• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MamaPapa

Hej alla experter  - jag fick så bra med svar på min förra fråga så här kommer en till Glad:

Jag tittade på transportbagen för Bugaboo Bee Plus (eller jag tror den är universal för alla bugaboos?). Men tycker den är hiskeligt dyr.... Vad har ni för andra förslag för billigare väskor? Helst ser jag ju att den har lite vaddering för att skydda "skatten" ..... 

• Noiis
    MamaPapa skrev 2011-05-29 23:22:57 följande:
    Hej alla experter  - jag fick så bra med svar på min förra fråga så här kommer en till Glad:

Jag tittade på transportbagen för Bugaboo Bee Plus (eller jag tror den är universal för alla bugaboos?). Men tycker den är hiskeligt dyr.... Vad har ni för andra förslag för billigare väskor? Helst ser jag ju att den har lite vaddering för att skydda "skatten" ..... 
    köp en begagnat istället. går bra att köpa den gamla resväskan som i förstahand var tänkt till cameleon. då får man bonusplats med att stoppa ner lite handdukar och kläder med väskan så att bagaget inte väger för mycket
  • standby

Jag får verkligen inte på solskyddet så här!
    Får man på ett ställe hoppar det av på det andra.... Tycker även regnskyddet är väldigt tight.
    Gör jag ngt generalfel eller ÄR det så meckigt?

• the baby
    Tant Pruselius skrev 2011-05-29 22:42:04 följande:
    färg?
    Ja, köpte ju visningsexet på Barnbutiken. Tydligen hade den bara varit uppackad sedan onsdags, så så gott som ny alltså. Tog den gula. Fanns ju denim också, men sambon fick avgöra, och då blev det gul. Men jag måste nog köpa den nya rosa suffletten till som jag spanat på.
    Är supernöjd!! Glad Dottern började med att somna, så det var nog ett bra betyg från henne också. Måste nog sy en ny dyna bara, känns extra viktigt i Bee att det är lite mjukt och skönt. Ska hitta något snyggt tyg som matchar både rosa, gul och orange (som jag har på camen) bara.
  • mammageno

Jag fick garanti som andra ägare då jag ringde o hörde med butiken men hade kvitto utan namn då förståss!

• Ben10

Ännu en fråga:

Såg en annons på blocket för ett tag sedan om en cam som såldes med acta graco adapter.

I annonsen skrev säljaren att hon gjort om den för att istället passa en brio stol någon som vet mer om dette el kanske rent av så att säljaren finns här?

Hittar nämligen inte annonsen igen. O vi vill ha brios stol då den e såååå mycket mindre o smidigare än acta gracon.

Kollade lite på maxi men där dog min man litegrann alldeles för dyrt.

O jag som tyckte att det skulle bli så skönt att kunna utnyttja det här med travel system för första gången nu med barn nr tre

Maken säger att det blir en brio stol o att jag får klara mig utan för det gjorde vi minsann med dom andra två.

Någon som har nån ide?

• Snoppan

Anmälde den risiga Cameleon-kopian och fick svar från blocket nyss att de ska kolla närmare på annonsen.

• Sara E

Ben10, detta undrar jag med. Vi ska oxå ha en brio stol. Hade varit praktiskt att kunna utnyttja vagnen med stolen.

• Kajsan
    Lille Mammsen skrev 2011-05-29 22:28:38 följande:
    om inget namn står på garantin/kvittot så e det inga problem alls  
    Nä, men det är ju inte ofta man har en garantisedel utan namn på, och då kollar ju butiken mot sin kassa och ser namnet där istället.
    Jo just det!
  • the baby

Hörrni Bee-experter. Nu när jag också har blivit ägare till en så fin vagn, måste jag ställa några dumma frågor.

När man fäller ihop den, så ramlar sitsen av väldigt lätt tycker jag. Ska det vara så? Eller har jag glömt sätta fast den på något sätt? Har sitsen så barnet är mot mig, om det spelar någon roll.

Tycker den skramlar lite också, ska den göra det? Verkar vara plupparna till handtaget som låter tror jag?

Annars är jag supernöjd! Den rullar fin-fint, har varit ute hela dag idag och lillan verkar sitta bra, trots att hon bara är nästan 8 månader gammal.