• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Lille Mammsen
    Joddan skrev 2011-05-16 23:32:23 följande:
    Funkar camelons toppset på gecko? Det gör den va? Med rätt suflettpinnar? Eller vsr det gecko som har fasta suflettpinnar???
    Vill köpa en gecko eller frog till hösten men vill ha cam-topset
    Jag köde cam topset på min Gecko! Satte cam sufflett pinnar på istället,funkar OK tyckte jag iallafall! Suffletten satt ju inte 100% slätt/stramt...men inge som störde mig!
  • Zoe
    lissats skrev 2011-05-16 14:50:19 följande:
    Någon som vet hur pramworld fungerar? Jag har tänkt beställa därifrån rätt länge nu men enligt deras lagerstatus har varan varit slut. När jag sen mailade dem så sa dom att en vara fanns kvar. Jag går in igen (var inne precis innan jag mailade) och ser att det nu fanns en vara att beställa.
    Brukar det alltid vara som så att man måste maila och att varorna egentligen finns fanns det står 0 på deras lagerstatus?
    Jag vill nämligen köpa fler saker och även dem har lagerstatus 0. Nån?
    Jag har beställt både min Cam (för ett år sedan) och min Bee+ (som jag fick i fredags) därifrån och det har funkat grymt bra. Har fått dem snabbt och kontakt, frågor och reklamation har funkat jättebra (swivelhjulen rostade i vintras, fick nya). När jag skulle beställa min Bee+ för 2,5 vecka sedan stod det "0" i lagerstatus så jag mailade och frågade och då beräknade de att kunna leverera i mitten av maj, så jag beställde. Fick den sedan hit den 14:e, så det var kanon. Jag tror alltid man kan beställa även om det står 0 st i lagerstatus, är vara helt slut hos leverantör så brukar det stå. Annars är det bara slut i deras lager med de får täta leveranser hela tiden. De brukar maila snabbt och tala om ung. när produkten kommer skickas. Men maila och fråga om du vill vara säker på exakt när det blir! Hoppas det var svar på din fråga :)   
  • Ellabay

va kul att ni pratar gecko nu för jag har också undrat hur man kan pimpa upp geckon. Har vart inne på att sälja min och köpa en frog istället. (just för att jag saknar bågen) Men än så länge stannar geckon. Maken tillåter mig INTE att ha 3 vagnar. ;)

• Lille Mammsen
    Ellabay skrev 2011-05-17 09:42:01 följande:
    va kul att ni pratar gecko nu för jag har också undrat hur man kan pimpa upp geckon. Har vart inne på att sälja min och köpa en frog istället. (just för att jag saknar bågen) Men än så länge stannar geckon. Maken tillåter mig INTE att ha 3 vagnar. ;)

Köp  cam-sufflettbågar o sedan kan du ju byta topset hejvilt  
  • standby

Någon med ett bra tips på hur man lätt får bort alla hårstrån som snor fast sig i framhjulen på Cam?
    Jag har suttit och slitit bort dem med pincett men det kanske går att ta isär på ngt sätt så det blir enklare?

• AnPa
    standby skrev 2011-05-17 10:31:05 följande:
    Någon med ett bra tips på hur man lätt får bort alla hårstrån som snor fast sig i framhjulen på Cam?
    Jag har suttit och slitit bort dem med pincett men det kanske går att ta isär på ngt sätt så det blir enklare?
    Sprättare är kanon!
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-05-17 11:41:28 följande:
    Så med cam sufletterna funkar camsetet på geckon? Även topsetet?
    Med Cameleons sufflettspännen så funkar det hyggligt. Sittdelstoppen och liggdelslocket passar perfekt, medan suffletten blir lite påsig men det beror på hur petig man är om det är snyggt eller inte
  • Lille Mammsen
    Fröken Småland skrev 2011-05-17 11:45:39 följande:
    Med Cameleons sufflettspännen så funkar det hyggligt. Sittdelstoppen och liggdelslocket passar perfekt, medan suffletten blir lite påsig men det beror på hur petig man är om det är snyggt eller inte
    jag bytte aldrig spännena,dom skulle va desamma 
  • Lille Mammsen
    Ellabay skrev 2011-05-17 11:41:28 följande:
    Så med cam sufletterna funkar camsetet på geckon? Även topsetet?
    Cam basset tror jag inte men cam Topset funkar (måste byta ut sufflett pinnarna till Cam´s)