• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-18 11:52:13 följande:
    En gammal bee kan ju gå för 2500 utan tillbehör och ha bra många år på nacken medans en "nyare" vagn med tillbehör säljs för inte så mycket mer 
    Visst är det märkligt!?
    Men som sagt 4000 för en "sulky" är ganska mycket pengar helt enkelt. Om man nu inte är frälst
  • Fröken Småland
    ja jo visst iof men då borde de ju vara svårare att sälja iväg en cameleon?! för de e ju dom som i huvudsak har haft problem. 
    En gammal bee kan ju gå för 2500 utan tillbehör och ha bra många år på nacken medans en "nyare" vagn med tillbehör säljs för inte så mycket mer 
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:54:41 följande:
    Visst är det märkligt!?
    Men som sagt 4000 för en "sulky" är ganska mycket pengar helt enkelt. Om man nu inte är frälst
    Precis. Det är för mycket pengar helt enkelt. Det är bara de som är inbitna som kan motivera att köpa en så snordyr sulky, det behövs ju verkligen inte när man har en Cameleon utan bara något man gärna vill ha
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:52:42 följande:
    Det blev ett byte till en vagn som passar våra grusvägar bättre (läs swift) och de har ungefär samma andrahandsvärde skulle jag säga... Men vårat Bee kommer finnas kvar "i familjen".
    Här blev det oxå en swift! men drömmen om att ha en bee oxå finns kvar, har ju lite grejer i garderoben kvar men frågan är... hur länge kan man tvinga ett barn att sitta i vagn än är han ju nöjd, men här flyttar de bara in en bee om den är galet billig *snål* 

haha gnäller på att man får dåligt betalt... men vill man själv betala de priset? nej.
    fast iof om Noa hade vart mindre och jag skulle ha biet länge och tänkt köpa en ny, så jo då hade jag lätt kunnat köpa en begagnat till ett högre pris. de beror ju helt på hur länge man ska använda den tycker jag! 
  • the baby
    Visst är det märkligt!?
    Ja, inte för att man blir rik på föräldrapenning, men nog skulle jag kunna skrapa fram pengarna. Det är väl mer det att jag inte riktigt vet hur mycket det är värt för mig/oss med en Bee också. Vi har ju våran fina Cam, och den är ju redan rätt smidig, kanske tillräckligt för våra behov, egentligen? Men den är ju så fin... Skrattande Däremot skulle man halka över en till fynd-pris...
  • the baby
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 11:56:17 följande:
    Visst är det märkligt!?
    Precis. Det är för mycket pengar helt enkelt. Det är bara de som är inbitna som kan motivera att köpa en så snordyr sulky, det behövs ju verkligen inte när man har en Cameleon utan bara något man gärna vill ha
    Haha, nä, precis. Glad Vet inte hur inbiten jag är ännu heller...
  • Kajsan
    AnPa skrev 2011-05-18 10:26:14 följande:
    3 veckors lev tid!
    De har ju inte kommit till sverige än,  det är ju en förbokning
    Jo just det!
  • Kajsan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-18 10:32:08 följande:
    ska du ha bebis igen?? eller vill du bara förnya dig
    har du kvar ditt bee? 
    Nä, ingen bäbis, men jag har ju kvar been såklart,även om den används sällan.... och organizern är ju perfekt i sommar när man ska ha med sig lite lagom saker bara
    Jo just det!
  • mollan nu
    ja jo visst iof men då borde de ju vara svårare att sälja iväg en cameleon?! för de e ju dom som i huvudsak har haft problem. 
    Jag sålde min bee från 2008 för 2900:- Och då var det bara uv-skydd med som extra tillbehör och det är bra betalt tycker jag. Som aldrig skulle köpa en beggad sulky för det priset för man vet ju aldrig om vagnen verkligen är helt hundra.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Zoe
    mammageno skrev 2011-05-18 11:49:06 följande:
    Om man inte vill länka med sin egna fb, skapa ett nytt i er nick härifrån, det skall jag!
    Sökte på fb, men hur hittar jag sidan? Bara söka på Bugaboo? Förlåt om jag är trög... :P
  • AnPa
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:52:42 följande:
    Det blev ett byte till en vagn som passar våra grusvägar bättre (läs swift) och de har ungefär samma andrahandsvärde skulle jag säga... Men vårat Bee kommer finnas kvar "i familjen".