Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

Lindadjo skrev 2011-04-17 17:46:13 följande:

Du kan inte använda bottenplattan som är i den varukorg som du har? Om du nu har någon varukorg. Jag har ju oxå tänkt sy en ny. Och jag kommer använda plattan från originalet, för på min frog går den att plockar ur, utan att ha sönder nånting. Den är som bara instucken under en "ficka" på varje sida, annars är den ju lös.

Annars kan jag tänka mig att kanske det hade funkat med såna där styvare bordstabletter, de är ju håra men flexibla och går säkert att skära till i rätt form.

Jag är osäker på om man vågar försöka plocka ur min, men bordstabletter var en bra idé! Tackar!
  • gavagai

Du/ni som virkar bygelskydd, virkar ni bara ett långt "rör" eller gör ni det böjt redan när ni virkar på något vis? Samma fråga om man gör skyddet av tyg; om man bara gör ett rör, så blir det väl skrynkligt där bygeln böjer sig?

• gavagai

Jag vill sy en liggdel. Problemet är att för att sy en liggdel måste jag ju till en början ha en liggdel för att se hur man syr dem på ett bra sätt. Jag har i och för sig en liggdel till frog (men vill sy en till cameleon). Någon som vet hur de eventuellt skiljer sig åt (bortsett från storleken)?

Jag kom också att tänka på att man ju lätt borde kunna sy en liggdel som håller för mer än nio kg eller var nu gränsen går för bugaboos liggdelar, eller hur? Ramen håller ju, så det måste vara själva fastsättningen av liggdelen på ramen som ev. inte håller.

Nästan bara jag som skriver idag...

• gavagai
    AnPa skrev 2011-04-20 16:17:07 följande:
    P Jag har ingen liggdel men på cameleon så fäster man liggdelslocket i en dragkedja som går runt och på frog är den ju som ett lock, annars vet jag ingen skillnad. Kolla bildtråden så ser du att Lindadjo har sytt en liggdel, hon har säkert en massa tips ;)
    Ja just ja, det var ju det jag tänkte på, om man möjligen kan ha sådan tur att man lyckas hitta en dragkedja som passar ihop med Cameleon-lock-dragkedjan. Blir nog till att köpa en liggdel ändå, så att jag kan sy en. Får väl sälja den köpta liggdelen sedan om min egen blir bra. Glad
  • gavagai
    mammageno skrev 2011-04-20 20:19:50 följande:
    Om
    Man vill följa rundningen måste man göra sömmar som "äter" upp tyget alt så kan man anv. Elastiskt tyg eller läder dom är lite blött ( kan bli svårt att få av sedan)
    Jo, jag förstår hur man kan sy, och det blir nog till att experimentera med vad som blir bäst. Men just nu är det sufletter som gäller. Bilder kommer när jag hittat gummiband till hällorna (det enda som saknas nu),
  • gavagai

Hittade det här erbjudandet, där man kan köpa ett presentkort värt 500 kr för bara 200 kr: http://www.groupon.se/deals/hela-sverige/Babyshop/347326/.NbvcRT
    På Babyshop, vilket innebär att man t.ex. kan få en Bee+suflett eller ett parasoll eller en cup holder och en bumper bar för 200 kr. Och en massa märkeskläder och annat har de också. Går ni via länken ovan så får jag någon sorts bonus tror jag. Tänkte tipsa, eftersom det ändå kan bli en rejäl rabatt på Bugaboo-saker om någon behöver någonting i 500-kronors-klassen.

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-04-21 20:38:21 följande:
    Haha, nu har jag just gjort dig 60 kronor rikare Tack för tipset!
    Oj, tack! Hoppas att det funkar. (Ser inga 60 kr än.) Om inte annat är jag väldigt nöjd över att ha kunnat rekommendera en riktigt bra deal. Nu ska man bara bestämma sig för vad man ska handla också. Jag tycker att det är kul att de har så stor rabatt på riktiga kvalitetsgrejor som Bugaboo t.ex. Inte lätt att hitta Bugaboo-reor annars precis.
  • gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-04-23 11:44:13 följande:
    Glad påsk i tråden! Fröken Småland tänkte köpa en påskpresent till sig själv på Babyshop men lyckas inte använda presentkortet Tips någon?
    Oj, nu känner jag mig lite ansvarig som tipsade om rabatten. Jag har dock inte provat att använda den själv än. Min erfarenhet är i alla fall att gde där erbjudandena brukar fungera bra, och groupon (där man kunde köpa erbjudandet) är trevliga om man hör av sig till dem och frågar. Men kanske bättre att höra av sig direkt till Babyshop i det här fallet.

Men nu kom jag på en sak. Det kan möjligen vara så att rabatten inte är aktiverad än. Så var det för mig tidigare en gång. Eftersom presentkortskoderna skapas i samma ögonblick man köper dem så måste groupon sedan skicka koderna till affären för att de ska aktivera dem. Förmodligen är det så, och i värsta fall kanske de då inte aktiveras förrän efter helgen, när det finns folk på Babyshop (om de har påskledigt). Tråkigt i så fall men det kan nog vara så.
  • gavagai

Om jag minns rätt (har den inte här just nu) så kan man plocka ur "plastskenorna" som sitter i sittdelen på froggen när man t.ex. ska tvätta den. Kan man inte det på camen? Om jag ska sy en sittdel så måste jag alltså i så fall skaffa nya plastskenor? om jag inte kan ta ur och använde dem jag redan har? Undrar också hur ni brukar tvätta sittdelen till camen?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21