Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

Jag behöver hjälp. Jag undrar om det är samma stödbågar/bumper bars/bärhandtag till Frog och Camelion. Om inte, var kan man få tag på denna del till Frog?

• gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-28 23:04:42 följande:
    de e samma
    Tackar! Glad Då blir min följdfråga om man kan få tag på en bumperbar/stödbåge/bärhandtag antingen i Uppsala eller någonstans nära stationen i Stockholm (kommer kanske att vara i Stockholm mycket kort tid och hinner inte så långt Glad).
  • gavagai

Behöver ett snabbt svar, och ni är ju så duktiga på det här med bugaboo. Jag är på väg att köpa en bugaboo frog. Har tänkt ha den (till att börja med) till min lilla 3-åring. Mika är nyss fyllda tre och rätt liten (90 cm, knappt 13 kg). Visst funkar väl det? Anledningen till att jag köper en just nu är att vi ska ut och resa och mer eller mindre akut behöver en lättare vagn än det schabrak vi har nu, som dessutom funkar lite sisådär efter att jag har tvingat fram den genom diverse snödrivor i vinter.

Det står ju att froggen klarar 18-19 kg eller nåt sådant, men jag kom att tänka på att barnet ju ska få plats rent storleksmässigt också, på längden och bredd över rumpan och så. Visst funkar det väl ändå ett tag till med min lilla pyssling? Hur länge har ni använt bugaboo?

• gavagai
    bohusbebis skrev 2011-03-03 06:49:32 följande:
    Lite beroende på vilken typ av hjul ni behöver så skulle jag fundera på en Bee/Bee+ istället. Sitsen passar i mitt tycke en 3-åring bättre, den fälls ihop i ett stycke och blir betydligt lättare och mindre som resevagn. Men har ju lite mindre hjul som inte lämpar sig perfekt för grusvägar eller snödrivor....
    Tack för tipset, men det blir nog en frog ändå, så kan vi använda den lite mer allsisidigt. Jag har en sådan på gång, som jag hoppas att jag får. I så fall lägger jag snart upp bilder på den. Hon som har den nu har haft sin fyraåring i den, så den ska nog funka till min lilla treåring också. Tack för alla svar.
  • gavagai

Förresten, någon som vet när bugaboo ändrade från den gamla loggan? Finns det någon sida med förteckning (bilder) över olika vagnar från olika år och så, bugaboos historiska utveckling...

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-03 13:01:21 följande:
    Finns ingen sån förteckning här i alla fall, sorry. Men jag kommer med en kvalificerad gissning att det var 2003. Jag hade en 2004 med nya loggan i alla fall
    Nu kommer jag med ännu fler frågor här. Är det någon skillnad mellan gamla vagnar och nyare, om de är i samma modell, frog t.ex., så att det alltså finns andra funktioner på t.ex. frog 2004 än på 2003?
  • gavagai

Imorgon åker jag och hämtar min (gamla) nya vagn. Hoppas att den är så fin som den som säljer den hävdar. Det blir en heldagsutflykt med tåg för att åka och titta på den. Tur att min treåring älskar tåg.

• gavagai

Nu har jag en bugaboo! Skrattande Jag köpte en bugaboo frog, rätt gammal (gamal logga), med en hel del extrasaker: extra helt nya bakhjul, nya vinterhjul, extra (i princip oanvänd) bugaboo-suflett och -sittdelsklädsel, ännu en extra sittdelsklädsel (ej bugaboo), bugaboo regnskydd... allt för 2600 kr. Det tycker jag var helt o.k.! Kan väl inte vara något fel att skriva om det priset här, eftersom det knappast är reklam när vagnen redan är såld (till mig Skrattande).

Jag ska ta bilder snart. Ska bara tvätta lite grejer först och så.

Bara en fråga... Sufletten lossnar jättelätt från sina fästen (både själva tygsufletten och suflettpinnarna (plastringar man sätter över en metallbult)) när sufletten inte är uppspänd. Ska det vara så eller är det något fel tror ni?

• gavagai
    gavagai skrev 2011-03-04 22:51:28 följande:
    Nu har jag en bugaboo! Skrattande Jag köpte en bugaboo frog, rätt gammal (gamal logga), med en hel del extrasaker: extra helt nya bakhjul, nya vinterhjul, extra (i princip oanvänd) bugaboo-suflett och -sittdelsklädsel, ännu en extra sittdelsklädsel (ej bugaboo), bugaboo regnskydd... allt för 2600 kr. Det tycker jag var helt o.k.! Kan väl inte vara något fel att skriva om det priset här, eftersom det knappast är reklam när vagnen redan är såld (till mig Skrattande).

Jag ska ta bilder snart. Ska bara tvätta lite grejer först och så.

Bara en fråga... Sufletten lossnar jättelätt från sina fästen (både själva tygsufletten och suflettpinnarna (plastringar man sätter över en metallbult)) när sufletten inte är uppspänd. Ska det vara så eller är det något fel tror ni?
    Jo, en varm vinteråkpåse i jättefint skick följde med också (ej bugaboo).
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21