• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1
    Kavat skrev 2011-10-07 15:58:55 följande:
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
    Lucas -07 ♥ Vilda -11 ♥
  • passau
    Kavat skrev 2011-10-07 15:58:55 följande:
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
  • MaammaL

Jag skrev vad jag hade hört om teleskåp styren, även hört flera bekanta som har bugaboo som haft det. Sen får jag en otrevlig kommentar där jag i princip dum förklarad och jag har inte rätt att blir upprörd då?? Nä då är denna tråd ingenting för mig. Tack och hej

• Joddan

Men oj vilken reaktion! Jag höll med om att jag då under mina år här (-08) inte heller hört talas om några chassin som helt gått av.

Ursäkta mig men jag tycker inte du kan kalla mig idiot för det...

• Äntligen dax

Det här ni skriver om glidande handtag, är det på äldre vagnar eller bör man oroa sig även på nya vagnar? Har ju beställt min från Holland så det känns lite drygt om det blir en massa reklamationsärenden. Vore en annan sak om man bara kunde knata iväg till babyproffsen och reklamera.

• Lillstroem
    Äntligen dax skrev 2011-10-07 19:08:19 följande:
    Det här ni skriver om glidande handtag, är det på äldre vagnar eller bör man oroa sig även på nya vagnar? Har ju beställt min från Holland så det känns lite drygt om det blir en massa reklamationsärenden. Vore en annan sak om man bara kunde knata iväg till babyproffsen och reklamera.
    Ett enkelt sätt att undvika att råka ut för glidande chassi är att ta tag under fästena, på den fasta delen av handtaget, så du inte sliter i den rörliga delen, om man nu absolut måste dra i trappor vill säga. =)

Rätta mig om jag har fel (det är ok), men jag tror det var vanligast med glidchassin precis när bugaboo bytte från skruvar till snäppfästen, och att de nu blivit betydligt bättre och mindre risk för glidande...

Isa73: En bugga med vinterhjul är som vilken 4-hjuling som helst i snö, dvs ganska besvärlig om det inte är renplogat. :P
    Dock så tycker jag personligen att den är lite svårare att styra med de små hjulen låsta (och med vinterhjul då antar jag) eftersom den är lite klurig att vicka på då handtaget går så rakt upp jämfört med andra vagnar som är betydligt lättare att vicka på när man ska svänga osv.
    Tror det är en sak jag kommer störa mig på i vinter, eller så använder jag de små hjulen när det är bra plogat och struntar i att gå ut i djupsnö, då är det ändå inte kul att styra vagn :P
  • Sweetheartno1

Tycker ni 750:-l för ett rosa fleece topset är för dyrt ?? Tycker det är på gränsen ! Det är iof nytt, men ja jag vet inte ??!

• AnPa
    Sweetheartno1 skrev 2011-10-07 19:46:31 följande:
    Tycker ni 750:-l för ett rosa fleece topset är för dyrt ?? Tycker det är på gränsen ! Det är iof nytt, men ja jag vet inte ??!

För dyrt! de såldes ut bra billigare än så. Skulle MAX ge 450:- för ett fleecetopset, men jag gillar inte ens fleece Tungan ute
  • Minnie7

Lillstroem: tack för ditt svar. Då kan jag iaf lugna sambon att den skulle vara sämre än vanliga fyrhjulingar