• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:25:51 följande:
    Där finns väl en gul en just nu, testa att pruta?
    på blocket alltså, till Karma Police
  • the baby
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:26:12 följande:
    på blocket alltså, till Karma Police
    Ja, såg den! Jättefin! Men jag har bevakat Blocket ett tag nu, och det finns ju knappt några alls, så därför har jag inte ens tänkt på att man skulle kunna pruta. Ska se om den är kvar under dagen, då ska jag fundera på det. Glad
  • bohusbebis

Märkligt nog ingen större efterfrågan på Bee+ just nu verkar det som. Fick knappt ens några skambud på min... Priset var ju satt med prutmån, om jag skulle få det begärda var det bara plus. Men tycker alltid att det prutas på vagnar (utom jag när jag köper, jag är så usel på att pruta även om jag gör tafatta försök)...

• Noiis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:40:25 följande:
    Märkligt nog ingen större efterfrågan på Bee+ just nu verkar det som. Fick knappt ens några skambud på min... Priset var ju satt med prutmån, om jag skulle få det begärda var det bara plus. Men tycker alltid att det prutas på vagnar (utom jag när jag köper, jag är så usel på att pruta även om jag gör tafatta försök)...
    instämmer, fattar inte själv att de e så svårt att bli av med bee plus alla mina adra bugaboo vagnar åkte fort men biet som är den bästa tog fasen tid och man fick sätta ett duktigt lågt pris för att lyckas. riktigt trist!
  • the baby
    bohusbebis skrev 2011-05-18 11:40:25 följande:
    Jag är också usel på att pruta! Glad Sålde du din nyss alltså? Vad begärde du, och vad fick du? Eller sålde du den inte alls?

• Noiis
    the baby skrev 2011-05-18 11:43:20 följande:
    Jag är också usel på att pruta! Glad Sålde du din nyss alltså? Vad begärde du, och vad fick du? Eller sålde du den inte alls?

jag sålde min ganska nyss, fick 4 för min med åkpåse och mugghållare
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-18 11:42:44 följande:
    instämmer, fattar inte själv att de e så svårt att bli av med bee plus alla mina adra bugaboo vagnar åkte fort men biet som är den bästa tog fasen tid och man fick sätta ett duktigt lågt pris för att lyckas. riktigt trist!
    Fast 4000 kronor eller mer är fortfarande skitmycket pengar för en sulky, inte så många som har råd helt enkelt. Sen tror jag att man måste inse att pga de omfattande chassiproblem som företaget haft så har priserna sjunkit ordentligt.
  • mammageno

Om man inte vill länka med sin egna fb, skapa ett nytt i er nick härifrån, det skall jag!

• Noiis
    Fröken Småland skrev 2011-05-18 11:46:25 följande:
    Fast 4000 kronor eller mer är fortfarande skitmycket pengar för en sulky, inte så många som har råd helt enkelt. Sen tror jag att man måste inse att pga de omfattande chassiproblem som företaget haft så har priserna sjunkit ordentligt.
    ja jo visst iof men då borde de ju vara svårare att sälja iväg en cameleon?! för de e ju dom som i huvudsak har haft problem. 
    En gammal bee kan ju gå för 2500 utan tillbehör och ha bra många år på nacken medans en "nyare" vagn med tillbehör säljs för inte så mycket mer 
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 11:43:20 följande:

Det blev ett byte till en vagn som passar våra grusvägar bättre (läs swift) och de har ungefär samma andrahandsvärde skulle jag säga... Men vårat Bee kommer finnas kvar "i familjen".