Inlägg från: gavagai |Visa alla inlägg
  • gavagai

Bugaboo-tråd nr 21

stinamaria skrev 2011-03-26 09:57:51 följande:
    Postade för tidigt.

Jättetack! Superbra! Bekräftar verkligen hur slitna mina bromsar är.
  • gavagai

Nu har jag varit hos cykelhandlare och frågat om de trasiga bromsbeläggen på min Bugaboo Frog. Som jag trodde går de inte att laga. Det är ju plastdelar som sitter fast i andra plastdelar... inget som går att skruva loss och ersätta eller så alltså. Så jag får väl följa Bugaboos råd och köpa ett nytt chassi. Inte så jättekul när man precis köpt vagnen (begagnad). Jag vet att man naturligtvis måste kolla allt på en begagnad vagn, men det känns ändå tråkigt när man får beskrivet för sig att vagnen är fullt funktionsduglig, och så är den inte det.

Nu håller jag på att författa ett mejl till den jag köpte vagnen av. Får se vad de svarar. Lite nervöst. Lite känsligt sånt här.

• gavagai
    Tant Pruselius skrev 2011-03-26 13:50:37 följande:
    Gavagi - vad tråkigt ! Let us know vad du fick för svar. Det är ju inte sjyst att sälja en vagn som fullt funktionsduglig också stämmer inte det. Trista typer!
    Jag fick ett snabbt svar, där hon skriver att hon inte vetat om felet och är villig att betala tillbaka 500 kr. Det känns schysst ändå, tycker jag, även om ett begagnat chassi väl lär kosta mer än så. Någon som vet var man kan få tag på ett chassi?
  • gavagai

O.k. Då är frågan... Om jag nu hittar ett Cameleon-chassi, vad ska man då titta efter för att inte få ett som glider (vet inte ens riktigt vad detta glidande innebär, men har ju sett en del som skriver om det problemet). Kan man se på något vis om det chassi man tänker köpa tillhör gruppen som riskrerar att få det problemet? Några mer tips ni ger när man är på jakt efter chassi? Jag vet ju i alla fall vid det här laget att jag ska kolla hur bromsbeläggen ser ut.

Vad tror ni om detta t.ex.? http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/bugaboo-cameleon-gestell-*-bei-lilli-paul/23255421

• gavagai
    Fröken Småland skrev 2011-03-26 15:44:29 följande:
    Alla med snäppfästen (clips) kan glida. Går inte att veta tyvärr.
    bohusbebis skrev 2011-03-26 15:10:17 följande:
    Frk S, ska skriva ut din bild längst ner i bildtråden och ha som "moteld" när maken gnäller över min till bredden fyllda garderob av barnvagnspryttlar! You´r my hero!!!
    I'm everybodys hero Drömmer
    Jag vet nog ändå inte riktigt vad snäppfästen/clips innebär. Alltså, var sitter de fästena och vad är alternativet? Finns det vagnar utan snäppfästen?
  • gavagai

E

Lindadjo skrev 2011-03-27 11:23:07 följande:

Är det någon som har ett mönster till cameleon-sufflett liggandes? Jag har köpt camelon-spännen till min frog, men lyckas inte få till någon bra passform på sufflan

Ser ju att det finns på Tradera, men 100 kr?! Då kan jag lika gärna testa mig fram till det blir rätt känner jag, vet ju inte ens hur bra de mönstrena är?

Jag börjar få ordning på mitt Frog-mönster nu, men har inte ritat något till Cameleon än. Jag ska dock göra det, när jag köpt de bågarna. Efter det kanske jag kan hjälpa till. Glad

En fråga till... Kan ni se vilken sorts chassi detta är? http://cgi.ebay.de/Bugaboo-Cameleon-Gestell-/320674214574?pt=DE_AllesUmsKind_Baby_Kinderwagen_Buggies&hash=item4aa9ac32ae
    Gammalt eller nytt? Var sitter de där snäppfästena eller vingmuttrarna? Också, om någon kan tyska, vad är det som ev. inte är original på vagnen? Jag tycker att de första meningarna i annonsen är svårtydda.
  • gavagai
    galojj skrev 2011-03-27 19:46:57 följande:
    Hoppsan...var och inpulsköpte en cam idag:-O
    plötsligt har jag 2:-S Jag som hade tänkt sälja min första nyss...haha! Menmen, så kan det gå! Har ju somsagt kommit på att man kan fälla ihop den enklare än vad jag gjorde tidigare, så plötsligt ville jag ha den kvar! Och tänkte att jag skulle rusta upp den lite...och det blev alltså en till istället:-S

Men, 1300kr kändes helt okej
    Var det den på blocket?
  • gavagai

Nu är det kört, tror jag. Nu har jag också blivit biten av Bugaboo-bacillen (the bugaboo bug?). Glad Köpte igår en Cameleon-ram, två sittdelsbaser, ett sittdelsöverdrag samt Cameleon-suflett-fästen och bågar... och jag som inte ens har ett fungerande chassi. Tungan ute

• gavagai
    gavagai skrev 2011-03-28 10:28:01 följande:
    Nu är det kört, tror jag. Nu har jag också blivit biten av Bugaboo-bacillen (the bugaboo bug?). Glad Köpte igår en Cameleon-ram, två sittdelsbaser, ett sittdelsöverdrag samt Cameleon-suflett-fästen och bågar... och jag som inte ens har ett fungerande chassi. Tungan ute
    Dessutom har jag ju bara ett barn, som redan är tre år! Nästa projekt måste bli att tillverka ett nytt (barn alltså), för att kunna motivera fortsatta Bugaboo-köp. Skrattande

Det jag tycker är roligast med det här är att jag faktiskt börjat sy igen, en stor hobby som dock legat nere länge, eftersom jag inte tycker mig ha haft tid, men nu har jag fått ny inspiration!
  • gavagai
    passau skrev 2011-04-10 08:09:04 följande:
    Ramen på T, är det frog eller CAM?
    Jag har mejlat och frågats säljaren för någon dag sedan, men inte fått svar än.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21