• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jobbel
    AnPa skrev 2011-06-18 13:43:20 följande:
    Jobbel: Ståbrädan är Bugaboo's äldsta modell, pallen köper man för sig. Vet en som kanske har en helt ny till salu, inboxa mig så ska du få hennes nick
    jag har googlat lite och tycker det verkar som att den gamla ståbrädan inte passar bee. Kan det stämma? I så fall går det bort för mig.
  • imaj

jobbel: Det stämmer. Den gamla passar bara Frog, Gecko och Cameleon. Den nya passar alla.

• Surkatt

Hej alla experter!
    Är nybliven (och lycklig) ägare till en Cameleon denim 107 som jag köpte från pramworld. Jag undrar bara lite över själva knapparna man trycker på för att få loss ramen, de kärvar jättemycket, och som nu kan jag inte alls trycka in den högra för att ändra läge på sittdelen...  Den blir inte heller helt fixerad i något av lägena utan är alltid lite ruckbar. Det kanske är helt normalt, jag har ingen som heslt erfarenhet av dessa vagnar... Men det har ju ni ;) så jag tänkte höra om någon av er tror att det är fel på min vagn, och vad jag kan göra för att få knapparna att funka lite bättre....

tack på förhand! 

• annat82
    Surkatt skrev 2011-06-18 19:38:39 följande:
    Hej alla experter!
    Är nybliven (och lycklig) ägare till en Cameleon denim 107 som jag köpte från pramworld. Jag undrar bara lite över själva knapparna man trycker på för att få loss ramen, de kärvar jättemycket, och som nu kan jag inte alls trycka in den högra för att ändra läge på sittdelen...  Den blir inte heller helt fixerad i något av lägena utan är alltid lite ruckbar. Det kanske är helt normalt, jag har ingen som heslt erfarenhet av dessa vagnar... Men det har ju ni ;) så jag tänkte höra om någon av er tror att det är fel på min vagn, och vad jag kan göra för att få knapparna att funka lite bättre....

tack på förhand! 
    Vad jag förstått så kan man smörja de runda knapparna. Har inte haft problem själv. Och det ska gå att beställa som reservdel och byta själv. Tror att några gjort det i tråden, så de kan nog ge bättre svar. I så fall borde närmsta återförsäljare kunna beställa hem dessa
  • Surkatt

Tack för svar... Skatesta att smörja... men den är ju helt ny? Känns lite sådär att grejorna strular från början...

• Primrose

Nu har vi blivit Bugaboo-lösa, tyvärr - men livet måste gå vidare. Sonen, född sent 2008, hade en ljuvlig Cameleon fram till förra våren, då vi köptel en Bee, som vi använde under sommaren, för att sedan köpa en BRIO Spin inför den tuffa vintern. Alla dessa vagnar är nu sålda. Been sålde vi idag, sonen väger 15kg och började bli för tung. Och nu ska det bli en "brukssulky", en BRIO Sitty. Nåväl, det finns fortfarande en gnutta hopp kvar att det kan bli ett syskon - och då kan det mycket väl bli en Bugga igen.

En fråga: Vi annonserar just nu vår transportväska till Been (dvs. inte till Bee+, som inte hade kommit ut ännu då vi köpte vår i mars förra året). Folk ringer och tror att de kan ha väskan till Cameleon, men det går ju inte, eller hur? Det har väl kommit en ny väska, som ska passa både Cameleon och Bee, men den måste ju ha en annan utformning?

• annat82

Tänkte visst lite fel också, läste för fort så det blev 007 och inte 107. Men då borde du kunna höra av dig pramworld och höra med dem i första hand

• Surkatt
    annat82 skrev 2011-06-18 19:46:14 följande:
    Tänkte visst lite fel också, läste för fort så det blev 007 och inte 107. Men då borde du kunna höra av dig pramworld och höra med dem i första hand
    Ja det är klart, det kan jag ju göra. Tänkte det kunde vara bra att ha lite på fötterna ifall att det är ett "känt" problem eller så... 

För övrigt måste jag säga att jag älskar denna vagn... Känner en gnutta sorg att jag inte insett förren nu hur bra den är  (sjätte vagnen, andra barnet) .  Första dagarna var jag lite rädd att ta i den, kändes som att den skulle gå sönder, men det var inte så länge sedan jag rullade brio happy heller och jämfört med den så känns det mesta lite bräckligt. Hade nitro ett tag emellan som tur var så det blev en lite mjukare övergång...
  • piggelinlycka

Är det någon som använt solsufletten Sun Canopy till bugaboo cameleon?
    Jag funderar på att köpa en nu till sommaren, men vet inte om det är värt det? Om det funkar? Det är ju inte alltid strålande solsken i sommarsverige, så frågan är om det blåser in genom nätet ifall det blåser mycket?
    Vore jättetacksam för era åsikter och erfarenheter!! Glad

• zasata
    Primrose skrev 2011-06-18 19:46:07 följande:
    Nu har vi blivit Bugaboo-lösa, tyvärr - men livet måste gå vidare. Sonen, född sent 2008, hade en ljuvlig Cameleon fram till förra våren, då vi köptel en Bee, som vi använde under sommaren, för att sedan köpa en BRIO Spin inför den tuffa vintern. Alla dessa vagnar är nu sålda. Been sålde vi idag, sonen väger 15kg och började bli för tung. Och nu ska det bli en "brukssulky", en BRIO Sitty. Nåväl, det finns fortfarande en gnutta hopp kvar att det kan bli ett syskon - och då kan det mycket väl bli en Bugga igen.

En fråga: Vi annonserar just nu vår transportväska till Been (dvs. inte till Bee+, som inte hade kommit ut ännu då vi köpte vår i mars förra året). Folk ringer och tror att de kan ha väskan till Cameleon, men det går ju inte, eller hur? Det har väl kommit en ny väska, som ska passa både Cameleon och Bee, men den måste ju ha en annan utformning?
    min dotter är född maj 07 och är 106 lång och 16 kg och sitter i sitty, PT och bee+ utan problem..