Bugaboo-tråd nr 21

Nu har jag varit hos cykelhandlare och frågat om de trasiga bromsbeläggen på min Bugaboo Frog. Som jag trodde går de inte att laga. Det är ju plastdelar som sitter fast i andra plastdelar... inget som går att skruva loss och ersätta eller så alltså. Så jag får väl följa Bugaboos råd och köpa ett nytt chassi.
Inte så jättekul när man precis köpt vagnen (begagnad). Jag vet att man naturligtvis måste kolla allt på en begagnad vagn, men det känns ändå tråkigt när man får beskrivet för sig att vagnen är fullt funktionsduglig, och så är den inte det.
Nu håller jag på att författa ett mejl till den jag köpte vagnen av. Får se vad de svarar. Lite nervöst. Lite känsligt sånt här.
O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.
Vad tror ni om detta t.ex.? http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bugaboo-cameleon-gestell-*-bei-lilli-paul/23255421

E
Är det någon som har ett mönster till cameleon-sufflett liggandes? Jag har köpt camelon-spännen till min frog, men lyckas inte få till någon bra passform på sufflan ![]()
Ser ju att det finns på Tradera, men 100 kr?! Då kan jag lika gärna testa mig fram till det blir rätt känner jag, vet ju inte ens hur bra de mönstrena är?

Nu är det kört, tror jag. Nu har jag också blivit biten av Bugaboo-bacillen (the bugaboo bug?).
Köpte igår en Cameleon-ram, två sittdelsbaser, ett sittdelsöverdrag samt Cameleon-suflett-fästen och bågar... och jag som inte ens har ett fungerande chassi. 
Köpte igår en Cameleon-ram, två sittdelsbaser, ett sittdelsöverdrag samt Cameleon-suflett-fästen och bågar... och jag som inte ens har ett fungerande chassi.