• Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Jag har nedan kopierat det mesta från föregående ts, men snyggat till den lite.

Välkommen till tråden för alla oss som älskar Emmaljunga!
    ---
    För att kika runt på alla underbara vagnar: www.emmaljunga.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m49121685.html
    Bildtråd Vol 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51132457.html
    Emmaljunga ägare, listan: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m51115236.html
    Vill ha bebis nuuu!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-08 20:18
    På sida 121 i tråden finns info om vilka färger på tyger/chassin som kommer finnas med till 2011. Antingen på sidan 121 eller nåt sida framåt finns även infon om vilka modeller som kommer försvinna till 2011 kollektion.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-15 07:55
    www.emmaljunga.se/delivery/
    www.emmaljunga.se/2011/

länkar till info om 2011 vagnar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-08 10:54
    Emmaljunga priser 2011

Duo Combi 4 olika chassin
    1. Classic crome 2600:-
    2. Classic cryptonite 2600:-
    3. Sport cryptonite (vändbat styre) 3000:-
    4. Uniq 310 alu (nyhet lev december) 3400:-

Mondial/edge duo combi: (sittdel + liggdel) 5400 el 5700:-

City korg: (de i pp tygerna är utrustad med ventilationslucka i suffletten) 2200:- el 2370:-

Quadrolift: 2000:- el 2200:-

City cross: 5200:- el 5450:- (leatherette tyger), 5700:- (pp-tygerna)

Classic sportvagn: 4600:- el 5000:-

Nitro city: 5200:- el 5500:- el 5700.

Ozone city: 5500:- el 6000:-

Cerox 2.0: 5300:- el 5550:-

Twin nitro: 6700:-

Scooter 2.0: 2560:- el 2800:-

Spider: 1995:- suflette 470:-

Syskonsits: 780:-

Babyskydd first class: 2000:- el 2100:- (Adapter 280

Adapter Britax baby safe plus SHR 400:-

Skötväska:
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-

Parasoll: 330:-

Babylift med sufflett: 1500:- el 1700:-

Vinteråkpåse: 900:-

Allround åkpåse: 760:-

Åkpåse leather: 950:-

Minimizer sittdyna: 420:-

Fotsack: 500:- el 560:-

Åkbräda: 600:-

PP-tygerna är de dyrare priserna annan färg på chassit (svart el vitt) å leatherette tygerna mellan. Detta är de rekomenderade utpriserna kan vara några kronor billigare/dyrare i butik.
  • Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5
  • tindratindra
    Uliise skrev 2011-07-18 21:27:51 följande:
    Men hade ni inte lämnat tillbaka er go? Inga tankar på nitron? Nackdelen med ozonen är ju som du skriver att den blir varm iom att sittdelen är mindre.
    Jo precis, vi kände oss så osäkra så vi lämnade tillbaka den.. Hon satt lite konstigt i den tycker jag.. Men vet inte om det kanske bara var jag som tyckte det. Känns som Ozonen isf är bättre! Tycker inte att den borde bli så himla mycket varmare än nån annan vagn?!

Nitron funderar vi också på. Men min dotter gillar den ergonomiska sittdelen, även när hon sover.. Sen sa en vän till mig att Nitron var jättetung så hon fick ont i ryggen..
    www.juniochjag.blogg.com ♥ Juni 16/9-2010 ♥
  • yodi
    Viktorsmamma2010 skrev 2011-07-18 19:28:59 följande:
    vet inte riktigt men dom kostar inte så mycket, jag köpte ett i affären för 110/120 förra året.

så någonstans mellan 50-100 kr 
  • yodi

är det någon här som har testat cangaroo? vad tyckte ni om den?

• ängeln83

Frågar igen :) Hur lång garanti är det på tygerna? Har en 1 år gammal vagn som spruckit i sömmen, gäller bara 6 mån garanti då också? Tacksam för svar.

• TinkyWinky
    yodi skrev 2011-07-19 14:11:03 följande:
    är det någon här som har testat cangaroo? vad tyckte ni om den?
    har haft den men bara med city korg på o skulle INTE rekommendera den, den är vält sjuk o ingen fjädring alls.. har haft andra trehjulingar så vet att ej alla trehjulingar e vältsjuka..
    rek isf nitro om du ska ha emmaljunga. annars bugaboo cameleon som ja har nu :) 
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • Viktorsmamma2010

Kan man köpa en sufflet separat ti emmaljunga softy sulky?
    eller man ska kanske köpa en komplett med suflett direkt ?
    letar efter en sån vagn, men dom som säljer svarar ju aldrig, jag vill ju ha tag på vagn nu ! :P

• t0va
    ängeln83 skrev 2011-07-19 14:28:11 följande:
    Frågar igen :) Hur lång garanti är det på tygerna? Har en 1 år gammal vagn som spruckit i sömmen, gäller bara 6 mån garanti då också? Tacksam för svar.
    Såhär står det på emmaljungas hemsida "
    Skulle du inte vara nöjd med kvaliteten på din vagn ber vi dig att kontakta din återförsäljare, där du köpte vagnen. Emmaljunga följer de lagstadgade garantireglerna som gäller inom EU. Det innebär 3 års reklamationsrätt på material och tillverkningsfel.
    Material- och tillverkningsfel är fel som anses redan har funnits den dagen du köpte vagnen (vid köptillfället). Fel som inträffar inom 6 månader från köpet anses i princip alltid ha funnits redan vid köptillfället. Dessa fel åtgärdas genom reparation eller byte av delar av varan om reparation inte är möjlig." 

Jag har fått både dåligt sufflettfäste och varukorg utbytt på garanti nu när vagnen var kring 1år, diffade på några dagar äldre än 1år. Var inga problem alls. 

Du har 3års reklamationsrätt och lite beroende på hur den spruckit så kan man hävda att det är tillverkningsfel eller handhavandefel. Har du pratat med butiken där du köpte vagnen?  
  • ängeln83

Tova: Problemet är att affären jag köpte den i har gått i konkurs, så jag antar att jag får vända mej till Emmaljunga. Samma sak hände på en kompis Ozone, dock hände det efter typ 2 mån, hon fick en ny klädsel. Använde just vagnen och nu sprack hela jäkla sömmen :/

• t0va
    ängeln83 skrev 2011-07-19 17:22:27 följande:
    Tova: Problemet är att affären jag köpte den i har gått i konkurs, så jag antar att jag får vända mej till Emmaljunga. Samma sak hände på en kompis Ozone, dock hände det efter typ 2 mån, hon fick en ny klädsel. Använde just vagnen och nu sprack hela jäkla sömmen :/
    aha, då rekomenderar jag dig att kontakta konsumentombudet i din komun, brukar gå att hitta via komunens hemsida. Där kan man få rätt info, jag hade strul med ett annat företag men efter att jag pratade med konsumentombudet så gick affären på det lagen sa och inte på vad som blev billigast för dem, dvs. skylla allt på mig. Är svårt att säga något när vi inte sett skadan. 

Men jag köpte min vagn på babyland, men fick sufflettfästet utbytt på babyproffsen på garantin, så har du tur kan en annan affär fixa det så länge som du kan visa hur gammal vagnen är, dvs. har kvitto. Hoppas det löser sig fort.  
  • sjöberg75

Hoppas det är ok om jag skriver en liten fråga till er (vagnveteraner)?!

Jag är gravid & väntar liten i dec & funderar på att köpa en Nitro City med quadrolift (har varit & provkört den), den verkar underbar. Men nu till frågan: Hur fungerar framhjulen på vintern i snö?? Svårkörd?? Fastnar hjulen i snön??

Tack på förhand!!    

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5