• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Joddan och Fröken Småland: Jo funderade på det också att det kanske är till Frog. Och min åsikt angående kopior; håller med om att det kan vara roligt med nya färger men gillar inte när de utger sig för att vara äkta .

• imaj

Dofsing: Skillnaden på den nya är en annan fästanordning som gör den lättare att fästa och man behöver inte vicka vagnen för att sätta dit/ ta bort ståbrädan. Den är nu jättelätt att sätta dit och ta bort. Den nya passar på även alla Bugaboos vagnar samt har även ett annat hjul.

Sweetheartno1: Frogs handtag är lite högre än Cameleons lägsta läge. Bild på detta finns att se i Fröken Smålands galleri

• imaj
    saandi skrev 2011-06-29 21:51:49 följande:
    Hur och var får man billigast och lättast tag på en liggdel, liggdelslock och sufflet till en cam? Ska köpa chassi, hjul, ram, suffletbågar och suffletspännen av en kompis. Vill helst ha grå bas!
    saandi skrev 2011-06-29 21:57:25 följande:
    Är det något mer man behöver förresten? (förutom sittdelsbas och sittdelstyg)

Lika bra att fråga proffsen:) ni vet ju!
    saandi skrev 2011-06-29 23:03:00 följande:
    ThereseX: aah såklart:)
    Billigast är nog att kika på Tradera eller Blocket samt andra köp & sälj-sidor. Lättast är förstås att köpa hos en återförsäljare så som ex. www.kidzshop.se. Alla återförsäljare i Sverige brukar ligga på samma priser så där skiljer det sig ingenting.

Förutom det behöver du även en madrass till liggdelen då liggdelsklädseln kommer utan madrass när man köper den enskilt i butik.

Regnskydd kan du antingen köpa Bugaboos egna, som många inte gillar, eller köpa ett sånt där universalregnskydd. Jag gillar personligen Bugaboos egna då det är snyggare och jag kommer "överens" med det. Många tycker dock det är väldigt bökigt att få dit samt att det tar stor plats om man ska ha med det. Så i slutändan är mitt tips ändå att köpa ett universalregnskydd. När det gäller myggnätet; det är väldigt tight och vill som på att glipa lite tycker jag. Så ett universalmyggnät rekommenderar jag framför Bugaboos egna!

Hoppas detta hjälpte dig lite grann !
  • imaj

Någon som sett Bugaboo filten på Tradera? Den kan ju inte vara original eller?! De ser ju inte ut så där... De har ju ws material och fleece på baksidan med kantband. Eller är det en äldre modell..?

• imaj

Thj: Men det verkar ju finnas två olika adapters nu.. Vilken ska man köpa? Den vanliga som alltid funnits eller den som är "enklare" som ex babyshop.se har?

• imaj

Fröken Småland: Hoppades att du skulle svara på det ! Det var nästan det jag misstänkte, trots att den inte såg så rolig ut ;-P

• imaj

Någon som vet var man kan hitta spring ltd edt topset? Är de helt slutsålda eller? Har fått ett starkt sug efter den gröna..!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21