• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Surkatt
    mini75 skrev 2011-08-21 15:51:57 följande:
    Vad är "takata"? Suflett såg jag med det på tradera.... bara nyfiken
    Det är väl buggans egna bilstol som heter takata? 
  • Fröken Småland
    Surkatt skrev 2011-08-21 15:58:31 följande:
    Det är väl buggans egna bilstol som heter takata? 
    Takata är ett eget märke som Bugaboo hade samarbete med och som gjorde ett bilskydd åt Bugaboo, fast de avbröt samarbetet efter något knas.
  • Tibell

En liten fråga till er experter.
    Är såå sugen på en Bugaboo cameleon men är osäker på om den passar så bra egentligen ??
    Jag är väldigt kort, bara 155 cm, blir det ett problem tro ?
    Sen undrar jag hur den funkar i snö. Där vi bor har det kommit bra med snö de senaste åren. Lite trist om man inte kan använda vagnen då =(
    Och sista frågan. Finns det något ni INTE är nöjda med när det gäller camen ??
    Tack på förhand =)

• Asereht
    Tibell skrev 2011-08-21 18:54:11 följande:
    En liten fråga till er experter.
    Är såå sugen på en Bugaboo cameleon men är osäker på om den passar så bra egentligen ??
    Jag är väldigt kort, bara 155 cm, blir det ett problem tro ?
    Sen undrar jag hur den funkar i snö. Där vi bor har det kommit bra med snö de senaste åren. Lite trist om man inte kan använda vagnen då =(
    Och sista frågan. Finns det något ni INTE är nöjda med när det gäller camen ??
    Tack på förhand =)
    Föken Småland (ovanför) är ju bara tre äpplen hög på ett ungefär och hon körde både Cam och Frog utan problem.

Det finns terräng/snöhjul att ta till om det blir en massa snö/slask som försvårar framkomligheten. *gillar*

På det stora hela är det väldigt lite jag inte gillar med bugaboo, jag har visserligen en Frog men förutom det icke höjbara styret och den något kortare ramen är den ju typ identisk med cam så jag svarar ändå. Det jag skulle vilja ha är att suffletten gick lite längre fram så man fick ned den mer vid stark sol men annars känner jag att jag inte kommer på något på rak arm. Eller jo, svängbara terränghjul! Då skulle jag använda terränghjul jämt!
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-21 15:56:56 följande:
    Arsereht: Kan man beställa bumperskydd av dig ?
    Om du inboxar så informerar jag om läget.
  • Tibell

Åh nu kom det mer frågor bara för det ;)

Vad är det för skillnad rent storleksmässigt på frogen och camen ?? Förstod att frogens sittdel är något mindre ? Är det mycket ?
    Jag får iofs bara små barn så mina blir aldrig speciellt långa ;)

Skulle kanske frogen passa lika bra då med tanke på min längd ?? Finns det ingen som har bild ( som är kort ) där han eller hon står och håller i frogen/camen så man kan se?

Där jag bor finns det ingen möjlighet att provköra bugaboo vagnar så därav alla mina funderingar ;)

• Galia

spigg: Vilken härlig sufflett (lappräcke) i bildtråden! Har du sytt den själv?

Surkatt: Jag tycker att du lyckats kanon med bumperskyddet och fina blommor med!

• Galia
    Galia skrev 2011-08-21 19:18:18 följande:
    lapptäcke skulle det ju stå
  • Surkatt
    Galia skrev 2011-08-21 19:18:18 följande:

Surkatt: Jag tycker att du lyckats kanon med bumperskyddet och fina blommor med!
    Tack det var väldigt väldigt snällt sagt.Jag är nöjd för att vara första. Nu vart dottern avis så jag måste göra en till hennes vagn också...  kan ju göra även till syskonvagnen... så träning lär jag få.... Gillar såna därprojekt som inte tar så mycket tid...

• Asereht
    Tibell skrev 2011-08-21 19:14:58 följande:

Åh nu kom det mer frågor bara för det ;)

Vad är det för skillnad rent storleksmässigt på frogen och camen ?? Förstod att frogens sittdel är något mindre ? Är det mycket ?
    Jag får iofs bara små barn så mina blir aldrig speciellt långa ;)

Skulle kanske frogen passa lika bra då med tanke på min längd ?? Finns det ingen som har bild ( som är kort ) där han eller hon står och håller i frogen/camen så man kan se?

Där jag bor finns det ingen möjlighet att provköra bugaboo vagnar så därav alla mina funderingar ;)

Själva ramen som du fäster sittdel/liggdel är 5 cm kortare än vad cameleons är (på frog alltså). Bredden är densamma på ramarna

Jag har flera bilder i bildtråden på min frog med min 18 månaders son i, han har långt kvar innan froggen blir för liten för oss. Jag gillar den skarpt.

Jag är en bra bit längre än vad du är så jag kan inte hjälpa till med bild tyvärr. Frågan är om cameleon i lägsta läge på handtag blir lägre i styret än vad froggen är, jag tvivlar på det så när det gäller just den biten är det nog hugget som stucket med modell.

Ett tips är att göra en liten efterlysning här, kanske bor det en trevlig buggaägare i närheten av dig så att du kan få komma och provköra och känna dig för lite.