väger ju mer och är större men mer bekvämare för barnet att ligga i. 

Så det är 2 olika användningsområden skulle jag säga softy/spider mot scooter.  
    han e 1 år. behöver en lätt o smidig vagn när jag bla. ska ta sonen med när hunden ska rastas. tänkte även kunna ta lilla vagnen med när man storhandlar mat, då känns lixom, edgen lite stor :P han somnar ju ibland i vagnen men kan ju sova halvsittandes oxå en stund jue. Hittar inte så många softy på blocket så frågan e om jag ska välja scootern istället, men den känns mycket större o klumpigare :S softyn får man väl inte tag på i butik idag ? annars kunde jag ju åkt o klämt på alla imon o sen fått en bättre uppfattning :P
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-20 22:06:35 följande:
    han e 1 år. behöver en lätt o smidig vagn när jag bla. ska ta sonen med när hunden ska rastas. tänkte även kunna ta lilla vagnen med när man storhandlar mat, då känns lixom, edgen lite stor :P han somnar ju ibland i vagnen men kan ju sova halvsittandes oxå en stund jue. Hittar inte så många softy på blocket så frågan e om jag ska välja scootern istället, men den känns mycket större o klumpigare :S softyn får man väl inte tag på i butik idag ? annars kunde jag ju åkt o klämt på alla imon o sen fått en bättre uppfattning :P
    Vart bor du? 

Lite så använder jag våran softy, sonen är 11månader nu. När vi åker och handlar och inte behöver stor vagn även om nitron känns som en liten så är den tyngre att lyfta in i bilen framförallt.

Min son har sovit några gånger när vi haft vagnen och gått på promenad och då kunnat fortsätta sova, ofta har det inte varit mer än någon timme ändå. Jag kände att scootern blev så stor och då kunde jag ändå ta nitron, det enda som jag kände var plus med scootern var att det är 4 stora hjul, så terräng gick bättre men allt det andra var för lite fördelar med.

• Viktorsmamma2010

vi bor i skåne. har hittat några men d tar endån flera timmar för mig o resa dit, har inget körkort. vill ju gärna se vagnen live eftersom jag inte vet hur den ser ut live hehe.
    Men då e d softyn el. spidern som gäller då ?
    men softyn säljs inte i butik idag ?

• Viktorsmamma2010

får jag fråga om lite mått på softyn om nån kan. hur bred e hela vagnen ? och vad väger den? hur brett är sittmåttet i den ? :) Tacksam

• t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-20 22:20:20 följande:
    vi bor i skåne. har hittat några men d tar endån flera timmar för mig o resa dit, har inget körkort. vill ju gärna se vagnen live eftersom jag inte vet hur den ser ut live hehe.
    Men då e d softyn el. spidern som gäller då ?
    men softyn säljs inte i butik idag ?
    nope softyn säljs inte längre. Nu har jag inte klämt på nya spider så hur den är vet jag inte. Den hade inte kommit till min butik än. Men jag gillade inte så det gamla handtaget var, vagnen blev så svårtippad och därmed svår att svänga. Sonen satt jättebra i den men eftersom den blev tungkörd jämfört med brios sitty som hade vanligt handtag så köpte vi en softy där sonen satt bra och den är lätt att svänga. 

Jag hoppas att nya sitty med vanligt handtag är som softyn när det gäller köregenskaper. 
  • Viktorsmamma2010
    t0va skrev 2011-07-20 22:31:04 följande:
    nope softyn säljs inte längre. Nu har jag inte klämt på nya spider så hur den är vet jag inte. Den hade inte kommit till min butik än. Men jag gillade inte så det gamla handtaget var, vagnen blev så svårtippad och därmed svår att svänga. Sonen satt jättebra i den men eftersom den blev tungkörd jämfört med brios sitty som hade vanligt handtag så köpte vi en softy där sonen satt bra och den är lätt att svänga. 

Jag hoppas att nya sitty med vanligt handtag är som softyn när det gäller köregenskaper. 
    okidoki, så du rekomenderar softyn? :P
    ursäkta alla mina frågor men man vill ju försöka ta reda på allt man kan :P
  • butterflower
    myran82 skrev 2011-07-20 15:42:35 följande:
    Det kan vara så att du behöver smörja mellan däcket och fälgen. Jag brukar ta en bred skruvmejsel eller bordskniv och "dra isär" med och sen spraya med silikonolja.
    Tack! 
    Jag tog av alla och smörjde och tvättade rent. Nu låter det ingenting=) 
  • t0va
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-20 22:40:29 följande:
    okidoki, så du rekomenderar softyn? :P
    ursäkta alla mina frågor men man vill ju försöka ta reda på allt man kan :P
    om nu inte spidern är bättre att köra igen. Har du någon affär i närheten så kan du ju provköra lite. Jag upplevde att brios sulky är som att köra softyn, men att sonen satt bättre i emmaljungas vagnar än brios. Kanske skiljer från barn till barn också. 
  • Viktorsmamma2010

ska ti en affär imon o klämma o känna lite o förhoppningsvis få se en softy beg. oxå.
    sen får jag gå därefter.
    men tror endån softyn e smidigast. spidern verkar bli väldigt lång ihopfälld så då tar den för mycket plats i bilen. mina vänner rekomenderar scootern för dom har den , men tror inte dom förstår att jag vill ha en liten vagn! scootern känns lixom endån för stor, när man ser den på bild iaf. men får kolla affären imon hehe. hoppas nu bara babyproffsen i Lund har emmaljunga vagnar. har inte vatt i den tidigare, men den e nära mig o dit kan jag resa utan körkort hehe.

• 2små2stora
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-20 23:57:24 följande:
    ska ti en affär imon o klämma o känna lite o förhoppningsvis få se en softy beg. oxå.
    sen får jag gå därefter.
    men tror endån softyn e smidigast. spidern verkar bli väldigt lång ihopfälld så då tar den för mycket plats i bilen. mina vänner rekomenderar scootern för dom har den , men tror inte dom förstår att jag vill ha en liten vagn! scootern känns lixom endån för stor, när man ser den på bild iaf. men får kolla affären imon hehe. hoppas nu bara babyproffsen i Lund har emmaljunga vagnar. har inte vatt i den tidigare, men den e nära mig o dit kan jag resa utan körkort hehe.
    hopvikt är scootern kortare än spider och även softy bredden skiljer det bara 1 cm på 53 för scooter och 52 för spider.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5