Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo-tråd nr 21

bohusbebis skrev 2010-09-10 14:04:55 följande:
    Okej proffs i buggadjungeln, dagens fråga. Åkpåse eller babynest?
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    (inte min annons).
    Babynest
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    LadyN72 skrev 2010-09-12 19:32:55 följande:
    Hej! JAg köpte en CAmeleon igår. När bytte ni från ligg- till sittdel? Hur gamla var bebisarna?
    6 månader
    Home Is Where The Heart Is
  • mamma på vift
    Mamma TN skrev 2010-09-12 20:02:11 följande:
    Sjukhus Mamman: Tack snälla för info!!! ...men visst fanns fleecesuffletten tidigare i både fodrad och ofodrad??? Jag tyckte när Jag käpte min Cam att alla andra hade fodrade suffletter???

Någon annan som har erfarenhet av hur Acta Graco babyskydd funkar med Cam, d.v.s. med adapter underrede? Smidigt eller bökigt? 
    Vi hade ett Logico S från Acta Graco och använde det med adaptern. Jag tyckte att det var smidigt att använda. man klickade på adaptern på chassit och klickade fast stolen. Tog högst 2 minuter att göra. Vi använde babyskyddet på chassit mycket, särskillt när man bara snabbt ska in och handla. Har bilder på babyskyddet och adaptern i mitt galleri.
  • mamma på vift
    Mamma TN skrev 2010-09-12 21:43:33 följande:
    Frågar igen... puff, puff.... Någon som har erfarenhet av Akta graco babyskydd med adapter till Cam??? Är det smidigt eller krångligt??

...och så en ny fråga. Ska köpa ny toppklädsel till min gamla Cam från -07. Rekomenderar ni Canvas eller fleece??? Fördelar och nackdelar. Har en svart fleece sen tidigare men tycker att den blev lite sladdrig efter ett tag. Funderar på om canvas är bättre men skulle gärna vilja ha grön och det finns bara i fleece. Tacksam för goda råd!!! 
    Se inlägg 5145 där har jag svarat dig om acta graco babyskydd
  • mamma på vift
    Machina skrev 2010-09-16 10:27:49 följande:
    Måste få fråga här, jag har kommit över en Bugaboo Frog i kanonskick till ett väldigt bra pris. Tyvärr utan liggdel, så nu till min fråga, fungerar gecko eller cameleons liggdel till frog?
    Cameleons liggdel fungerar bra på froggens ram. Visst är den lite för stor men inte så att det ser knasigt ut.
    Jag hade cammens liggdel på min första fråg när grodan var liten.

Inte världenms bästa bild men du kan se upp i huvudändan att det inte är riktigt helt spännt, det är den biten som blir lite stor.
  • mamma på vift

Och idag kan jag visst inte stava
    Fråg = Frog
    Världenms = Världens

• mamma på vift
    LyckligaStina skrev 2010-09-23 09:57:49 följande:
    Min 20-månaders är 90 cm lång och sitter inte bra i vår cam, han är för lång helt enkelt Obestämd
    Och min 3 åring på 90 cm sitter fortfarande bra tycker jag och han klagar inte.
    Men alla tycker vi olika och tur är väl det
  • mamma på vift
    linaenn skrev 2010-10-07 22:23:38 följande:
    Är det någon som haft en Alvi-åkpåse eller en Segr/Bozz-åkpåse i sin Cameleon? Hur funkade det?
    Vi har haft en Alvi-åkpåse. Finns bilder på åkpåsen när den sitter i cammens sittdel i mitt galleri. Jag tyckte att det fungerade bra...man kan ju trä över en flärp över ryggstödet så åkpåsen inte glider. Den var varm och gosig. Vi hade den även i liggdelen och där passade den oxå bra.
  • mamma på vift
    linaenn skrev 2010-10-08 10:08:14 följande:
    Då ska jag kolla in ditt galleri! Är just till sittdelen jag är ute efter en varm åkpåse nu till vintern. Hur har ni klätt ert barn när ni använt Alvin?
    Grodan hade oftast tossor, stickad kofta och mössa ... om temperaturen låg runt -15 eller kallare så tog jag på honom en fleece overall + fleece mössa. Det räckte och han var alltid varm och go.
  • mamma på vift
    StinaSM85 skrev 2010-10-11 10:19:13 följande:

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

Fast så syr jag mina suffletter oxå...dvs. två lager tyg på bakstycket och 3 lager i framdelen. Detta för att kanalerna inte ska synas på utsidan av suffletten och har men tunnare tyger så fungerar det inte så bra att bara sy kanaler som på orginal canvas suffletterna... tyget håller inte i längden. Har man tjockare och kraftigare tyger som tex. markisväv ja då kan man sy kanalerna som på orginal canvas suffletterna. I alla fall enligt min erfarenhet.
    Sen kan jag inte uttala mig om mönstren som säljs på tradera då jag inte sett hur de ser ut.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21