Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-03-12 09:13:00 följande:
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt. Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
    Det finns många olika tyger att sy suffletter utav. vanliga tunna bomullstyger, kraftigare bomullstyger, vaxade tyger osv. Om man vill ha ett vanligt tunnt bomullstyg på utsidan skulle jag välja att ha markisväv på insidan...då kan det regna en skvätt på suffletten utan att det går igenom. Om man vill ha en som står emot väta mer så väljer man ett vaxat tyg på ustidan och kanske ett vanligt tunnt bomullstyg på insidan.
    Ang solblekning så ska man ju aldrig lämna vagnen i solen längre stunder då bleks även orginalsuffletterna men promenader på sommaren är inga problem och skulle man vara orolig så kan man ju hänga en tunn filt över suffletten om den ska stå i solen en längre stund.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    LillaG skrev 2010-04-25 22:21:06 följande:
    Hej! Har haft min -Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande...Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa? Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset? Supertacksam för input!!
    Jag älskar denim basen och nu på våren och sommaren brukar jag köra med off white sufflett...det är så snyggt!! Så jag röstar på off white
  • mamma på vift

Hur tvättar man en Ju Ju Be skötväska bäst? Går det att köra den i tvättmaskinen?

• mamma på vift
    Mamma Bondesson skrev 2010-05-12 15:28:29 följande:
    Har en liten bugaboo + babyskyddsfråga =)Vet att Akta Graco har en modell som man ska kunna ha på buggan med adapter. Det ska vara Logico S. Är det någon som har en sån här och är ni nöjda med den? Är det någon som har bild på hur den ser monterad på vagnen? Någon hum om vad adaptern kostar?Tackar på förhand för hjälpen!
    Jag har bilder i mitt galleri på Logico S med adapter på chassit. Jag tyckte om det babyskyddet, lillgroda satt bra i det, det var lätt att sätta fast i bilen med basen och super att sätta på vagnen med adaptern. Jag upplevde det inte som tungt, men min lillfis vägde iof inte så mycket.
  • mamma på vift
    Jesli skrev 2010-05-13 21:37:37 följande:
    Så hur vet jag om det är nya chassit, alltså 09?Som jag fattade på henne är nya chassin svarta och hennes i silver/aludet är alltså inte färgen som skiljer?
    Det svarta chassit finns bara på limited edition vagnarna dvs red, all black och all white.
    Annars är chassit aliminium färgat. Så det kan mycket väl vara en 09 om det har alumininum färgat chassi.
  • mamma på vift
    Mymemlan skrev 2010-05-16 17:16:35 följande:
    Jag hade tänkt sy en sittdyna till min cameleon, är det nån som pysslar med sånt och har nå mått och mönster kanske? :) Tips?! :D
    Här kommer mått på en sittdyna. Sen kan man ju ändra efter eget tycke, men jag gillar denna modell.

Till stoppning kan du använda vadd, fibertäcke, skumgummi mm. Jag skulle rekommendera att använda vadd om det är första gången du ska sy en dyna, det är lättast att jobba med.

Lycka till!
  • mamma på vift
    Tjejen79 skrev 2010-05-30 19:16:04 följande:
    Någon som vet om adaptern i annonsen nedan passar Akta Gracos Logico S babyskydd?? Trodde bara att de fanns två varianter på adapter den till Akta Graco å Maxi Cosi... www.blocket.se/lund/Bugaboo_Graco_Car_Seat_ad...Borde väl vara samma men blev osäker då ja aldrig hörttalas om modellerna hon skriver om...
    Logico S passar på den adaptern...har bilder i mitt galleri!
  • mamma på vift
    miisu skrev 2010-06-14 12:05:28 följande:
    Jag äger ingen sittdel:D Undrar bara för fraktkostnaden. Den väger väl inte mer än 1000g?

Tack åndå! 
    Har för mig att det gick på 84 kr när jag skickade en sittdelbas, då är 12 kr skrymmande avgift. 
  • mamma på vift

Oioi Hobo, Ju ju be och Petunia tyckar jag fungerar bra till Buggan.

Oioi Hobo är rymlig och man får plats med det mesta.
    Ju Ju be kan man ju själv bestäma hur stor väska man vill ha beroende på modell. Har haft BeSmall och BeTween, i BeTween tyckar jag att man får plats med det som behövs för en dag hemifrån.

Petunia är favoriten just nu. Kanske för att jag inte haft den så länge. Den är något mindre än de andra men jag får plats med det som behövs för min 2-åring under en dag hemifrån dvs. blöjor, tvättlappar, ombyte, frukt, riskakor, majskrokar, spillfri mugg och mina saker (plånbok, mobil, nycklar, läppglans, vattenflaska)

• mamma på vift
    julmusten skrev 2010-06-19 02:02:18 följande:
    Hej, hej igen traden. Nu sa vet jag att det star att ni inte kan ge begagnatpris, men da undrar jag lite over nypris i Sverige? Far ni svara pa det?

Eller kan ni tipsa om nan bra sida dar jag kan hitta nypriser? Jag behover priser pa tyg och sommarsuflett med, sa inte enbart hela vagnen.

Ahhh, jag har lite angest. Buggan har ju verkligen varit med oss i alla vader, men jag vill ha joggingvagn sa jag kan ut och springa med lillkillen nar dottern ar i skolan, och vi har inte plats for tva vagnar har hemma.
    www.kidzshop.se där kan du hitta alla priser
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21