Inlägg från: Candra |Visa alla inlägg
  • Candra

Bugaboo-tråd nr 21

An fråga till ang. åkpåsen.

Ni som har dem in i april, är era barn varma eller kalla av sig? Samt, vad har de på sig förutom det?

Var inne i stan igår, och hon kändes väldigt varm. Hon har täckbyxor i påsen, de känns viktigare än påsen, eftersom hon är uppe ibland.
    Ska nog byta till en annan mössa. Hörde med dem inne på pop vad de tycker är lagom nu, och de tyckte att den hon har var alldeles lagom, men varför är hon då svettig under den?

• Candra

Grejen är den att hon var ordentligt svettig om fötterna när vi kom in, så att bara ha den över benen tror jag inte hjälper så mycket..
    Ev. att hon får ha den utan lock..

Ska in till stan i morgon och träffa en kompis, så testar utan den då, så märker vi. Kluvet bara.. Men som sagt.. Hon har ju täckbyxor och skor, det borde räcka i den här värmen tycker jag.

• Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 11:10:47 följande:
    kör med fleece overall i åkpåsen och baby uggs på fötterna. vet jag med mig att vi ska vara mycket i stan (sthlm) med gallerior och varuhus så har vi bara på vår tjej en jacka istället. öppnar åkpåsen helt när vi är inne. om det skulle vara så att det är kyligt i åkpåsen kompleterar vi med varm filt. så du kanske ska prioritera åkpåsen och en tunnare variant på byxor? kanske då lite mer lager på lager. ull, fleece etc. eller helt enkel, ta av locket på åkpåsen? jag tänkte köra med åkpåse i april helt klart, är det varmt är det väl bara att ta av locket som sagt. better safe than sorry säger jag. ang mössa så vet jag inte vad din dotter har för mössa men vi kör på en vanlig dubbelstickad av inget särsklit märke. Har kör med en sån vindtät från pop och har även haft en sån tjock från pop, typ som en overall mössa men den har vi inte använt många gånger då hon svettas jätte mycket i den.
    Vet inte om jag är så sugen på att behöva köpa nya kläder för en knapp månads användande.. Har en hon hade i höstas, men den lär vara på tok för liten.
    Hon har 74, den är 62.. Men om jag viker undan fot och hand-grejerna så kanske.. Men jag är skeptisk.
  • Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 16:25:56 följande:
    jag tycker iaf som att det låtersom att hon har för mycket kläder på sig. vet iofs inte vart du bor. jag bor i stockholm och kör med pop fleece overall eller pop tunnfodrad menchester overall. under det oftast bara byxor och strumpbyxor (ibland inte ens det) babyuggs på fötterna. och ibland blir det som sagt bara "täckjacka". såklart har vi mössa och vantar också. och på vår tjej är det alldeles lagom. Blir det kallt kompletterar vi med filt. eller tar på ett varmare underställ. men att införskaffa en fleece overlall kan ju inte vara helt i onödan, för det kan ju faktikst vara så att det är kyligt ända ini maj. åkpåsen skyddar ju dessutom mot lite blåst om dom sover på ett helt annat sätt än en filt gör.
    Det är mycket möjligt, men jag har frågat inne på pop tex, och de sa att hon hade lagom mycket på sig.. Och det var ändå igår jag frågade.
  • Candra
    Shoegirl skrev 2010-03-11 16:58:34 följande:
    Men de vet väl inte? Känn efter själv när du är ute. Är hon svettig i nacken har hon för mycket på sig. Är hon koll om fötter eller händer har hon för lite. Mina barn är helt olika. Vad som hade varit bra för sonen hade dottern frusit i. Hade jag klätt sonen som jag gör med dottern hade han svettats och mått dåligt.
    De tyckte att det var lagom iaf, de har barn själva.. Men visst.

Jag vet inte vad det är jag ska ta bort isf, åkpåse eller byxorna.. Hon är uppe ganska mycket, så byxorna känns nästan viktigare.. Men så är det blåsten också...  Hon är jättevarm om fötterna, händerna känns lagom.
  • Candra
    LR75 skrev 2010-03-11 19:15:49 följande:
    jag skulle def inte lyssna på personalen på pop, visst dom är kunniga men du är ju hennes mamma. dom tycker säkert det du har på är tillräckligt för att det är tjocka vinterkläder. men jag hävdar fortfarande att en tunnfodrad fleeceoverall vore det ulitmata. på trdera finns just nu några stycken fina bla, pop, nanok. os, ingen av annonserna är mina. så prioritera bort byxorna och köp en fleeceoverall och ha kvar åkpåsen. du säger att hon är uppe mycket, sitter hon i sandlådan eller kryper runt eller bär du henne bara? hoppas du hittar en bra lösning!
    Frågade eftersom jag blev osäker. Tyckte hon kändes varm (hon klagade inte), men alla andra barn jag såg hade liknande kläder på sig.

Det är både och. Gungar osv, och även blir buren. Hon går med stöd(längs möbler och även genom att hålla i handen), så det är snarare det än krypa, när vi är ute.
  • Candra
    mallan brallan skrev 2010-03-12 08:43:37 följande:
    JA! Får människan ens dom där j*a sy-mönstrena sålda?? Undra om man kan spam-anmäla på Tradera...?
    Lite komiskt är det ju att det står att de är ritade efter originalet.. Menar, då kan väl alla göra det istället för att köpa?
  • Candra
    jean1 skrev 2010-03-12 09:13:00 följande:
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt. Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
    Du kan ju alltid be dem ta ett extralager av vattenavstötande tyg på insidan, så är det inte så farligt om det regnar lite. Visst blir det yttre vått, men det torkar ju..
  • Candra
    mallan brallan skrev 2010-03-12 17:42:46 följande:
    Ja, hon kan väl åtminstone skriva nåt i stil med "proffs-skissad-deluxe-mall"...
    {#lang_emotions_tongue_out} Nej, men räcker väl att skriva nåt säljande? "Om du drömt om att sy egna sufletter, här har du din chans!" {#lang_emotions_tongue_out} Inte att den är efter originalet, då får det bara responsen "tack för tipset, nu går jag och ritar av min".
  • Candra

Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen.

En fråga till!
    Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg.
    De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart..
    Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21