• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Asereht
    mini75 skrev 2011-10-08 19:10:11 följande:
    Detta har säkert svarats på tidigare men funkar cameleons sittdel på frogramen?
    Ja. Vi kör så.

Det går även ha frogram på camchassi men jag vet inte varför man skulle vilja det. Drömmer
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • mini75

Alltså då menar jag om man kan köpa camens sittdelstyg och ha på frogramen men det var så du menade oxå eller...?

Inte camramen på frogchassit för det visste jag redan att man kan :)

Sitter tyget slät och snyggt?    

• Asereht
    mini75 skrev 2011-10-08 19:36:39 följande:
    Alltså då menar jag om man kan köpa camens sittdelstyg och ha på frogramen men det var så du menade oxå eller...?

Inte camramen på frogchassit för det visste jag redan att man kan :)

Sitter tyget slät och snyggt?    
    Missförstod men ja där med. Jag kör så. Du kan kika i mitt galleri. Camklädsel på frogram.
  • Mammas Kalle

Asereth: frogram på camen kan jag komma på en orsak, men bara en.. Frogdenim klädseln! den är to die for i mitt tycke

• Asereht
    Mammas Kalle skrev 2011-10-08 20:04:36 följande:
    Asereth: frogram på camen kan jag komma på en orsak, men bara en.. Frogdenim klädseln! den är to die for i mitt tycke
    Skulle vara det då men jag lät min vandra vidare. *s*
  • Louise89

Beslutsångest! Jag har en cam i grå bas och klarblå suflett. Nu är det dags att köpa åkpåse men jag kan inte bestämma mig för vilken färg! Funderar mest på den vita. Ni som vet, viilken färg passar ihop med vagnen?
    Ska jag kanske ha ett annat märke på åkpåsen en bugaboos egna? Isf vilket märke är bra och passar i vagnen?

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-10-08 10:36:59 följande:
    Men hörrni... Med risk för att bli kallad ännu värre saker än tidigare i veckan Det här är ju ingen domstol där man kan argumentera för - hon sa och - jag sa och försöka vinna opinion och sympati. Är det inte lite sandlåda över det?

Det här är en tråd som kommit till för att vi vill diskutera det vi tycker är kul med våra Bugaboo-vagnar, tips och råd om skötsel och eventuella problem, idéer för att optimera användningen av vagnarna. För både förare och åkares skull. Det finns nybörjare här och det finns gamla rävar. Alla som hänger här har samma yttranderätt men det är god ton som gäller och har man inget konstruktivt att tillföra tråden så uppmuntrar jag å det bestämdaste att leta upp eller starta en annan tråd.
    amen!
  • Lindadjo
    standby skrev 2011-10-08 17:39:38 följande:
    Har precis satt i Bugga-åkpåse, den gamla sorten, sitter HUR bra som helst. *nöjd*
    Undrar dock varför den ena av de två jag har, den vita, saknar logga?? De fastsydda lapparna m Bugaboo på finns. Ngn föreslog tidigare att den kan ha tvättats bort men det finns verkligen inte ett spår av den.
    Jag har en brun åkpåse, gamla sorten, när jag fick den var loggan lite svag bara. Efter att jag tvättat den (efter rekomendationen) så är min också spårlöst borta.
    Fast jag tycker det är finare helt utan logga än en som är blekt och ful.
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • telgebo
    imaj skrev 2011-10-07 08:03:48 följande:
    Har du testat smörja med silikonspray?
    Nej det har jag inte provat. Var köper man det och vad på hjulet ska man smörja på det?
    Mitt fjärde underverk är beräknad att födas om 14 dagar den 23/10. Äntligen gravid (i vecka 38+0) efter nästan 2 års kämpande
  • Noiis
    Minnie7 skrev 2011-10-08 10:51:34 följande:
    För en nybörjare- vad tänka på att fråga om vad gäller cam från 2006? Rimligt pris? Jag kan ju inget så därför frågar jag. Vill inte pruta för mkt men ej heller betala överpris.
    Nu tänker jag mosa Frk Småland för det vet jag att jag får
    Jag tycker att 3,500-4,500 är för dyrt för en så pass gammal vagn. För det man får räkna med är att du kommer att behöva byta ut delar om dom inte är utbytta.
    Sen är det även en fråga om vart man bor. Här i sthlm där vi badar i bugaboo så kan man få tag på en under 3000 kr i den åldern.
    Men för bara en vagn utan tillbehör och utan att man bytt ut hjul och har kvar samma topset och bas som vid köp så hade jag inte gett mer än absolut max 2,500 kr (och det är tveksamt om jag hade köpt den öht) Jag tycker sällan att de e så stor skillnad i pris på riktigt gamla bugaboo vagnar mot den som är nyare. 

Sen beror det helt på vad du får för tillbehör till vagnen också. enkel tummregel är att för fina tillbehör (dyrare grejer som åkpåse topset ej fleece) kan man räkna värde på ca 500 kr st (sen kan man med tur få ut mer). ("billigare saker så som parasoll, ensamna sufletter sommar sufletter fleece topset ) räkna på ca 200 kr i värde.

så ex om du köper en vagn för 3500 kr får med 2 åkpåsar, ett extra topset och   ett parasoll så kan du säkert sälja tillbehören till ett värde runt 1700 kr (om det är fina grejer)  och har då plötsligt betalat 1800 kr för en vagn. 

sen är det inget fel med att vara fräck, testa alla delar klaga på allt som du kan se som du inte tycker är riktigt ok de kan ex. vara repor eller att de ser lite solblekt ut, den kanske är skitig eller behöver smörjas.
    för nån månad sedan köpte en kompis en frog, vi prutade ner den från 3500 kr till 1700 kr just för att jag gnällde så jävligt över allt, men egentligen så va de bra att byta ut framhjulen och putsa upp/smörja den sen funka den kanon.

Känner du själv att du tycker att priset kommer att vara värt det och att du kommer bli nöjd så kommer du blir det! men tänk logiskt... vill jag betala för de skicket? för de finns andra vagnar så gå därifrån om de inte känns bra!!