• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Surkatt

AAAHAaaaaaa! Jag förstod precis.... Tänker mej som snörningen på en korsett? Hm... då ska jag genast repa upp och göra om... bara tredje gången nu... ;) Snart blir mitt garn luddigt    

Håller med dej, skav, veck och skarvar går väldigt bort!  

Tack då jättemycket för hjälpen!

• HannaS83

Hej jag har en cam som jag nu använder till min son som är 2 1/2 år. Han ska få en lillasyster i september så jag tänkte köpa ståbrädan att sätta fast på liggvagnen, har dock hört mycket kritik mot det. Att man måste gå vid sidan av vagnen för att det äldre barnet ska få plats.... Tänkte höra vad ni som har provat ståbrädan haft för erfarenheter av den? Hade tänkt köpa buggaboos egna men det kanske finns andra som är bättre? Är det nån som har en bra internet sajt man kan beställa assesoarer från? Gärna internationell då jag inte bor i sverige. Vi använder inte vagn så mycket med sonen men om han t.ex. Skulle behöva sova en stund i liggdelen funkar det? Finns det en Max vikt?

• Asereht
    Surkatt skrev 2011-08-20 00:12:09 följande:
    AAAHAaaaaaa! Jag förstod precis.... Tänker mej som snörningen på en korsett? Hm... då ska jag genast repa upp och göra om... bara tredje gången nu... ;) Snart blir mitt garn luddigt    

Ja precis så!
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Surkatt
    HannaS83 skrev 2011-08-20 00:15:21 följande:
    Hej jag har en cam som jag nu använder till min son som är 2 1/2 år. Han ska få en lillasyster i september så jag tänkte köpa ståbrädan att sätta fast på liggvagnen, har dock hört mycket kritik mot det. Att man måste gå vid sidan av vagnen för att det äldre barnet ska få plats.... Tänkte höra vad ni som har provat ståbrädan haft för erfarenheter av den? Hade tänkt köpa buggaboos egna men det kanske finns andra som är bättre? Är det nån som har en bra internet sajt man kan beställa assesoarer från? Gärna internationell då jag inte bor i sverige. Vi använder inte vagn så mycket med sonen men om han t.ex. Skulle behöva sova en stund i liggdelen funkar det? Finns det en Max vikt?
    Maxvikt på liggdelen är väl nio kilo om jag inte minns fel...? Jag har beställt från pramworld när jag köpt vagnar utomlands ifrån och de har funkat jättebra till sverige...  Angående ståbröda så har jag gamla modellen av bugaboos egna och den tycker jag är lite ivägen, men jag gillar inte ståbräda överhuvudtaget. Har en 2,5 åring som du, men en ganska tung sådan ocg jag tycker vagnen blir jäkligt svårrullad med henne på... Så hon får finna sig i att använda sina ben...  

• malo1234
    Taxi skrev 2011-08-19 16:16:45 följande:
    En fråga som kanske inte är helt och hållet Bugaboo-relaterad, men jag kör ändå: hur viktigt tycker ni det är att ha ett babyskydd som går att använda på vagnen?? Hade inte ens en bil när vi fick första barnet, så detta känns lite överkurs. Men om det nu är livsviktigt, vilket babyskydd (som funkar med Cameleon) ska man satsa på?
    Jag tycker att det är sjukt smidigt att kunna klicka i babyskyddet i vagnen när sonen sover, och slippa väcka honom för att flytta över till vagnen. Vi har ett Acta Graco babyskydd och jag är nöjd med det, men har inget annat att jämföra med så jag vet egentligen inte vilket man ska satsa på.
  • LHUF

är det någon här inne som syr bumperband och säljer?  eller det kanske jag redan har frågat om, dom är så fina iaf

den där vita vagnen, kostas?  är det länge sedan den fanns?  jag har ett minne av att bland dom första bugaboo jag såg var just den,  och den tyckte jag var gräsligt ful.  

Tilde 080319
  • Kavat
    Surkatt skrev 2011-08-20 00:12:09 följande:

Tillägger att blommorna sitter på den släta ytan mitt på rektangeln och skarven på undersidan av bygeln. {#emotions_dlg.flower}
  • Melvinsmamma
    jean1 skrev 2010-09-26 19:47:08 följande:
    Om man ska köpa ett "vanligt" regnskydd till sin Cam, är det någon spec variant/märke man ska satsa på då? Har hört flera som pratar om Tullsa (?), är det bra?
    Jag har elodie details regnskydd och det fungerar utmärkt o sen är det ju väldigt snyggt också ;)
  • Mamma Tes

Men hur knyter ni fast bandet i slutet då den är trädd igenom? Har ni 2 band, ett i varje hörn, så det går göra en knut/rosett i slutet? Nej jag kan inte virka, men dotterns farmor kanske jag ska ta mig ett snack med

• Asereht
    Mamma Tes skrev 2011-08-20 16:37:49 följande:
    Men hur knyter ni fast bandet i slutet då den är trädd igenom? Har ni 2 band, ett i varje hörn, så det går göra en knut/rosett i slutet? Nej jag kan inte virka, men dotterns farmor kanske jag ska ta mig ett snack med
    Själv gör jag en lång snodd som jag trär i vilket lämnar två ändar i slutet. Dessa knyter jag i en rosett och petar in under skyddet.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se