Ben10 skrev 2011-05-30 13:35:27 följande:
Ännu en fråga:
Såg en annons på blocket för ett tag sedan om en cam som såldes med acta graco adapter.
I annonsen skrev säljaren att hon gjort om den för att istället passa en brio stol någon som vet mer om dette el kanske rent av så att säljaren finns här?
Hittar nämligen inte annonsen igen. O vi vill ha brios stol då den e såååå mycket mindre o smidigare än acta gracon.
Kollade lite på maxi men där dog min man litegrann alldeles för dyrt.
O jag som tyckte att det skulle bli så skönt att kunna utnyttja det här med travel system för första gången nu med barn nr tre 
Maken säger att det blir en brio stol o att jag får klara mig utan för det gjorde vi minsann med dom andra två.
Någon som har nån ide?
Det var jag! Det var lite halvt omständigt. Maken tog bort popnitarna på långsidorna så man kunde ta bort kortsidorna. Borrade hål i ramen några centimeter från de befintliga hålen (ut mot kanten sett så den blev längre) Detta görs både fram och bak och sen sätter man skruvar där istället.
Sen satte han fast ett spännband på vardera kortsida som man sätter fast stolen i. Den längst fram som en ögla att fästa i hakarna på ryggen av babyskyddet där bältet går om man inte använder basen.
Man fäster även ett långt spännband från sida till sida under stolen i hakarna där bältet går rakt över när man fäster utan bas. Man ställer babyskyddet i adaptern och hakar i det främre spännbandet och sen spänner man fast det bakre (det vid babyns fotände) i remmen man fäst under babyskyddet.
Det är inte optimalt men den sitter fast (ruckbar om man tar i), inte godkänt av Bugaboo eller så men jag tyckte det funkade och det var vårat alternativ då om vi ville ha babyskyddet på vagnen.
Jag sålde adaptern till en som skulle ha den till Acta Graco så jag byggde ihop den igen.