• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Mamma Tes

Asereth: 2 ändar av en snodd? Jag måste vara trög Trär du den fram och tillbaka igen då?

• Asereht
    Mamma Tes skrev 2011-08-20 16:57:41 följande:
    Nämen vänta nu, samma som man trär ett skosnöre *poletten trillar ner*!
    Precis.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • HannaS83
    Surkatt skrev 2011-08-20 00:20:44 följande:
    Maxvikt på liggdelen är väl nio kilo om jag inte minns fel...? Jag har beställt från pramworld när jag köpt vagnar utomlands ifrån och de har funkat jättebra till sverige...  Angående ståbröda så har jag gamla modellen av bugaboos egna och den tycker jag är lite ivägen, men jag gillar inte ståbräda överhuvudtaget. Har en 2,5 åring som du, men en ganska tung sådan ocg jag tycker vagnen blir jäkligt svårrullad med henne på... Så hon får finna sig i att använda sina ben...  
    Aha ja 9kg bara... da kan nog inte sonen sitta i liggvagnen om det skulle behövas...
     Det kanske inte är nan ide att köpa stabräda da.... Har faktiskt inte hört nagon som är nöjd?  dom är ju rätt dyra med. Men den nya modellen kanske är bättre?

Finns det ingen som testat den? Eller nan annan model som passar pa buggan?
  • SchumiFerrari
    HannaS83 skrev 2011-08-20 20:58:53 följande:
    Aha ja 9kg bara... da kan nog inte sonen sitta i liggvagnen om det skulle behövas...
     Det kanske inte är nan ide att köpa stabräda da.... Har faktiskt inte hört nagon som är nöjd?  dom är ju rätt dyra med. Men den nya modellen kanske är bättre?

Finns det ingen som testat den? Eller nan annan model som passar pa buggan?

Hade den nya modellen till min cam och var supernöjd. Har nu den gamla till min Gecko och det funkar bra. Visst man går inte rakt framför vagnen men det gör du inte på någon vagn när du har ståbrada tycker jag... Buggan är ju så lätt att du klara att utan vidare kan köra med en hand som så skulle vara.. Min store var ca 2 år när vi dumpade syskonvagn och enbart hade buggan. Då hade han ifs självmant valt att sluta sova middag...
    Muppen mars-08 Smurfen aug-09 Fraggeln BFokt-11
  • Surkatt
    SchumiFerrari skrev 2011-08-20 21:09:29 följande:
    Hade den nya modellen till min cam och var supernöjd. Har nu den gamla till min Gecko och det funkar bra. Visst man går inte rakt framför vagnen men det gör du inte på någon vagn när du har ståbrada tycker jag... Buggan är ju så lätt att du klara att utan vidare kan köra med en hand som så skulle vara.. Min store var ca 2 år när vi dumpade syskonvagn och enbart hade buggan. Då hade han ifs självmant valt att sluta sova middag...
    Det dör med att köra med en hand är ju lite beroende på hur tunga barn man har. Min 6månaders väger 10 och min 2,5 åring väger 18.
    Kör du på en yta som lutar det minsta kan man glömma att köra med en hand. Knappt att det funkar på plan mark. *tungt*  Och jag har en frog så jag kan ju inte få mer utrymme heller för benen. Kanske funkar bättre om man har en cam...? 
  • ymmmi

Har fått problem att ta bort tex liggdelen från chassit, får ta bort hela plastbittarna från sidan för att den ska släppa. Sen sätta fast dom igen för att sätta fast liggdelen. Något tips för att få det att fungera igen?

• SchumiFerrari

Surkatt: ok jag har lättviktare. Min 3,5 åring väger 16.5 och min 2 åring 12.... Så de vägde ju inte så mycket när vi hade camen. Dock upplever jag att Geckon inte är så mycket svårare...

• Joddan

Är det bara jag som blir irreterad på annonser där vagnarna är från -07 08 och de skriver nypris 10.000:- fast de kostade 8700:- fram till februari -09?

• Fröken Småland

Inte det minsta irriterad. Det är inköpspris idag som man får jämföra med, inte vad säljaren betalat. Om man köper på rea så skall man väl inte redovisa det t ex?