• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    jakthustru skrev 2011-08-19 16:41:57 följande:
    Jag har sett "Mamma mu coh kråkan" och det var ärligt talat exakt det jag tänkte på när jag såg vagnen. Är den lackad så från fabrik eller det är ett hemma-fix?
    Den på bilden är en Bugaboo original special edition gjord av konstnären Bas Koster.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • telgebo
    Asereht skrev 2011-08-19 16:33:32 följande:
    Då får du klicka på ansök.
    Ok ska se om jag lyckas ha ha.

Ang vagnen ovan kosters så har jag aldrig gillat den, tycker den är apful ha ha.
    Gravid v.30+5 BF 23/10 Bara 65 dagar dit
  • Sweetheartno1

Tycker vagnen ser sjuk ut på något vis.
    Men klädseln var ganska kul !

• spigg
    jakthustru skrev 2011-08-19 16:41:57 följande:
    Jag har sett "Mamma mu coh kråkan" och det var ärligt talat exakt det jag tänkte på när jag såg vagnen. Är den lackad så från fabrik eller det är ett hemma-fix?
    Skrattande Klockrent ju!
  • jakthustru

Den är jätteful om man frågar mig och då är jag en riktigt vit-älskare (hela hemmet vitt osv). Nä, säger som Mamma Mu: men Kråkan, vi gillar våra färger ju. Muuu

• Pistou

Är det någon här som fortfarande använder Bugaboo Frog måntro?

Vi köpte vår Frog när sonen föddes 2005 och sedan har den använts av dottern och nu är det snart dags för trean (ja, jag vet vi är hopplösa som kör med samma gamla vagn till alla tre barnen... ). Nu undrar jag om någon vet om remmarna (dvs. midjeremmarna till sittdelen) som ju verkar sitta fast på själva ramen går att ta bort? De är ju i vägen när man använder liggdelen/liften, eller ska de hänga och dingla längs sidorna? Eller kanske har jag missat något?  Jag tycker inte att det framgår så bra i instruktionerna och jag minns inte alls hur det såg ut när vi använde liggdelen senast...

Jättetacksam om någon vet och kan hjälpa mig...

People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Asereht
    Pistou skrev 2011-08-19 21:50:09 följande:

Är det någon här som fortfarande använder Bugaboo Frog måntro?

Vi köpte vår Frog när sonen föddes 2005 och sedan har den använts av dottern och nu är det snart dags för trean (ja, jag vet vi är hopplösa som kör med samma gamla vagn till alla tre barnen... ). Nu undrar jag om någon vet om remmarna (dvs. midjeremmarna till sittdelen) som ju verkar sitta fast på själva ramen går att ta bort? De är ju i vägen när man använder liggdelen/liften, eller ska de hänga och dingla längs sidorna? Eller kanske har jag missat något?  Jag tycker inte att det framgår så bra i instruktionerna och jag minns inte alls hur det såg ut när vi använde liggdelen senast...

Jättetacksam om någon vet och kan hjälpa mig...

De är fasta. Jag stoppade ned mina i liggdelen under madrassen. Köper du en cameleonliggdel så finns fickor på sidorna att stoppa remmarna i men inte på frog tyvärr.
  • Pistou
    Asereht skrev 2011-08-19 22:00:32 följande:
    De är fasta. Jag stoppade ned mina i liggdelen under madrassen. Köper du en cameleonliggdel så finns fickor på sidorna att stoppa remmarna i men inte på frog tyvärr.

Tack för ditt snabba svar, Asereht! Då vet jag. Jag minns helt enkelt inte, men vi måste ha gjort samma som ni gjorde, för jag kan inte minnas att remmarna hängde utanpå och såg onödiga ut. Tack, tack!
    People don't care how much you know until they know how much you care.
  • Surkatt

Men alltså.... vad är det som händer.... satt här och googlade på de här virkade supersöta bumperskydden som en viss donna här i tråden gör, och amnade i en gammal bildtråd... Helt plötsligt tsod jag öga mot öga med en denim bee igen, och fick ha begär. Scrollade ner lite och så en vad jag tror var en svart bee med offwhite suffla.  Kaaaaaaanskeatt jag måste köpa en sån nån gång. Nu? Vad är det för viktgräns på dem? 
    Och hur är de att köra? Min stora tjej på 2,5 väger 18 och är 96 lång. För stor?

Och så: Asereht. Hur gör du bumperskydden= Alltså, hur fäster du dem? För nu har jag virkat en ruta och tänkte fästa dem med knapparna men neeeee det blir på tok för knöligt tycker jag. Dina ser så släta och fina ut på kort... Är det en affärshemlighet eller vill du dela med dej?
    Snäääällaaaaaaa.....  

• Asereht
    Surkatt skrev 2011-08-19 23:40:32 följande:
    Men alltså.... vad är det som händer.... satt här och googlade på de här virkade supersöta bumperskydden som en viss donna här i tråden gör, och amnade i en gammal bildtråd... Helt plötsligt tsod jag öga mot öga med en denim bee igen, och fick ha begär. Scrollade ner lite och så en vad jag tror var en svart bee med offwhite suffla.  Kaaaaaaanskeatt jag måste köpa en sån nån gång. Nu? Vad är det för viktgräns på dem? 
    Och hur är de att köra? Min stora tjej på 2,5 väger 18 och är 96 lång. För stor?

Och så: Asereht. Hur gör du bumperskydden= Alltså, hur fäster du dem? För nu har jag virkat en ruta och tänkte fästa dem med knapparna men neeeee det blir på tok för knöligt tycker jag. Dina ser så släta och fina ut på kort... Är det en affärshemlighet eller vill du dela med dej?
    Snäääällaaaaaaa.....  
    Jag gör dem som en rektangel (måttanpassad efter bygeln) och så virkar jag en snodd som jag drar igenom korsvis som ett skosnöre typ. Förstod du det där? *s*

Knapparna på mina bygelprydnader är endast ögongodis då jag är lite allergisk mot skarvar och glapp.