• Boothwalker

Retrovagnstråden 19

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • Bambusa

ringde barnenshus idag och ska ta med mig ett hjul dit så ska dom se om de finns nån bussning som passar... annars vet ja inte..

• Maria Dahlberg
    jagäraf skrev 2012-07-04 17:04:04 följande:
    Titta vad jag just kommit hem med från tippen!!!

Brio Exklusiv från 80-talet, inkl originalmadrass. Ser nästan oanvänd ut.

säg till när du vill sälja, är ute efter precis en sådan =)  hör gärna av dig
    mvh maria   
  • jagäraf
    Maria Dahlberg skrev 2013-11-18 20:54:08 följande:
    säg till när du vill sälja, är ute efter precis en sådan =)  hör gärna av dig
    mvh maria   
    Inte aktuellt nu iaf

• Bambusa

ska sälj min kimi och rio men vet inte vad ja ska sätta för pris, kimins bakhjul är lite gropiga, men funkar och korgen under är inte i krom,utan grön eller blå tror ja de va..

rion har ja färgat lite på suflett och utsida sittdel.. men tycker de vart bra ändå,finns vindskydd/fotsack till rion.. 

även två babyliftar, en blå som är lite solblekt, och en vinröd, som ja tror finns med på bild här på fl.. ingen aning om pris där heller...   tips??  vill få de sålt, men inte för bliilig då ja behöver pengarna..

skicka kan ja lugnt göra om nån skulle vilja de.. eller ta med till uppsala, utkanten av sthlm,linköping eller Jönköping, eller nån annanstans på väg till Ullared om 2v men då lär ja va säker på att inte ha de kvar i bilen på vägen hem, behöver allt utrymme i bilen på vägen hem :)   förra gången hade ja en brio duette med mig till utkanten av Linköping, köparen hade betalt till mitt konto innan och vagnen hämtades av en bekant till henne.. gick smidigt tycker ja..

• passo
    Bambusa skrev 2014-01-28 02:52:16 följande:
    ska sälj min kimi och rio men vet inte vad ja ska sätta för pris, kimins bakhjul är lite gropiga, men funkar och korgen under är inte i krom,utan grön eller blå tror ja de va.. rion har ja färgat lite på suflett och utsida sittdel.. men tycker de vart bra ändå,finns vindskydd/fotsack till rion..  även två babyliftar, en blå som är lite solblekt, och en vinröd, som ja tror finns med på bild här på fl.. ingen aning om pris där heller...   tips??  vill få de sålt, men inte för bliilig då ja behöver pengarna.. skicka kan ja lugnt göra om nån skulle vilja de.. eller ta med till uppsala, utkanten av sthlm,linköping eller Jönköping, eller nån annanstans på väg till Ullared om 2v men då lär ja va säker på att inte ha de kvar i bilen på vägen hem, behöver allt utrymme i bilen på vägen hem :)   förra gången hade ja en brio duette med mig till utkanten av Linköping, köparen hade betalt till mitt konto innan och vagnen hämtades av en bekant till henne.. gick smidigt tycker ja..

Kan du inte lägga in bilder i tråden? Jag vet ingenting om pris på barnvagnar, eller modeller. Men gillar fina saker:)
  • Bambusa

jag fotade dom nyss, men då ja är ganska gravid orkar ja inte putsa och tvätta dom..  liftarna ser mkt skabbigare ut än dom är, blir väldigt ljust när man fotar med massa snö runtomkring.. men hellre för ljust än för mörkt..

• Forumvärd
    Bambusa skrev 2014-01-28 11:27:44 följande:
    jag fotade dom nyss, men då ja är ganska gravid orkar ja inte putsa och tvätta dom..  liftarna ser mkt skabbigare ut än dom är, blir väldigt ljust när man fotar med massa snö runtomkring.. men hellre för ljust än för mörkt..

Åh Ringon har samma tyg och färg som jag hade till min äldsta sons Concorde
  • Bambusa

såg föresten att jah ade bytt bakhjul på kimin, så de är svarta ekrar (Brio Comfort) men har orginalen kvar med gropar,tog dock bara ut dom som dom var.. ja stör mig på minsta grop i hjulen därför ja böt, då ja fick skrota en brio Comfort som de hade kommit mögel i och chassit va så vingligt.. men ja sparde allt ja kunde från den.. dens korg under med, så de va inte svart inte grön eller blå.. 

Svar på tråden Retrovagnstråden 19