• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Primrose
    zasata skrev 2011-06-18 23:02:09 följande:
    min dotter är född maj 07 och är 106 lång och 16 kg och sitter i sitty, PT och bee+ utan problem..
    Nu förstår jag inte riktigt? Det är ju bra att din dotter sitter bra i era vagnar, men det var inte riktigt det min fråga gällde. Vi kände att sonen började bli för tung för Been och hade ändå tänkt att sälja den i augusti/september - och så har Babyproffsen ett erbjudande på Sitty just nu som vi tänkte utnyttja.

Min fråga här gällde om Bugaboo Bees (gamla) transportväska fungerar med Cameleon. Jag är mycket tveksam - men folk ringer på vår annons och påstår det. Någon som vet?
  • Honey1982
    piggelinlycka skrev 2011-06-18 22:05:32 följande:
    Är det någon som använt solsufletten Sun Canopy till bugaboo cameleon?
    Jag funderar på att köpa en nu till sommaren, men vet inte om det är värt det? Om det funkar? Det är ju inte alltid strålande solsken i sommarsverige, så frågan är om det blåser in genom nätet ifall det blåser mycket?
    Vore jättetacksam för era åsikter och erfarenheter!! Glad
    Jag har en Sun Canopy i canvas och använder den nu, den är jättebra. Har inte märkt att det blåser in eller så. Däremot blir det helt klart ljusare i vagnen men dottern verkar inte ha problem att somna. 
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Dunderklumpen

Thisissarah

Sidan med Bugaboo lappen är Mesh.
    Sidan med de diagonala ränderna är Twill.

• the baby

Någon som vet (eller tror) om den här dynan skulle passa i en Bee+ (och kanske även Cam)? Vore väl lite fint till den nya rosa suffletten, tror ni inte? Ser ut att vara lite mörkare, men samma rosa färg.
    Den kanske till och med finns i någon butik, som någon vet? Då kan jag ju gå dit och prova, helst i Stockholm då.

• Planon

Har missat detta helt!! Har dynan från bugaboo två olika sidor? Nice Isåfall!

• Dunderklumpen

Planon
    Jepp ena sidan är i Mesh för att svalka under sommaren, andra sidan är Twill för att värma under vintern

The Bugaboo seat liner is both breathable and reversible, and has been designed to wick away moisture keeping the child comfortable and cool on hot days and warm summer months. The twill side, fabricated with bamboo, provides ventilation keeping the seat cool and the child comfortable. The mesh side absorbs moisture to ensure the child stays cool especially on hot days.