• InaLo

    30+ som ska ha bebis i nov

    Hej jag undrar om det fins några tjatglada 30+ som vilj följas under de närmaste månaderna!

    Själv är jag 32 har två flickor snart 5 och 10 år
    Och ska ha en till mitten av november!


     

  • Svar på tråden 30+ som ska ha bebis i nov
  • InaLo

    Hej vad kul!


    Så du har en pojke som är 4,5år. Nästan som min flicka hon är född juli 05"
    Var du mycket är på FL då det var jag.


    Vet du vilken vecka du är i?


    Jag tror själv att jag är 4+0 idag men inte riktigt säker måste ringa Bm på måndag.


     

  • InaLo
    Fröken Nina skrev 2010-03-06 20:06:41 följande:
    Vill gärna vara med här också. Är 32 år och väntar vårt andra barn. BF 8 eller 9 november. Har en dotter som blir 3 i augusti. Fick MA i november så nu hoppas jag att detta lilla pyre vill stanna kvar i magen och att allt går bra. Hur mår ni? Många symptom?
    Hej igen Fröken Nina kul att se dig här!  Hoppas allting går vägen för dig denna gången

    Symtom: Mår bra, Ömma bröst och lite illamående.
    trixibelle skrev 2010-03-06 21:51:36 följande:
    InoLo ... Min son är född juni 05 :) va inne en del då... men separerade under graviditeten så det va lite kaos.. Verkar som att jag blir själv även med detta barn,, första jag är tillsammans med efter jag fick min son och så skiter sig allt igen... han blev rädd och hör inte av sig alls längre.. jaja jag ska klara det här ändå!!!!!!!!!!!
    Hadde du samma sig nu för jag tycker mig känna igen signaturen.'

    Trist när det strula till sig. Mitt första barn har jag med en annan man och det var inte alls bra i början men nu när hon snart är tio så går det bra och hon är där varannanhelg, klart du klarar det bra själv om det behövs.
    Maddie72 skrev 2010-03-06 22:50:42 följande:
    Hej på er. Jag är 37 år, BF 9 nov. Har ett barn sedan tidigare. Oskar är 3,5 år och världens goaste. Jag kände att jag ville ha barn innan 38. Hade bestämt mig och så fick det bli. =) Mannen hängde på såklart. Blev gravid andra månaden vi prövat. Ojoj tänkte jag, så pass.Jo då symptomen finns där. Men ärligt talat så lär man sig leva med dem och tänker inte på dem i samma utsträckning. Bara det inte kommer mer.Hoppas att ni mår bra. Vi höres
    Hej maddie72 här gick det ochså snabbt. 13 dagar efter vi slutat använda previntinmedel fick jag vet att jag var gravid och ända känndes dessa 13 dagar som en evihget. Tänk på dem som går månad efter månad utan att det händer något. Vilken extrem prövning. MAn är tacksam för att det gick så snabbt.
    sommar 77 skrev 2010-03-07 11:30:36 följande:
    hej,här vill jag vara med! Jag är 32 år (fyller 33 i sommar).Har två fina barn hemma, en son född juli 04 och en dotter född nov 05.Vi var nöjda så...men kom på andra tankar under julen och blev sugna på en trea.Men inte visste jag det skulle gå så fort. Tog ut spiralen i januari och testade plus i fredags. Är i v 6 tror jag och bf 2 nov.Eg ville vi inte ha barn i nov eller dec då dottern och halva min familj fyller år i nov... men sånt kan man inte alltid styra helt verkar det som:)Vi känner oss glada men också nervösa, shit , hur blir det att ha tre barn??? Kommer man hinna med de två vi har osv. Mycket tankar nu kan jag säga....Jag mår bra , bara extremt trött och ont i bröstvårtorna..../S
    Hej Så vart det ochså för oss jag var ganska nöjd med 2 barn men sen så blev jag bara så sugen igen i sommras och vi har dikuterat hela hösten och nu i feb bestemde vi oss. Jag har ochså täkt på det med nov bebys tt det kanske inte är så bra men som du säger så kan man inte styra det så. Det är ju mycket möjligt att det inte hadde gått lika fort om man väntat.

    Själv har jag lovat mig att njuta av varje dag under denna graviditet. Jag vet att detta är min sista och detta gör jag aldrig igen. Så trots kommande illamående , foglossningar och förvärkar så ska jag njuta!

    Ne! nu ska jag ut i den fina vårsolen med mina barn.
     

