• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:26:54 följande:
    Nej det är ingen Bugaboo men suffletten är det.
    ok :)
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:27:04 följande:
    Trögstryd ska den inte vara, de har iaf ingen av mina vagnar vart. 
    Chassit ska "glappa" det är en del av fjädringen 
     hmm ja ok då förstår jag med (glappningen) Men att det är trögstyrd, då e dte kanske bara den ?! 
    Men e ju så jäkla sugen på en men blev lite besviken när ja körde den.. men ska fundera vidare. o hittar ja ngt för hyfsat billigt så kanske ja slår till :)) 
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:28:54 följande:
    Svårt att säga om det var fel på just den du provade eller om du skulle tycka att alla är trögstyrda. Personligen gillar jag ju Frog och Geckos chassin mycket bättre eftersom de är mer lättstyrda än Cameleons men inte tycker jag att Cameleons är trögstyrt. Du måste nog prova fler för att bilda dig en uppfattning om vad just du tycker.
    inte så lätt o prova då detta va den enda som säljs just nu här runtomkring halmstad.. men ska vänta o se om dte kommer in ngt mer annars får man åka te gbg för o prov köra en helt ny.,.. kanske får fjäska med sambon ;) :)
  • Noiis
    TinkyWinky skrev 2011-06-03 18:28:54 följande:
    ok :)
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:27:04 följande:
    Trögstryd ska den inte vara, de har iaf ingen av mina vagnar vart. 
    Chassit ska "glappa" det är en del av fjädringen 
     hmm ja ok då förstår jag med (glappningen) Men att det är trögstyrd, då e dte kanske bara den ?! 
    Men e ju så jäkla sugen på en men blev lite besviken när ja körde den.. men ska fundera vidare. o hittar ja ngt för hyfsat billigt så kanske ja slår till :)) 
    Det kan inte vara så att bromsen låg emot då?
  • TinkyWinky
    Sjukhus Mamman skrev 2011-06-03 18:31:30 följande:
    Det kan inte vara så att bromsen låg emot då?
    jag vet inte.. tror ej det.. men ska prova fler så får vänta ett tag innan ja köper en vagn.. :)

Tack för svaren :)) 
  • Fröken Småland
    TinkyWinky skrev 2011-06-03 18:29:56 följande:
    inte så lätt o prova då detta va den enda som säljs just nu här runtomkring halmstad.. men ska vänta o se om dte kommer in ngt mer annars får man åka te gbg för o prov köra en helt ny.,.. kanske får fjäska med sambon ;) :)
    Finns det ingen nedåt Laholm, Ängelholm eller kanske t o m Helsingborg? Måste ju vara närmare än Göteborg
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:44:20 följande:
    Finns det ingen nedåt Laholm, Ängelholm eller kanske t o m Helsingborg? Måste ju vara närmare än Göteborg
    Återförsäljare alltså
  • imaj

TinkyWinky: Hade du den framåtvänd när du provkörde? Den upplevs som mer trögstyrd framåtvänd när barnet är större till man vant sig iaf enligt mig. Vet dock inte hur stor din son är men det kanske är det?

• Sweetheartno1

Hur har man nya bugaboo väskan på liggdelen ?

• TinkyWinky
    Fröken Småland skrev 2011-06-03 18:44:39 följande:
    Återförsäljare alltså
    jo helsingborg va närmre :)  så va ja hitta så va det ejj ställe där som ska ha den.. vet ej riktigt hur man hittar återförsäljare, sökte på google men fick ej fram ngn lista på alla i sv..
  • TinkyWinky
    imaj skrev 2011-06-03 19:42:54 följande:
    TinkyWinky: Hade du den framåtvänd när du provkörde? Den upplevs som mer trögstyrd framåtvänd när barnet är större till man vant sig iaf enligt mig. Vet dock inte hur stor din son är men det kanske är det?
    ja han satt framåtvänd , han är snart 2 år, ca 85 cm lång, vet ej då han ej e mätt på några månader, ca 10 kilo