• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • kenton
    MaammaL skrev 2011-10-07 11:45:50 följande:
    nu vet jag inte om du ska ha barnet i när du drar vagnen upp för trappor men risken är ju att det går sönder helt.. tyvärr så är det vanligt med teleskopstyren överhuvudtaget de är ju inte riktigt anpassat för att man ska göra så, det väl ingen vagn egentligen..men jag skulle inte köpa den.
    Kommer inte dra den uppför trappor alls, så det är jag inte orolig för. Det är mer det att det kommer störa mej att det kan glida. Hittade en lagningssats, men vet inte hur det funkar eller hur man gör med den. Så det känns onödigt att lägga pengar på en defekt vagn. =/
  • standby
    kenton skrev 2011-10-07 10:05:14 följande:
    Nä, det var precis det jag misstänkte. Ett försäljningstrick antar jag.

Inte mitt heller trots att jag har en vagn tillverkad -07 med de spännen som jag förstått brukar vara värst.
  • MaammaL
    Fröken Småland skrev 2011-10-07 11:54:44 följande:
    Nu är det så att jag - patetiskt nog kan man tycka - har hängt i den här tråden och läst varje inlägg som gjorts sedan våren 2007 och jag har hittills inte hört - varken här eller i media - om någon incident där ett teleskophandtag från Bugaboo har släppt och gått sönder på det sättet som du beskriver. Så jag tror att du som nybörjare skall läsa på lite mer innan du kommer med råd och varningar som är direkt felaktiga.

*over and out från proffsen* 
    EH!!!!!!!!!!!!!!!! ursäkta mig fröken viktipetter men jag har inte skrivit att det gäller JUST bugaboo utan teleskophandtag över huvudtaget, bla brio. Så jag tycker du ska ta reda på fakta vad det handlar om innan du yttrar dig!
  • Noiis
    kenton skrev 2011-10-07 12:14:21 följande:
    Kommer inte dra den uppför trappor alls, så det är jag inte orolig för. Det är mer det att det kommer störa mej att det kan glida. Hittade en lagningssats, men vet inte hur det funkar eller hur man gör med den. Så det känns onödigt att lägga pengar på en defekt vagn. =/
    Varjegång du går ner för en kant ex. trottoarer osv så kommer du störa dig på de. Jag har haft glidchassin men pga. att jag har en "cp arm" så kan jag inte dra upp för trappor å så men jag störde mig som fan på de. Varje gång de ska sällas ut, varje hål i marken osv....
    Vad ska hon ha för vagnen? är de så pass billigt med resten av tillbehören och kan du tänka dig att antingen köpa dig ett nytt chassi eller köpa ett frog chassi? frog chassi till cameleon tycker ju jag personligen är kanon bra!
    men det är ju en smak sak!
    Och nej alla chassin glider inte och de finns inga andra risker mer än att du säkert kommer störa dig på det!
  • Kavat
    kenton skrev 2011-10-07 09:57:10 följande:
    Ok, nu behöver jag hjälp här!

Det blev inte som jag ville med camen jag hittade på blocket, den  med jättemånga tillbehör o allt det. =/

Så nu är jag ute efter en ny o säljaren skriver att handtaget glider lite om man drar den uppför en trapp o att hon har googlat sej till att alla cameleons gör det om man drar dom uppför trappor. Är det verkligen så? Låter lite märkligt tycker jag. Hur var det nu man gjorde får att få handtaget helt glidfritt? Vet att det fanns nått att köpa, finns det fortfarande? Eller finns det några andra sätt?
    Nej, alla handtag glider inte. Men tyvärr är det en del som har glidit. Har man garanti fick man tidigare ett nytt chassi, men nu verkar det som att det finns någon sorts gummi. Har för mig att någon fixade själv också, googla lite och se om du hittar. Lagningskitet för glidande handtag - maila Bugaboo eller ring en återförsäljare.

Jag har dock aldrig hört om ett handtag från Bugaboo som helt lossat.

Köper du ett glidande chassi rekomenderar jag dig att kolla upp kostnad för åtgärd innan och se till att få chassit/vagnen billig om du köper!
  • Kavat
    MaammaL skrev 2011-10-07 13:28:23 följande:
    EH!!!!!!!!!!!!!!!! ursäkta mig fröken viktipetter men jag har inte skrivit att det gäller JUST bugaboo utan teleskophandtag över huvudtaget, bla brio. Så jag tycker du ska ta reda på fakta vad det handlar om innan du yttrar dig!
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
  • spigg
    Kavat skrev 2011-10-07 15:58:55 följande:
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/