• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    linaenn skrev 2011-07-24 18:35:33 följande:
    Försökte plocka ur bottenplattan ur varukorgen förresten men den sitter som berget. Vet inte om jag vågar vålda, för det känns inte som att jag kommer få tillbaks den sen efter tvätten...?
    det är ju lite övervik av tyg runt om den -försök att bända loss i ena änden först...
  • FruK

Vad är bäst att smörja vagnen med? Har ett nytt chassi från april i år men det gnisslar såå mycket Död

• Lindadjo
    AnPa skrev 2011-07-24 18:17:35 följande:
    Linaenn: Autosol! Fantastisk är den glöm inte silikonspray!
    Funkar autosol på plast också alltså? Trodde det bara var krom-puts?
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo
    linaenn skrev 2011-07-24 18:35:33 följande:
    Försökte plocka ur bottenplattan ur varukorgen förresten men den sitter som berget. Vet inte om jag vågar vålda, för det känns inte som att jag kommer få tillbaks den sen efter tvätten...?
    Vänd varukorgen ut och in... och vik plattan åt andra hållet så att säga. Då är det bara att plocka ut den från överviken. Plattan är ju flexibel så den kommer inte gå av. Var bara rädd så du inte sliter upp några sömmar i tyget istället.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • linaenn
    modestyclara skrev 2011-07-24 19:06:52 följande:
    det är ju lite övervik av tyg runt om den -försök att bända loss i ena änden först...
    ja jag såg det, ska testa bända i ena hörnet då. men man får alltså tillbaks den sen?

nu skiner i alla fall chassit och hjulen, så när som på de vita detaljerna. ska handla autosol imorgon.  
    * August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • linaenn
    Lindadjo skrev 2011-07-24 19:32:30 följande:
    Vänd varukorgen ut och in... och vik plattan åt andra hållet så att säga. Då är det bara att plocka ut den från överviken. Plattan är ju flexibel så den kommer inte gå av. Var bara rädd så du inte sliter upp några sömmar i tyget istället.
    tack, vilket bra tips! det ska testas.
  • linaenn
    FruK skrev 2011-07-24 19:26:53 följande:
    Vad är bäst att smörja vagnen med? Har ett nytt chassi från april i år men det gnisslar såå mycket Död
    Silikonspray är helt överlägset.
  • linaenn
    Lindadjo skrev 2011-07-24 19:32:30 följande:
    Det gick ju hur bra som helst, på bara några sekunder. Toppen! Nu ska basen och varukorgen tvättas.
  • Mallan820

Heej!

Jag har precis beställt en bugaboo camelon som kommer i september. Jag undrar nu till er som har haft en sådan under vintertid, hur fungerar den?
    Vi bor i stockholms området.