Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo-tråd nr 21

tildan stockholm skrev 2010-06-20 22:40:16 följande:
    Hur får man tag på mönster till suflett och sittdyna? Någon som vet?
    Man ritar själv eller köper på tradera
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    Duntoffla skrev 2010-07-06 19:51:59 följande:
    bohusbebis skrev 2010-07-06 18:45:21 följande:
    Eller ett fint vanligt örngott till "vuxensäng" brukar funka....
    Tack för tipsen! Jag får kolla runt.

Någon som vet ang Bugga adaptern för Acta passar alla Acta Babyskydd?
    Autobaby II och Logico S vet jag fungerar på adaptern...äldre modeller än så är jag osäker på.
  • mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 21:41:06 följande:

Har ännu en fundering. Har för mig att det var när jag vände sittdelen utåt som jag började ogilla camen då jag hade svårt att komma över trottoarkanter, regnrännor etc. Har ni upplevt detta? Kan det ha varit så att jag hade feliställd fjädring på något sätt? Har för mig att jag brottades för att få runt vagnen till baksidan av huset också (grus).

Och förlåt att jag tjatar... hur sover era barn i sittdelen?

Grodan har precis börjat vilja åka framåt, han blir 3 år i augusti. Jag tyckte att det var lite knöligt i början och funderade på att byta vagn, men nu har jag vant mig. Man får ändra körteknik lite tycker jag när man har sittdelen vänd framåt, tyngdpunkten ändras.

Grodan har nästan alltid sovit bra i vagnen, han hade en period vid 9-10 månader då han absolut inte ville sova i vagnen. Det gick över.

Så här brukar han se ut när han sover:

• mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 23:36:08 följande:
    Åååh, vad söt!!!
    Min kille ville åka framåt kring 1 år redan. Kanske inte skulle ha gett upp så fort. Har du bara haft bb?
    Har haft bugga hela tiden, hade dock en emmaljunga edge ett tag parallellt med buggan men den var ingen favorit vare sig för mig eller grodan. Jag vart mest sugen på att testa en och den såldes ganska snabbt. Grodan satt som en hösäck i den och blev arg när han kanade ner.
  • mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-07-14 00:33:51 följande:
    mamma på vift: glömde fråga.... sover han aldrig på sida?

Någon som har läst v
    Jo ibland....då lägger han ena benet under sig, svårt att förklara hur det ser ut men han sover bra på sidan oxå!
  • mamma på vift
    MiaEd skrev 2010-07-22 10:48:33 följande:
    Hur tvättar jag klädseln till sittdelen på min frog? Köpt den beggad nyligen o känns inte fräscht att använda den utan o tvätta den innan..
    30 grader,
    inget sköljmedel,
    ta ur träplattan och skumgummit i sitsen innan du tvättar den
  • mamma på vift
    MiaEd skrev 2010-07-22 10:56:09 följande:
    Tack :) den åker in i maskin på en gång.. 

Var det du som var duktig på att sy sufletter och dynor? 
    Det var så lite så

Jag syr en hel del Tungan ute
  • mamma på vift
    imsel skrev 2010-07-23 23:47:54 följande:

Nån här som vet om Nk finns i Göteborg?  och vars isf.

http://www.nk.se/sv/nk-goteborg/
  • mamma på vift
    Snoppan skrev 2010-07-26 22:21:52 följande:
    Jag puffar min fråga ang tvätt av sittdelen.. Känns som att de inte är så säkert att tvätta den när de där "pinnarna" är där bak i ryggen.. Kanske går ändå? :S
    Det går jätte bra att tvätta sittdelen med pinnarna i. De går inte att ta ut men går inte sönder när du stoppar sittdelen i maskinen. Tvätta i 30 grader skontvätt och använd inget sköljmedel.
  • mamma på vift
    Vår lilla godis skrev 2010-07-31 21:16:49 följande:
    Någon mer som har problem med att barnet (16 månader) biter på bumperbaren typ heeela tiden? Nu har det nästan börjat lossna små flisor Tips?
    Sy ett bumperbarskydd och trä på!!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21