    Inalo
  • InaLo
    sommar 77 skrev 2010-03-07 14:57:32 följande:
    . Men än sålänge så är vi i en halvglädjechock fas, speciellt mannen, ha ha, han som alltid pratar mycket har varit lite mer tys
    t och öser på med renoveringen, ha ha:) Klart det är ekonomin han tänker på osv....att allt ska ordna sig för oss. Längtar tills vi har landat lite mer i detta och kan njuta fullt ut.Imorgon är det första jobbdagen i då jag vet om att jag är gravid, undrar hur länge jag kan gå utan att berätta. När ska ni berätta för jobb och andra? Ser att vi har varsin dotter som är 05:a:) Kul:)! bara några månader som skiljer...
    Min sambo reagerar exakt likadant. Vi är i slutskedet att bygga ett nytt hus och han är väldigt foukuserad på det och pratar inte så mycket om graviditeten, men sen här han ju en man och har inte samma beov av att prata om saker som mig . Tur att man har FL för annars skulle jag spricka. Jag har ett behov av att prata om minsta lilla detalj och överanalysera allting nu. Jag skulle prata hål i huvudet på min sambo om det inte vore för FL. Han vill helst bara prata bygge.

    Jag fick reda på graviditeten i fredags och sen gick jag och jobba(jobbar natt) Jag får se hur länge man kan hålla sig med att berätta. Jag jobbar så nära mina arbetskamerater så de lär märka det. Jag fattade att en ut av mina koleger var som nu är i v20 att hon var gravid nästan innan hon viste det

    Kul med jämnåriga barn. Det blir spännande då man berättar för dem. Vi gör det nog efter v12.
    Men jag kanske berätar för min mamma och min vänina lite innan.

    *vinkar* Hej hej mysan!

    Inalo
  • InaLo
    Maddie72 skrev 2010-03-07 19:04:04 följande:
    Jag kunde inte låta bli att berätta för mina närmaste. Det är lite koll och trix eftersom jag är diabetiker typ1 och jag kolla blodsocker stup i ett. Vet ni, jag har nog inte riktigt insett vad jag är med om igen. Inte förrän jag ser bebis på UL fattar jag kanske. Jo visst symptom har man ju. Men denna gången inser jag lite mer vad som egenligen kan hända. Allt är inte självklart.

    Trotts att det inte är första barnernet så är det lika ovärkligt och spännande som första gången!

    Är det någon skilnad på handeringen av blodsockret när du väntar barn. Var 3.5åringen stor när han föddes?


    Inalo


     

  • InaLo
    Maddie72 skrev 2010-03-07 19:20:21 följande:
     Han vägde vid födseln 4770 g och var 56 cm lång. Men han var inte typiskt barn till diabetiker, så till växten.
    Det var vel inte så farligt stort med tanke på att du har diabetes! Mina minsa flicka vägde 4340 när hon födes en vecka innan BF och själv vägde jag över 5kg när jag föddes.  Är det så att om bebisen blir för stor för dig att de förloser dig tidigare? När kom ditt andra barn? Usch vad jobig med b-glukos prov varje halv timme. Det kommer du väl inte behova göre genom hela gravititeten eller?
    Måste man föda på specialförlossningen när man har diabetes. Lite mycket frågor kanske, är lite nyfiken av mig bara. Svara bara om du har lust.
    sommar 77 skrev 2010-03-07 19:47:08 följande:
    Men fortf, hur blir det att ha tre barn??? Hinner man med alla som man vill? Ni som har mer än tre eller har tre i denna tråd, hur upplever ni att ha flera bran?   /S
    Har bara två sen tidigare men det undrar jag med. Hur allting rent praktisk kommer funka. klart der gör det men man tänker så klart på hur
    Därimot så känner jag inte nu som med 2:an. När jag väntade tvåan så var jag så osäker om jag kunde älska henne lika mycket som 1:an. Men nu vet jag att det kan jag. Här finns det mycket kärlek som räcker till alla.
    kicki08 skrev 2010-03-08 07:54:46 följande:
    Hej å hå. Får man vara med här. Blir 33 i år och har en 7 årig pojke och en 9 månaders pojke. Nu väntas det tredje 2/11
    Hej hej och välkommen kicki08.
    Maysan skrev 2010-03-08 09:07:02 följande:
    Godmorgon.Hugger och sticker lite med jämna mellanrum. Mensvärk med. Blir sjukt orolig. Har några mf bakom mig så jag är nog lite nojjig.
    Har ochså lite huggningar och stickningar men hela livmodern börjar ändra form nu och det är klart att det känns men förstår att du är orolig med tanke på dina tidiga mf.
    Eurika skrev 2010-03-08 09:13:34 följande:
    God morgon!Jag hänger gärna med här om det är ok.Är 36 år och väntar mitt tredje barn, har en pojke född -97 och en tjej född -00 så det är ett tag sedan sistHar beräknad BF 1 nov
    Hej hej Eurika!
    Det är väl skönt på sitt sätt att dina andra barn är så stora. Då får du mycket mys tid med den lille när de stora är i skolan och så plus att de kan ta hand om sig själva till en stor del. Har själv en 00 föd i juni!

