• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-28 22:11:56 följande:
    En fågel viskade i mitt öra att det var ett gäng tjejer där härom kvällen och handlade en hel del Då fanns det en hel del sommarsuffletter (alla färger i princip), 6-7 parasoll, rött topset, vit skinnväska, uv-kokong och några dynor som visst tog slut och ett blått topset.
    Jo, jag skulle nog kunna tro det och sett lite uppdateringar i tråden. Tänkte att jag skulle åkt dit i fredags när bilen var hemma, men knäckte till ryggen i torsdags så fick vänta tills sambon kunde köra. Och var nog egentligen inte ute efter så mycket bugga-tillbehör, dessvärre. Vill ha ett rött topset, men förra utförsäljningen hade de bara i fleece och det ville jag inte ha så hoppades inte på så mycket.
    Skinnväskan fanns iofs kvar fortfarande, men för många väskor har jag ju redan. Det är ju så svårt när man inte vet vad man ska shoppa
  • AnPa
    annat82 skrev 2011-05-28 22:27:36 följande:
    Jo, jag skulle nog kunna tro det och sett lite uppdateringar i tråden. Tänkte att jag skulle åkt dit i fredags när bilen var hemma, men knäckte till ryggen i torsdags så fick vänta tills sambon kunde köra. Och var nog egentligen inte ute efter så mycket bugga-tillbehör, dessvärre. Vill ha ett rött topset, men förra utförsäljningen hade de bara i fleece och det ville jag inte ha så hoppades inte på så mycket.
    Skinnväskan fanns iofs kvar fortfarande, men för många väskor har jag ju redan. Det är ju så svårt när man inte vet vad man ska shoppa
    Men det röda som satt på vagnen i butiken, var det sålt?
  • Lindadjo
    Ben10 skrev 2011-05-28 22:17:23 följande:

Aha o den funkar såklart inte att sätta på en cameleon då såklart?!

Finns det någon av cameleon denimerna som liknar denna tycker dom e så mörka vill ha en sån här som ser ut som riktiga jeans ju

Tjurar lite då det verkligen var den första klädseln som jag fått en woooowwww känsla på,

Typiskt.

Lindadjo - om du tröttnar o den mot förmodan skulle gå att sätta på ett cameleon chassi så bara hojta till.

Känner som du, att denna är bra mycket snyggare än de som finns (har funnits) till cameleon. Gillar att det är riktigt jeans-känsla på den, och lite solblekt gör den bara ännu mer läcker i mina ögon. *kär*

Är så glad att jag fick tag på en, och kommer hålla hårt i den läääääänge.

2010 blev ett bra år! Har +:at
  • annat82
    AnPa skrev 2011-05-28 22:30:52 följande:
    Men det röda som satt på vagnen i butiken, var det sålt?
    Det kanske det inte va iofs, men frågade inte om de sålde de som satt på vagnarna, tänkte nog inte så långt. Får sy mig ett istället, så får jag det som jag vill ha och har ännu mer att göra
  • MamaPapa
    Sjukhus Mamman skrev 2011-05-28 22:01:52 följande:
    jag med

men jag gillar inte cocoonen! jag hade kört på nåt annat! Phil n teds funkar och det finns flera andra i England finns de ju så många andra roliga märken så mitt tips är att åka till ett ställe med många vagnar och testa.
    ska man ha mjuklift ska man ha med handtag tycker jag!
    vart i eng bor du? 
    Jag får kolla vidare på mjukliften och så beställer jag vagnen under tiden. Finns ju mycket begagnat på ebay också så ska kolla där med. Jag bor i nordvästra England, söder om Manchester.
  • Noiis
    AnPa skrev 2011-05-28 22:38:18 följande:

Har forskat lite i det här med att det borde finnas fler färger på dynorna. Jag tror att denna är gjord till donkeyn (är ju en åsna på bilden) och då borde den komma till sverige när donkeyn kommer.

Ser ju ut som om sittdynan dessutom sitter fast över ryggstödet! vore ju toppen om dom har gjort dom så
  • Noiis
    MamaPapa skrev 2011-05-28 22:34:58 följande:
    Jag får kolla vidare på mjukliften och så beställer jag vagnen under tiden. Finns ju mycket begagnat på ebay också så ska kolla där med. Jag bor i nordvästra England, söder om Manchester.
    Ja det finns massor på ebay. Halva min familj bor i wigan men det bästa är egentligen att kolla vad som finns och pröva i vagnen. dem jag vet funkar utöver babyproffsens egna är som sagt Phil n teds men dom har ingen liten suflett på. har du sett att bugaboo har en "ask a owner" app på facebook. Kanske fråga där om nån har bra tips på en lift?!
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-05-28 22:01:15 följande:
    Är ganska säker på att det är 007 hon har. Den är äldre och finns i så fall begagnad. Väldigt fin.
    De andra som finns är RED och den som kommit nu 107. RED finns också bara begagnad numera och 107 köps som hel vagn och säljs inte separat.
    tror det är denimklädsel till just frog för min 007 ser annorlunda ut jag har ju camklädseln....jag kan ha fel !