-
Till vilken ålder? Vi köpte en billig papaplysulky från babytravel.. Kostade runt tre-fyrahundra.Joddan skrev 2010-06-05 19:29:09 följande:Måste hitta en billig ( under 1500
sulky. Min mamma misshandlar min (MIN) CAM för mkt
. Tips någon? Helst snygg helsvart 
-
Nej, nån bee blir det inte.. Klämt lite på den, men så såld är jag inte.. Var det ett tag, men la sig ganska snabbt.Kajsan skrev 2010-06-05 20:27:40 följande:Ja , då blir det en Bee+ då?
-
Joddan skrev 2010-06-05 20:37:16 följande:[citat] Candra- 1år 3 månader... Vill ha en Bee+ men ekonomin tillåter inte riktigt och har så svårt för tanken att sälja cameleon
[/citat]
Vi har haft paraplysulkyn sen dottern var 8 månader, och hon satt bra i den från första stund, hon satt till och med hellre i den än i buggan.
Den har bara sitt och viloläge, men det räcker dagtid, vill dock ha en med fullt, eller så gott som fullt, liggläge för länge resor och när vi är ute på kvällen.
Jag startade ett tag en tråd för just efterfrågan på såna vagnar, ska leta rätt på länken så kan du kolla där om något passar. -
www.familjeliv.se/Forum-3-141/m52701168.htmlJoddan skrev 2010-06-05 22:58:18 följande:Babytravel Bombay matt svart chassi svart tyg
lite all black över den
. Haha
Här är tråden jag pratade om, kolla för mer tips där. -
KinderäggAngelicaS83 skrev 2010-06-08 17:41:15 följande:Försöker få ner buggan i förpackningen igen,,,, det går f#n inte. Hur skall allt gå ner i kartongen?? Någon som kommer ihåg hur det skall ligga?
Var tvungen att skicka tillbaka allt, trodde de bara behövde basen.... jag e helt svett.
Hjälp.
Har man en gång fått upp det får man aldrig ner det igen.
-
Jo, det går. Är allt annat än expert på bee, men de visade det i affären när jag var där och klämde på denJoddan skrev 2010-06-10 08:42:16 följande:går det inte att förlänga sittsen på bee+ som det gick på den gamla??????? tycker att sonen glider ner
-
Från vilken ålder kan man använda sån?liar skrev 2010-06-10 12:49:53 följande:Hej,
Har en Cameleon idag till vår son på snart 2 år. Han får ett syskon till vintern och jag kikar på lite olika lösningar för en syskonvagn.
Nån som vet om ståbräda med sittdel (bild nedan) funkar när man använder liggdelen?
Nåns som har erfarenhet av ståbräda och sittdel vintertid? Körde Buggan utan snöhjul i vintras och det gör jag inte om. Hur är lättkörd är ståbrädan i massor av snö? -
Hur fungerar det där med ståbräda om man har handtaget på lägsta? Går det ändå, eller blir det för tajt?
-
Bestämt mig för att behålla buggan
Så igår köptes en ny suffla för att förnya lite. Givetvis blev sambon sur över färgvalet, MEN jag frågade faktiskt innan vilken färg han tyckte, och eftersom han sa att jag fick välja själv så får han skylla sig själv
Det är ju ändå bara jag som kör den ju. Blev ROOOOSAAAA
Han tyckte vit, brun eller svart, tråkig som han är. -
1. Jappbriska skrev 2010-06-23 15:49:51 följande:Packade upp min Cameleon igår och fick nog ihop det mesta. Har beställt från Babytrader så jag vill kolla av en del med er "experter" så jag har möjlighet att snabbt skicka tillbaka det sommkan vara fel.
1. Sittdelen: Remmen med de två hålringarna är väääldigt svår att få på båda piggarna. Det står i instruktionen att man ska trycka ihop schassit lite men jag tycker man måste ta i ganska rejält för att få på ringarna. Ska det vara så?
2. Regnskyddet: Ska det överhuvudtaget passa till liggdelen får inte kläm på hur det ska vara. Tittar efter bilder och instruktioner men hittar bara den på sittdelen.
Är jättenöjd med köpet annars och längtar till september då bebis förhoppningsvis ligger i!
Tacksam för svar!
Det var mycket svett och tårar innan jag fattade hur man skulle göra
2. Jag använde det aldrig till liggdelen, men sett andra som har det.. De har satt den likadant som med sittdelen, det är ju bara undersidan av vagnen som blir annorlunda beroende på vilken del man har, inte överdelen. -
Alla mina har varit säckiga..LillaMiss Piggy skrev 2010-06-23 20:41:33 följande:Måste fråga er experter...är suflet bågarna olika stora? HAr satt på nya sufleten men den är säckig
VAd kan ha blivit fel?
-
Kan man göra nåt åt det? Jag var lite fundersam, för första gången jag satte ihop den, med liggdelen, då kan jag inte minnas att de var så säckiga.. Men den här gången satte de fast nya sufflan i affären.. Hmm..Fröken Småland skrev 2010-06-23 21:02:52 följande:Jag misstänker att du har gjort generalfelet; nämligen att du råkat sätta sufflettfästena fel. Prova att byta plats på dem och se om det inte hjälper
-
Nu var jag och bråkade lite med den.. TROR att den sitter bättre nu.. Ska den vara helt tajt, eller hänga lite?
-
Testat på båda sidor, och de sitter rätt.. Sätter man fel går det ju inte ens att fälla ut den ordentligt.. Men den är ändå lite säckig, Ska det vara så? Jag kan inte minnas hur det såg ut innan.Stargirl skrev 2010-06-24 08:08:53 följande:Du har satt fästena tvärtom. Suflettbågarna är lika långa men fästana kan sitta på fel sida. Då blir sufflan säckig. -
INGEN ANNONS!
Och åter igen pratar vi om att sälja buggan, vi lutar mer åt en enkel brio eller nåt åt det hållet. Vi vill kunna lämna den i barnvagnsförrådet mittemot lägenheten, och vi är inte allt för pigga på att lämna buggan där.
Kan någon hjälpa mig att säga på ett ungefär vad jag skulle kunna få ut för dessa saker? Vill sälja allt tillsammans.
Cameleon i fint skick från 2009
Två kompletta topset, det ena i kornblå canvas och det andra i svart fleece
En fleecesuflett i gamla rosa
En sommarsuflett i nya rosa (helt ny)
Vinterhjul
Paul Frank åkpåse
INGEN ANNONS! -
Jag beställde från lammskinn.se, men verkar som de har lagt ner sidan..Helene OSV skrev 2010-07-26 22:16:23 följande:Nån som kan tipsa om ett fint lammskinn att ha i camen? (helst svart, grått eller brunt)
Annars så är ju gotländska alltid fina
www.gotlandslamm.se/bestallning.htm -
Min kompis hade sin nyfödda i en sjal och sen en stor jacka om dem båda, gick hur bra som helst, men jag skulle nog aldrig palla, skulle inte våga heller, lär vara livrädd för att snubbla då.straw2008 skrev 2010-07-27 10:29:19 följande:Skulle personligen ALDRIG bara bära min nyfödda i sele, nää en nyfödd måste ha en liggplats! Skulle inte funka med lämning o hämtning för oss, plus att det kan vara -20 i mars o hur fixar man det med jacka o nyfödd....
Vi kör våran bee året runt, jag fick min nyfödda i jan o jag körde den from då, det plogas där vi bor. Sen hade vi åxå en P& T som vi tog vid mkt snö.
Var o hur bor du ? -
Nu lämnar jag den här tråden, vagnen blev såld idag