• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MamaPapa

Hej och tack för alla råd (det var jag som frågade om färgråd och om transportväska). Beställde min Bee+ i lördags - blev inte en blå alls utan en gul efter att maken fått vara med och råda Glad  Och så en svart cocoon. Fick mejl igår och den kommer hem på torsdag till mig - längtar så !!

Nästa "projekt" blir att försöka övertyga maken att köpa fler färger till sufletten - men jag låter nog honom smälta detta inköp först  (tog lite tid att få honom att gå med på det eftersom vi har en vagn redan - men den är skruttig och från 2002 och så har vi en sprillans ny Maclaren men den ser man ju inte bebisen i så den tänkte jag börja använda mkt senare).

Längtar nu ..... 

• Katjan
    the baby skrev 2011-05-31 08:41:22 följande:
    Säg inte så.. jag ångrar mig redan lite. Blev lite snål, denimen var ju så klart dyrare, och jag lät sambon få sista ordet vad gäller färg. Han gillar inte alls denim lika mycket som jag. Och jag gillar verkligen den gula också! Glad
    Klart att ni ska vara nöjda. Det känns mycket bättre med en vagn som båda tycker om.
  • mammageno

Pasanda: som dem fresterska jag är.., finns nya på tradera.. Suffletter alltså! Jag gillar nog den gula mest iaf. Den röda jag köpte var för solblekt för att anv så nu har jag ett perfekt mönster !!!
    MEN nu BEHÖÖVER! jag en röd med !

• linalotta

flåt flåt flåt...jag vet att jag har läst det här förut men jag hittar inte inlägget....

Hur var det med regnskydd på en cam???

Vilket regnskydd var det som passade bäst att använda??

Flåt om jag upprepar men jag hittade inte åt något!  :)

• Lille Mammsen
    mammageno skrev 2011-05-31 10:10:17 följande:
    Nu har jag en khaki sufflett med det va la roligt!

Skall nog pimpa till den lite?
    Tog du den blekta på tradera iallafall??
    Eller hitta du någon ny....vaaaaart då....vill veta 
  • Noiis
    linalotta skrev 2011-05-31 11:07:18 följande:
    flåt flåt flåt...jag vet att jag har läst det här förut men jag hittar inte inlägget....

Hur var det med regnskydd på en cam???

Vilket regnskydd var det som passade bäst att använda??

Flåt om jag upprepar men jag hittade inte åt något!  :)
    tullsa brio eller typ axel och ida. dom flesta har standard mått till sittvagnar
    Jag har kört (utöver BB orginal) Tullsa och Brio. 
  • MamaPapa
    mammageno skrev 2011-05-31 10:29:05 följande:
    Pasanda: som dem fresterska jag är.., finns nya på tradera.. Suffletter alltså! Jag gillar nog den gula mest iaf. Den röda jag köpte var för solblekt för att anv så nu har jag ett perfekt mönster !!!
    MEN nu BEHÖÖVER! jag en röd med !
    Och sedan kommer jag behöva footmuff när vintern kommer, och seat liner ...... ujujuj ... kommer bli tuffa "förhandlingar" tror jag framöver......Skrattande

Men är det inte lite konstigt hur män kan lägga massa pengar på teknikprylar men att de inte förstår tjusningen med en fin vagn !

Är såååå glad att få en Bee+ snart. Så slipper jag dra runt med min omoderna 2002 vagn.... 
  • Fröken Småland
    MamaPapa skrev 2011-05-31 10:21:58 följande:
    Hej och tack för alla råd (det var jag som frågade om färgråd och om transportväska). Beställde min Bee+ i lördags - blev inte en blå alls utan en gul efter att maken fått vara med och råda Glad  Och så en svart cocoon. Fick mejl igår och den kommer hem på torsdag till mig - längtar så !!

Nästa "projekt" blir att försöka övertyga maken att köpa fler färger till sufletten - men jag låter nog honom smälta detta inköp först  (tog lite tid att få honom att gå med på det eftersom vi har en vagn redan - men den är skruttig och från 2002 och så har vi en sprillans ny Maclaren men den ser man ju inte bebisen i så den tänkte jag börja använda mkt senare).

Längtar nu ..... 
    Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • annat82

Pasanda: nu är min sambo iofs rätt intresserad av vagnar också. Men dessutom har han fått förstå att det faktiskt är min hobby precis som han har sina hobbies lägger han pengar på sitt eller övertalar mig att köpa nån elektronikpryl jag inte tycker vi behöver (är också lite elektroniknörd iofs) så kan jag lägga pengar på barnvagnarna

• Ellabay

Jag har en hockeyspelare här hemma så där har jag många hundralappar att ta igen. ;)