• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Zoe
    gavagai skrev 2011-05-15 12:39:27 följande:

Och så det klurigaste... Som jag förstår det från instruktionerna så ska man dra någon sorts gummiband från liggdelen över krokar i suflettfästena. Är det gummibanden som sitter i liggdelslocket man ska fästa på något vis? och i så fall hur? Om de ska över krokarna (som jag alltid undrat vad man har till) på suflettfästena, så sitter någonting på min vagn åt fel håll. Så som krokarna är konstruerade så skulle gummibanden glida av (se bild). Men kanske är jag helt fel ute? (Och hoppas att ni inte tycker att jag spammar er med frågor nu. Jag blir alltid så frustrerad när jag inte förstår mig på nya saker jag skaffar Tungan ute.)

Jag har en fråga om sufflettspännen (såg att någon sa gavagais var fel, och så satt mina också)! Jag får dem inte att sitta på. När jag drar bak sufletten så blir bågarna skeva, typ högra sida flyttar sig bakåt men inte vänster, suffletten ser allmänt knäpp ut. :) I instruktionsboken står sätt spännet med texten "babys right hand side", men på mina spännen finns ingen text. Bara inuti dem, 2-1 R och 2-1 L. Utgår ifrån att R är höger, men ska den då sitta på barnets högra sida? Och, ska bågen som sitter närmst sittdelen vara underst eller överst? Blir tokig! Hjälp, någon?   
  • mammageno

Ang bee, jag lööövar: den är grym och allt gott om CAM men det finns många fördelar med bee !* hjärta!

• mammageno

Once you GO bee, there is nothing Else too see! :-P

• the baby
    mammageno skrev 2011-05-18 15:55:43 följande:
    Ang bee, jag lööövar: den är grym och allt gott om CAM men det finns många fördelar med bee !* hjärta!
    Skrattande 

Men vad har Bee för fördelar som inte Cam har, om man nu redan har en Cam och inte vill göra sig av med den? Har bara identifierat att den är ännu lättare, och ännu smidigare, att man kan fälla ihop den i en del, men mer?
  • miljarden
    the baby skrev 2011-05-18 16:04:40 följande:
    Skrattande 

Men vad har Bee för fördelar som inte Cam har, om man nu redan har en Cam och inte vill göra sig av med den? Har bara identifierat att den är ännu lättare, och ännu smidigare, att man kan fälla ihop den i en del, men mer?
    Vad mer behöver du för egenskaper hos en vagn?
  • bohusbebis
    the baby skrev 2011-05-18 16:04:40 följande:
    Skrattande 

Personligen tycker jag bättre om sitsen för lite större barn. Vår dotter fick Bee:et när hon fyllde 2 år. Däremot är de små hjulen begränsande (för oss på landet iaf). Men jag har aldrig ägt nån annan Bugga.... INTE. SKA. JAG. DET. HELLER. (övertygar mig själv)
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-05-18 16:18:08 följande:
    Personligen tycker jag bättre om sitsen för lite större barn. Vår dotter fick Bee:et när hon fyllde 2 år. Däremot är de små hjulen begränsande (för oss på landet iaf). Men jag har aldrig ägt nån annan Bugga.... INTE. SKA. JAG. DET. HELLER. (övertygar mig själv)
    tycker åxå att det är korkat att konstruera en vagn (cam/frog/gecko) som i övrigt är smart och smidig - men inte går att fälla ihop i ett stycke!
  • the baby
    miljarden skrev 2011-05-18 16:16:19 följande:
    Vad mer behöver du för egenskaper hos en vagn?
    Sant, det är väldigt bra egenskaper, men eftersom jag redan har en smidig, lätt vagn, så skulle jag nog önska att Beet hade något litet extra utöver detta... om jag nu ska ha 2 vagnar. Glad
  • miljarden
    the baby skrev 2011-05-18 16:19:08 följande:
    Sant, det är väldigt bra egenskaper, men eftersom jag redan har en smidig, lätt vagn, så skulle jag nog önska att Beet hade något litet extra utöver detta... om jag nu ska ha 2 vagnar. Glad
    Menar du att camen är smidig och lätt? Det är den inte, åtminstone inte i jämförelse med bee+.
  • mammageno

Oj diskussion! P

Jo men jag har haft båda (cam visserligen inte så länge) och de har olika fördelar, men bee är smidig IOM den är liten o lätt det kan vara en nackdel med det om man tex har speciella behov eller situationer.

Men det är inte därför man har en bee också )) det är missbrukaren i mig