Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

Ja, jag tänkte också det, att det måste vara gamla suflettfästen. Ja, ja... det är väl lika bra att köpa ett helt nytt cameleon-paket då, alltså både fästen och suflettpinnar, för jag tänker mig att den varianten av suflett borde sitta säkrare (mer perfekt) än min. Jag vet att ni skrivit att med cameleon-suflettfästen så ska cameleon-sufletter sitta exakt lika bra på froggar som på cameleon, men jag frågar igen ändå, eftersom froffen ju är kortare i ramen än cameleon. Kan cameleon-sufletten verkligen vara precis lika bra anpassad för den då? Sitter inte sufletten kring ramen i huvudkant? och påverkar det inte då att ramen är lite kortare?

• gavagai
    6 Små Älsklingar skrev 2011-03-12 19:48:05 följande:
    Citerar mig själv och ber även om butiker i Amsterdam som kommer sälja donkeyn.
    Vi har nämligen en liten tripp dit inbokad och det vore ju toppen om man kunde köp vagnen där på en gång
    Babypark verkar ha, om jag tolkar det hela rätt: http://www.babypark.nl/kinderwagens/bugaboo-donkey.html  Dock finns de en bit utanför Amsterdam: http://www.babypark.nl/babypark-zaanstad.html
  • gavagai
    Robzgurl skrev 2011-03-13 08:41:12 följande:
    Gavagal De hade stängt söndagar.. Har de webbshop?
    Jag vet ingenting om dem egentligen. Jag bara googlade och försökte tolka språket med hjälp av min knaggliga skoltyska.
  • gavagai

Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev här. Har varit sjuka hela familjen, i typ två månader... . Till råga på allt har jag kommit på att bromsarna på min Frog som jag köpte begagnad ser ut så här: http://www.flickr.com/photos/61024018@N04/5559492068/ Jag tyckte att de tog lite dåligt, men det där ser ju inte alls bra ut! De kan ju inte vara säkra precis. Jag chattade förresten nyss med bugaboo kundservice i USA (himla bra funktion med chat), och hon hade aldrig sett en så nött broms förut. Hon rådde mig att antingen köpa ett nytt chassi eller kontakta min lokala cykelhandlare. Och så sa hon att jag borde kontakta bugaboo i Sverige också. Känns lite creepy att hon vet att jag är svensk fastän jag gjorde mitt bästa för att låtsas att jag var i USA så att hon skulle ge mig några svar över huvud taget.

Några tankar från er? Vad kan man göra?

• gavagai

Har någon av er förresten möjlighet att ta kort på en fungerande broms så att jag kan se hur det är meningen att de ska se ut, för min är ju helt demolerad!

• gavagai
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-25 22:26:03 följande:
    Ja du fick nog dom två bästa råden. alt. försök köpa ett chassi begagnat frog eller cam går lika bra.
    för cam chassi passar frog oxå.
    att hon ser att du e från sverige är nog för att hon ser de via din ip adress. 
    alla företag och privat personer kan förövrigt rätt lätt se i vilket land man befinner sig.om man vet vad man gör. och jag vågar misstänka att bugaboo har den funktionen att hon/han direkt får upp på sin skärm att du befinner dig i just sverige 
    Ja, jag förstår också att hon kan se var jag är, men det känns lite "lustigt" ändå att det är så genomskinligt. Man kanske får börja koppla upp sig genom någon anonymitetsserver.

Jag ska börja med att kolla med en cykelhandlare. Känns lite jobbigt att behöva köpa ett helt chassi. Om jag gör det skulle jag nog helst vilja ha ett Cameleon, men då måste jag kolla upp vad man ska titta efter då när man köper, eftersom det ju tydligen kan ha problem med glidning vad jag förstår...

Någon som vet vad en cykelhandlare kan göra? Finns det hopp?
  • gavagai

Jag skulle bli jättetacksam om någon har möjlighet att lägga in en bild på "bromskudden" på er bugaboo, kanske helst från en Frog eller Cameleon, men jag vet inte om det är någon skillnad på bromssystem på olika bugaboos. Min ser i alla fall alltså ut så här: http://www.flickr.com/photos/61024018@N04/5559492068/ och det vore bra att se hur de ska se ut egentligen.

• gavagai
    stinamaria skrev 2011-03-26 09:32:05 följande:
    Jag kan inte se någon bild. Jag har en cam men om det är samma bromssystem kan jag fixa en bild om jag vet vad jag ska ta kort på =)
    Det verkar inte gå att klicka på länken, men om du kopierar hela länken, inklusive de sista siffrorna, så borde det funka.
  • gavagai
    modestyclara skrev 2011-03-26 09:11:02 följande:
    Jag har en frog men jag ooooorkar inte släpa fram kameran och ladda upp bilderSkäms men det kanske hjälper liiite om jag beskriver? Det röda nedslitna på din bild är iofs grönt på min vagn men det är kuggar som passar i kuggarna på insidan av hjulet...
    Ja, det måste ju var så. Då är det alltså kuggar längs hela det gröna? många kuggar då? Min måste verkligen vara helt demolerad...

Bilder vore fortfarande väldigt uppskattat.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21