Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-02-22 20:32:15 följande:
    mamma på vift: Förlåt att jag frågar. Men är så nyfiken på när du tänkte börja sy igen !
    Inboxar dig
    Home Is Where The Heart Is
  • mamma på vift
    Tant Pruselius skrev 2011-03-09 12:53:50 följande:
    nu finns det en lillasyster att stoppa i camen BabyHjärta
    loppan föddes igår, lovely!
    Stort grattis till lill tjejen!!!
  • mamma på vift

Den gröna var ju bara så fin!!

• mamma på vift
    Anemia skrev 2011-03-26 21:56:26 följande:
    Mamma på vift! Nya suffletten är nog en av de snyggaste du gjort!
    Tack Kyss
  • mamma på vift
    mammageno skrev 2011-03-31 19:57:36 följande:
    Jag har fastnat i byta vagn träsket tyvärr...är nöjd med bee'n men den går ju inte i vinter..,

Jag har kollat babycare och hittar bara vagnar från 8000 ngt (800€) ?!
    På kidzshoppen hittar jag bara med liggdel, är skitkass på detta tydligen
    På Barnvagnscentralen i Borås har de en Cameleon kvar som de säljer ut för 8999 kr. Röd bas och svart topset. Kan kanske vara värt att kolla upp.
  • mamma på vift

Vi kör på ett svart vanligt regnskydd från Brio som alltid ligger i varukorgen. Fungerar på både ligg och sittdel. Orginal regnskyddet har vi bara använt om det regnat när grodan stått på altanen och sovit i vagnen... då är det super.

• mamma på vift
    galojj skrev 2011-04-07 21:45:00 följande:
    Ni som sytt egna Sufletten,vad har ni använt för tyg? Var till tygaffären idag,det ända dom hade var markistyg,enfärgat eller randigt...kändes lite trist
    Jag brukar köra på vaxat tyg med bomullstyg på insidan, bomullstyg på in eller utsida samt markisväv på andra sidan för att det ger stadga och är lite mer tåligt, bomullstyg på båda sidor ger en tunnare sufflett som är perfekt på sommaren. Man kan variera lite hur man vill
  • mamma på vift
    Insomnie skrev 2011-04-08 20:53:21 följande:
    Är lite sugen på att piffa upp min bugga lite, har en egensydd suflett på.. men vad ska man hitta på nu? Får inte vara alltför komplicerat.. Sittdyna är ingen idé ännu då dottern ligger i liggvagnen ännu.. Några förslag? Jag har idétorka.
    Bumperbarskydd, en fin filt som matchar suffletten eller ett påslakanset att ha i liggdelen
  • mamma på vift
    Insomnie skrev 2011-04-09 02:37:53 följande:
    Mamma på vift: Tack för tipsen! En filt vore mysigt att sy.. Bumperbaren använder jag inte just nu, tycker den bara va ivägen annars skulle jag nog sy ett sånt..! Kan iaf meddela att skötväskan min livar upp iaf, får MASSOR med snälla kommentarer och nyfikna frågor om den.. Ja, visst.. den har du sytt
    Vad roligt att höra!!! Älskar det tyget från Ikea... man blir så glad av det!
    En filt är ju ett ganska lätt sätt att piffa upp en vagn  
    Fröken Småland skrev 2011-04-09 07:56:01 följande:
    Insomnie: vad fin!!! Hon är duktig den där mamma på vift
    Gulle dig Kyss

• mamma på vift
    Lindadjo skrev 2011-05-17 18:56:06 följande:
    Nu har jag lagt ut lite dagsfärska bilder på min gröna groda Sydde klart liggdelslocket idag, så nu börjar det se ut som en vagn
    Den är sååååå snygg!!! 
  • mamma på vift

Gå in på Barnvagnar - Bugaboo - cameleon reservdelar så hittar du sittdelsbas där. 

• mamma på vift
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-17 20:39:32 följande:
    kidzshop.jetshop.se/bugaboo-cameoleon-sittdel...
    om jag köper den , slipper jag se den röda jag har i nu?
    eller ser man den där bak?
    Det är sittdelsbasen dvs. hela sittdelen. Du tar bort din röda frog sittdel och sätter denna på ramen istället. 
  • mamma på vift
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-17 20:43:54 följande:
    och passar bugaboo cameleons hjul på bugaboo frog?
    ja de gör de
  • mamma på vift

Det brukar gå fort att få sakerna när man beställer från Kidzshoppen, särskilt om de har dem i lager

• mamma på vift
    Ung Blivande Mamma 2010 skrev 2011-05-18 21:33:48 följande:
    Hej!
    Jag har suttit och letat i flera timmar nu efter tyg till att göra egen klädsel till buggan!
    Hittar absolut ingenstans.. :(
    Jag vill så gärna ha i burberry tyg fast kanske i rosa :)
    Någon som har tips vart jag kan hitta det?

Jag köpte min begagnad och är SUPER nöjd, till billig peng också,
    gav 2000 :- prutade ner samma pris!

Sen ska jag köpa nya hjul och massa olika färger i tygen :)
    kommer ALDRIG byta vagn igen :)
    har du kikat på www.stoffochstil.se de har mycket tyger. Sen vet jag att det har funnits ett lila/rosa burberry rutigt tyg på Furulunds i Borås. Vet inte om det finns kvar dock. 
  • mamma på vift
    Fröken Småland skrev 2011-08-21 20:43:01 följande:
    älsklingen: mammapåvift här i tråden bor utanför Borås, kanske vore något? Hon har en Cameleon och är världens snällaste Själv har jag bara en Bee numera *skäms* annars kunde vi setts i Gällstad och shoppat loss
    Kyss

Älsklingen: jag demar gärna bugga hör av dig om du vill testköra och klämma lite. Kanske har ni något ärende åt mitt håll så kan vi träffas och prata Bugaboo
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21