    Själv så ringde jag till BM i dag efter som jag skulle ha cellprov på onsdag. Den strök vi och redan nästa torsdag den 18 ska vi ha ett hälsosamtal. Blev så förvånad över att de ville att jag skule komma så tidigt. Med de andr två barnen om jag först i v12 och v10 men nu kommer jag vara 5+5. Det är väl bra egentligen att ha ett hälsosamtal redan så tidig för det är ju många särskilt de som väntar första barnet so kanske inte har så bra koll på vad man ska tänka på vid graviditet.
    --
    Forfarande så stannar jag till lite då och tänker "JAG ÄR GRAVID" Har svårt att fatta det men 4 gravtest kan inte ha fel.
    --
    Jag börjar redan nu med magbilder så att man har ett innan magen börjar växa ochså.
    Tog mycket bilder på magen när jag väntade min lilla flicka, ni är välkomna att kolla in i mitt galleri om ni inte har något annar bättre för er. 

    Inalo
  • InaLo
    Fröken Nina skrev 2010-03-08 18:10:13 följande:
    InaLo: jag har också gjort flera test bara för att försäkra mig om att jag verkligen är gravid. Verkar vara ett ganska vanligt fenomen bland oss gravida

    Hi hi! Ju har gjort 7 tester men jag har en bra förklaring. Testade först med 2st från "billigatester" Som visade svagt posetivt så då provade jag digital med veckointikator och den visade "inte gravid" då blev jag ju rädd för att de andra två var spöksträcken så jag testade igen med två "billigatester" och en preg alla posteiva men mycket svaga. Och bara eftersom den med veckointikator visade neg så var jag tvungen att göra ett sådant i dag igen och det visade GRAVID!!!! idag men inte i fredags. Så 6posetiva gravtest av 7 är inte dåligt. Hi hi. Testmissbrukare vet jag inte om jag kan säga att jag är testade med två tester med mina andra barn. det var bara för att ena av testerna var negativa i fredags.


    Trist för alla er som har haft MF


    Men nu är det nya färska bullar i ugnen!
    Och hoppet är högt!

    Det är så svårt att inte berätta, Min mamma var på besök i dag och jag ville så gärna säga det. Får se hur långe jag orkar hålla mig.

    Är ni mer sugna på en pojke eller en flicka? Jag har ju två flickor och skulle jag få en flicka till så skulle jag bli jätte glad men blir det en pojke så blir jag Överlycklig {#lang_emotions_dreamer}
    Jag blir nöjd bara så länge det är en bebis egentligen.

    Inalo

  • InaLo
    Maysan skrev 2010-03-08 22:08:52 följande:
    Fler som fått ökade flytningar? har idag fått vattniga genomskinliga flytningar och det hugger och molar i magen. Kan inte låta bli att bli orolig...
    Känner ochså huggningar och molvärk inte så mycket men det känns som om det händer något där inne ! Jag blev orolig i natt tyckte att mina bröst var mycket mindre ömma men fan tröst i det att jag är ändå soppas illamående.
    Jag vet inte om det har med åldern att göra men så här orolig var jag inte med mina andra barn. Det är ju konstig men jag är väldigt tacksam om jag får vara lite trött, illamående och ha ömma bröst. Jag vill känna att jag är gravid. Då blir jag lugn. 
  • InaLo
    Maddie72 skrev 2010-03-09 06:48:00 följande:
    Förstår dig. Jag känner likadant. Det är precis som om man blivit mkt förnuftigare och inser vad som kan  hända. Första gången jag var gravid så var det så  nytt och man kollade utveckling dag för dag, chattade med alla andra och bara mös. Att man  inte kan slappna av lite mer? Jag skulle behöva det. Men men det är väl för att jag har diabetes och om inte sockret ligger som det ska ni i början då alla organ bildas så kan det bli lite tråkigt. Men diabetestråden har meddelat mig att jag ska ta det lugnt och leva. Oro är inte heller bra. (sorry om jag tog upp känsliga saker)
    ingen fara så känsligt var det inte. Nemne det är lite som du säger det finns inget man kan göra så varför oroa sig. Det är väl lika bra att leva livet. Klart du måste hålla koll på blodsockret.

    Nu ska jag gå ut på en härlig promenad! Och följa min stora flicka till skolan.
  • InaLo

    Tänkte jag kunde Göra en BF lista för oss.

    {#lang_emotions_gravid}BF November 2010{#lang_emotions_baby}
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.Inalo
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    Övrigt:

Svar på tråden 30+ som ska ha bebis i nov