Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Bugaboo-tråd nr 21

Vår lilla godis skrev 2010-07-31 21:28:11 följande:
    Att man aldrig tänkt på det
    Solig
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    ami skrev 2010-08-03 17:00:57 följande:
    Fast att sätta foten på staget mellan hjulen och tippa upp över trottoarkanter och vid svängar lyfta bakdelen något gör att man inte behöver hänga sig på vagnen och det blir inte SÅ svårstyrt att ha vinterhjulen på.
    Kan bara hålla med, jag gör på samma sätt när jag kör vagnen med vinterhjulen på och jag tycker inte att det är så krångligt. Det är en vane sak tror jag. Visst försvinner smidigheten som man har med de små hjulen men jag tycker inte att vagnen blir svår att köra med vinterhjulen.
    Honey1982 skrev 2010-08-03 12:26:19 följande:
    Vill också veta! Har vinterhjul men får vänta tills vintern med att testa dem :)
    Ni som har haft vinterhjul på i vintras - funkade det att köra vagnen trots att det var väldigt mycket snö? 
    Vi körde enbart buggan i vintras, med vinterhjulen på och det fungerade bra. Visst att det blev tungt när det hade snöat ca 10 cm och det var oplogat, men då hade det nog varit jobbigt oavsett vilken vagn man hade.
  • mamma på vift
    MiaEd skrev 2010-08-08 13:57:43 följande:
    Ska regnskyddet passa både sitt- och liggdel?
    Ja det är till både ligg och sittdelen, man trär på det på samma sätt oavsett vilken del man använder.
  • mamma på vift
    Armani skrev 2010-08-12 16:36:28 följande:
    Finns det nån speciell sida som ni rekomenderar att köpa tillbehör på? Är i första hand ute efter suflettfästen just nu, men man kan ju alltid hitta nåt mer
    www.kidzshop.se
  • mamma på vift
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:42:32 följande:
    Hej,
    skulle behova lite hjalp....

Hur stora/ gammla/ langa var era barn innan ni fick sluta anvanda Cam eller Frog?

Ar Frogen(sittdelen) mindre an Cam? I sa fall hur mycket?

Skulle vara jatte glad for svar... inbillar mig att jag behover en ny vagn for vintern.... (skams lite.... vill ha...)
    Vi använder fortfarande cammen som enda vagn och sonen fyllde tre förra veckan. Han är ca 90 cm lång och väger 12.5 kg, han har gott om plats kvar i vagnen!
  • mamma på vift
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-06 11:07:18 följande:
    vad fint ni har sytt Mamma på vift vart hittade du klöver tyget?? *löv*
    Jag köpte det på http://deerdot.nordicshops.com/ 
  • mamma på vift
    Helene OSV skrev 2010-09-08 09:14:07 följande:
    Om man ska sy en suflett med ett vanligt vävt tyg utanpå, vad är bäst att ha som innertyg då?
    Typ lakansväv? Ett tjockare vävt (samma som yttertyget) Fleece??
    Såg att Mamma på vift hade använt markisväv!?
    Håller med Asereht om att det är yttertyget som styr lite vad man har på insidan. På min sufflett som jag la i bildtråden har jag ett tunnt bomullstyg typ lakansväv på utsidan då ville jag ha ett kraftigare tyg på insidan så att jag kan använda suffletten under höst och vinter utan att det ska blåsa igenom. Jag valde markisväv då detta är ett ganska tunnt tyg men står emot väta och blåst. Även dralon fungerar bra.

Har du ett kraftigare vävt bomulltyg så kan du använda vanligt bomulltyg alá lakansväv. Annars skulle jag som sagt satsa på markisväv eller dralon.
  • mamma på vift
    Helene OSV skrev 2010-09-08 10:35:53 följande:
    Dralon?

Det är Jofotex vävda landskapstyg jag hade tänkt använda (men tänkte försöka få tag i ett mönster först och testsy nån suflett innan jag sätter saxen i det)
    Ok då skulle jag ta markisväv eller dralon på insidan, landskapstyget är ju ganska tunnt som lakansväv. Dralon finns bla på stoff och stil. Om du går in på Hemtextilier och sedan utomhustyg så finns det där.
  • mamma på vift
    Katjan skrev 2010-09-09 18:16:31 följande:
    Är det någon som vet hur många kg ett barn får väga i liggdelen till cameleon?
    9 kg har jag för mig att det är
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21