• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    Mamma Tes skrev 2011-07-24 21:35:15 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Vad är det för autosol ni pratar om? Googlade men det finns ju flera olika sorter. Vad använder ni det till? Och vad för silikonspray och till vad? Jag får ju snart en Donkey att vårda
    Autosol använder man oftast för att göra rent från rost och minska repor. Väldigt välkänt bland tex retrovagnsvänner.

Siliconspray smörjer både plast och metall vilket är det ultimata smörjmedlet då man ahr lite av varje på chassit.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • spigg
    Asereht skrev 2011-07-24 21:55:19 följande:
    Autosol använder man oftast för att göra rent från rost och minska repor. Väldigt välkänt bland tex retrovagnsvänner.

Siliconspray smörjer både plast och metall vilket är det ultimata smörjmedlet då man ahr lite av varje på chassit.
    Så jag borde köpa silikonspray och sen spraya hela vagnen i förebyggande syfte?
  • Joddan
    Mamma Tes skrev 2011-07-24 22:24:59 följande:
    AnPa: Den har väl också skumgummi på handtaget..?
    Ja men inte på ramen...
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • AnPa
    Mamma Tes skrev 2011-07-24 22:24:59 följande:
    AnPa: Den har väl också skumgummi på handtaget..?
    Jo men jag tänkte på ramen, det var därför jag skrev så! Om handtaget blir lite torrt och stelt så sprayar jag silikonspray på det *beroende*
  • Joddan
    zasata skrev 2011-07-24 22:19:22 följande:
    vad skulle ni ge för en bee+ beg i nyskick?
    4500 *hoppas jag på att få iaf*
    Silas 2009-03-03 Lily 2011-04-30 minigard.blogspot.se
  • AnPa
    zasata skrev 2011-07-24 22:19:22 följande:
    vad skulle ni ge för en bee+ beg i nyskick?

Jag tycker att det är jättesvårt. Ligger ju 08:or och 09:or (classic) ute för 3000-3500:- så en plus borde ju vara värd 4000-4500:- kan jag tycka. Men det beror lite på hur gammal den är också, jag skulle inte betala 4500:- för en från förra våren, men för en -11 kankse jag skulle göra det.

Om du vill bli av med den snabbt så skulle jag antingen lägga ut den för 3700:- som den är utan tillbehör. Eller för 4100-4200 med någon extrasufflett eller dyna.