• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Om den går att beställa och de inte har den på lager skickar de så fort de fått in den. Jag var med om det när jag beställde en Swift för 2år sen, de gav ett datum när de skulle skicka den vilket de höll. Rekommenderar helt klart Pramworld!

• imaj

Insomnie: Jag tycker du ska behålla cameleonen, åtminstone till sommaren. De flesta barn växer mest i överkroppen först och sedan kommer benen "ikapp" vilket gör att hon troligtvis kommer rymmas ett bra tag till.

Tar hon i huvudet när du fäller upp sufletten eller är hon bara nära? Tyckte min dotter var nära att ta i väldigt länge men vi kunde ha vagnen till hon var drygt två iaf.

De vagnar jag vet som annars är längre i ryggen är Bee+, Mountain Buggy, Phil

• imaj

Skit bröt igen... Det verkar vara appen som tjorvar.

...PhilandTeds, Babyjogger. De flesta vagnar är i samma längd eller tom kortare än Cameleon och flera är dessutom endast framåtvänd. Så jag tycker du ska hålla ut ett tag till och se om det blir bättre när hon blir lite äldre.

• imaj

Hade (har men använder inte den) en Between på våran förra Cameleon. Den sitter jättebra på vagnen, sambon störde sig dock på att han slog benen i den lite då och då.

Men jag tyckte inte att den rymde allt för mycket ändå. Visst man klarade sig med ombyte, blöjor och sånt men behöver man ha mat/välling/flaskor blir det trångt.

Dock rekommenderar jag den starkt framför BeAll då en kompis hade den och hon upplevde den som alldeles för stor på Camen. Inte så att det blev fult men ändå lite klumpigt.

• imaj

Skruttens mamma: Precis så är det! En ram, olika klädsel beroende på sittdel eller liggdel! Perfekt om man vill byta färg på tyget så blir det inte så dyrt och tjorvigt

• imaj

Att de slutade sälja Bugaboo på Babyproffsen i eran stad för att de sålde för många tror jag inte stämmer, finns massor med butiker som säljer massvis med Bugaboovagnar ex. Barnbutiken, Kidzshop, NK, BigBaby, Pramworld, Babytrader. Tror snarare de slutade sälja för att de inte sålde, har för mig att jag hört att de måste sälja ett visst antal för att få fortsätta göra det. Vet dock inte om det är sant.

• imaj

moii:
    Vi har en skoda Octavia, halvkombi dvs vanlig storlek på bagageutrymmet men med större bagagelucka. Jag har en bild på en ihopfälld Cameleon med sittdel i min blogg: lillavaochjag.blogspot.com/2010/06/thats-why-i-love-my-bugaboo.html

Kan tyvärr inte klistra in bilden här från iPhone. Men som du ser ligger vagnen till vänster och blir den rätt liten. Tror inte det finns många andra vagnar som kan användas från födseln och bli så små ihopfälld.

• imaj

Försökte ge en kärleksförklaring till dig Småland men det fungerade ju inte med hjärta på mobilsidan heller. Tack Småland!!

• imaj

Frakten från Pramworld går på ungefär 26pund per kolli. Och beställer du med babyskydd blir det två kollin, så räkna med minst 40pund. Men om du mailar dem är de snabba på att svara så får du ett exakt pris

• imaj

SötaSarah: Ranglig är lite en defintionsfråga. Känns inte riktigt som om man kan jämföra en EL CityCross och en Bugaboo, de är rätt olika vagnar anser jag. Lite som att jämföra en Ferrari och en Volvo kombi... Ja du förstår säkert .

Var bor du? Kanske kan möta upp någon från tråden i närheten eller kan tom är någon som bor i samma stad...

• imaj

Fast även om det är antiglid så glider åkpåsen lite grann varje gång man sätter ner barnet. Självklart minskar det glidandet en del men man brukar ändå behöva dra upp den mellan varven.

• imaj

DizNick: Fint det blev!! Men en fundering; Kom du ihåg att färga chassit på den biten som blir när man höjer styret? Eller är det bara jag som ser dåligt eller vill du inte ha det färgat där? Spännande att se det slutliga resultatet sen !!

• imaj

SötaSarah: Jo den är låg. Längre än många andra vagnar men detta är inget som stör de flesta tror jag. Min sambo som är 1,90 har aldrig klagat på att den är låg. Sen har man ju liggdelen i ungefär 6månader och med sittdelen är det ju bara bra att den är låg.

• imaj
    UmmHamza skrev 2012-06-04 19:26:40 följande:
    Jag kan inget om vagnar! Men jag tycker bee/bee + är så snygga. Hur är dom att ha? Funkar den till nyfödd? Ge mig info tack :)
    Vi har i veckan fått hem vår nya Bugaboo Bee+ och jag älskar den! Sonen är nu snart 11månader och sitter bra i den. Innan hade vi en Cameleon, jag tycker ändå, även om jag tycker mycket om Bee+, att man bör ha en till vagn om man ska ha den från nyfödd. Bee/Bee+ är trots allt inte särskilt ombonad när man inte längre kan ha mjuklift.

Slutligen; rekommenderar Bee+ men ni bör i sådana fall ha en till vagn att variera med anser jag.
  • imaj
    vånka skrev 2012-06-04 19:18:42 följande:
    Hej alla
    Jag är i görningen med att köpa en begagnad Frog. såg här att de inte säljs längre. Är det samma reservdelar till alla modeller?
    Det är en troligen 08 modell... har de haft problem med glidande styre eller var det bara cameleon?

Tacksam för svar!
    Framhjul och bakhjul är nästintill detsamma som Cameleonhjul, dvs de passar på Frog. Övriga reservdelar så som ex sittdelsklädsel och suflett är inte detsamma då Cameleon sittdelsramen är större. Dock säger de flesta som har en Frog att sittdelsklädsel och liggdelsklädsel sitter skapligt även på Frog. För att kunna använda sufletter från Cameleon bör man byta ut suflettfästena för att den ska sitta bra.

Nej, Frog har aldrig haft samma glidande problem med chassit, detta då Frogs handtag ej är höj och sänkbart. Väldigt många föredrar Frogchassi för att "slippa oroa" sig över glidande chassi när de köper vagnen begagnat.

Hoppas jag hjälpte och gav lite svar på dina funderingar!
  • imaj
    Mollz skrev 2012-06-06 11:15:58 följande:
    Man kan köpa en cocoon till been, då fungerar den från start.
    Jo precis, men många rekommenderar inte den utan en från ex Phil & Teds då Bugaboos egna inte är den ultimata då det inte finns några bärhandtag, man måste spänna fast bebisen i cocoonen och den är fodrad med fleece. Det jag menar med att jag inte rekommenderar (ett litet förtydligande ) den till nyfödd är tiden efter man tar bort mjukliften, då blir vagnen rätt öppen. Men som sagt med en till vagn tror jag Bee+ är ultimata som kombination
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21