• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-07-10 11:55:47 följande:
    Har ni sparat era kartonger till vagnen ? Dom i butiken tyckte det var bra. Men varför ? Har ni sparat den ?
    Jag har inte sparat kartongerna till vagnen då vi inte har plats för dem, dock sparade jag kartongen till ståbrädan då vi inte vet hur mycket den kommer användas samt att jag sparade påsarna till sitt- och liggdelen då det är fräschast att förvara de i påsar.

De kanske tyckte det var bra om du skulle vilja sälja den eller nått...?
  • imaj

Ms J: Jag bor i Norrbotten och med vinterhjulen klarar man sig definitivt hela vintern. Dock är de ju sämre på att ploga i södra Sverige men samtidigt brukar vi ju ha mer snö här uppe. Jag har tidigare vintrar gjort så att jag har vinterhjulen när det är nysnö alternativt "kladdig" snö och swivelhjulen när det är plogat och packat.

Det som är negativt med vinterhjulen är att de saknar dämpning och jag älskar dem tyvärr inte men funkar gör det helt klart!

• imaj

Paraflaxdrinken: Tror det tidigare nämnts i tråden att det brukar kosta kring 300kr med bussgods. Tydligen är det något enhetspris de tar för vagnar.

• imaj

Igår kom Lillebror till världen!

Så ikväll har vi premiärkört AllBlacken med ståbräda. En dröm att köra och den rullar så lätt med ståbrädan på, dock en vanesak med hur man ska gå när dottern står på.

• imaj

a a: Det finns två olika bilstolsadaptrar. Den du har är troligen den som passar Maxi cosi och BeSafe.

Sara E: Har du smort inne i ramen? Dvs där chassit ska in i ramen? Om det inte blivit bättre är det säkerligen en reklamationsfråga. Sen är det bättre att ringa Kidz då de brukar vara lite småsega på att svara på mail ibland.

• imaj

Surkatt: Kan det vara så att topsetet måste läggas till i priset? Då stämmer det ju lite bättre iaf!

Imsa: Nej bara beggat, om det inte är så att någon butik råkar ha en i sina gömmor...

• imaj
    linaenn skrev 2011-07-24 19:50:29 följande:
    Det gick ju hur bra som helst, på bara några sekunder. Toppen! Nu ska basen och varukorgen tvättas.
    Sätt i plattan när varukorgen fortfarande är fuktig, det går lättare då.
    Mallan820 skrev 2011-07-24 20:39:54 följande:
    Heej!

Jag har precis beställt en bugaboo camelon som kommer i september. Jag undrar nu till er som har haft en sådan under vintertid, hur fungerar den?
    Vi bor i stockholms området.
    Oplogat eller kramsnö gör det svårt att ta sig fram utan vinterhjul/ terränghjul men så fort det är plogat eller packat går det lätt med swivelhjulen
  • imaj
    LinaPe skrev 2011-07-26 09:07:51 följande:
    Hej alla!

Jag har en fråga som jag tänkte att någon kanske kunde hjälpa mig med. Sitter på Blocket och funderar på en Cameleon. Aldrig kört Bugaboo, men hört så mycket bra och så är de ju snygga! Har hittat en nu, från 2007, men som saknar liftbygel. Går det att köpa till dem? Och är liftbygel samma som bygeln man har till sittdelen? Jag saknar nämligen en sån på min nuvarande vagn och vill gärna ha en sån på den "nya".

Skiljer sig en från 2007 mycket från de nyare modellerna? Jag vill ha en liten och smidig vagn som jag kan åka buss och tåg med utan att känna mig som en elefant.

Hoppas på lite hjälp! Tack!       
    Liftbygel eller bumperbar går att köpa ny på bl.a. kidzshop.se, har för mig att de kostar mellan 200-300kr. Det är samma till liggdelen som till sittdelen.

Det som skiljer en cameleon från 2007 motför de som tillverkas nu är fästena som man ändrar handtagets höjd på. Kika i FAQ i TS så får du mer kött på benen !
  • imaj

Pandamamman: Den ser ut att sitta helt rätt. Maxvikten för varukorgen är 5kg men den rymmer och klarar mer än så.

• imaj

Joddan: Jag fick med garantikortet nu när jag köpte min AllBlack cam som levererades i maj. Men det är ju liksom ändå halvt ifyllt så förstår inte vad din köpare skulle med det till?!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21