• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • the baby

Ni som sytt egna dynor, vad använder ni för stoppning? Jag sydde en häromveckan, men blev inte alls nöjd. Den blev jättesladdrig, och fastnar bara i bältet. Använde bara ett lager skumgummi 0,5 cm, kanske ska köra dubbelt, för annars blir det 2 cm, och det blir väl istället alldeles för tjockt? Eller ska man ha sån där platt kudd-stoppning? Finns ju också på rulle.

Använde en originaldyna som mönster, och jag gillar formen, men hålen för bältet måste jag nog justera om jag gör en ny. För varför är sidobälteshålen så långt in mot mitten? Är det för att den ska passa även i Bee? Jag drömmer ju fortfarande om en Bee, men om jag mot förmodan någon gång skulle "få" en så får jag väl göra nya hål i min dyna då, så den passar där också.

Spanar på blocket efter begagnade Bee, men är nog bara intresserad av plus-modellen, då vi har en rätt stor tjej här hemma. Men det finns ju aldrig några! Och när de dyker upp så är de så dyra. Vad är ett "bra" pris tycker ni, för en i bra skick? 

• the baby

Förresten, angående den där organizer, ser ju smidig ut, men konstigt att ha en väska över hela handtaget på camen? Var ska man då hålla händerna? Skulle vilja veta hur man tar loss den också, måste ju vara smidigt, någon som vet?

• AnPa
    the baby skrev 2011-05-18 10:45:49 följande:
    Förresten, angående den där organizer, ser ju smidig ut, men konstigt att ha en väska över hela handtaget på camen? Var ska man då hålla händerna? Skulle vilja veta hur man tar loss den också, måste ju vara smidigt, någon som vet?
    Det funderade jag också på samt om man kan sätta den nedanför handtaget (som många har skip hop saddlebag) eller på ramen
  • mammageno

hejsan!
    nu finns bugaboo-knytis på fb! sök och adda er jag hoppas hinna med att adda

• bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 10:44:21 följande:
    Spanar på blocket efter begagnade Bee, men är nog bara intresserad av plus-modellen, då vi har en rätt stor tjej här hemma. Men det finns ju aldrig några! Och när de dyker upp så är de så dyra. Vad är ett "bra" pris tycker ni, för en i bra skick? 
    tror att de ligger runt 4000 för bara vagn, bonus om man lyckas pruta med lite prylar kanske... Men med tanke på att de kostar 5900 nya, och de nya bee+ är max 1 år så låter det väl logiskt? så resonerade jag iaf...
  • the baby
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:09:30 följande:
    tror att de ligger runt 4000 för bara vagn, bonus om man lyckas pruta med lite prylar kanske... Men med tanke på att de kostar 5900 nya, och de nya bee+ är max 1 år så låter det väl logiskt? så resonerade jag iaf...
    Jo, det låter ju kanske vettigt. Hade nog ändå hoppats kunna göra ett bättre fynd än så. Glad 
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 11:16:09 följande:
    Jo, det låter ju kanske vettigt. Hade nog ändå hoppats kunna göra ett bättre fynd än så. Glad 
    Ingenting är omöjligt, ska ha dig i åtanke om jag ser nåt... var i geografin?
  • mammageno

Om det är ngn som känner sig villig att hjälpa mig att adda osv så vore det snällt för det är bra så man får snavbbt svar vid request? Åtminstone samma dag... )

• the baby
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:18:32 följande:
    Ingenting är omöjligt, ska ha dig i åtanke om jag ser nåt... var i geografin?
    Bor i Bugaboo-land, dvs Stockholm Glad Här känns det som man är udda om man INTE har en bugga... Iaf i mina kvarter.