• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    mini75 skrev 2011-10-08 19:36:39 följande:
    Alltså då menar jag om man kan köpa camens sittdelstyg och ha på frogramen men det var så du menade oxå eller...?

Inte camramen på frogchassit för det visste jag redan att man kan :)

Sitter tyget slät och snyggt?    
    helt slät kan de inte bli för de skiljer 5 cm i ramen. men det går och jag tycker inte att de ser illa ut. men man ska veta att de inte kommer att sitta på samma sätt som en frog klädsel
  • mini75

Tack för svar! Har spanat på en denim 007+ varukorg... Camens korg funkar oxå väl? Egentligen måste jag köpa nya swivelhjulen men hur kul är det? Sen en till fråga ( som oxå ställts tidigare) finns det mönster någonstans om jag vill sy egen sufletten? I FAQ? Ha en fin höstdag alla - här skiner solen ;)!

• Noiis
    mini75 skrev 2011-10-09 09:01:39 följande:
    Tack för svar! Har spanat på en denim 007+ varukorg... Camens korg funkar oxå väl? Egentligen måste jag köpa nya swivelhjulen men hur kul är det? Sen en till fråga ( som oxå ställts tidigare) finns det mönster någonstans om jag vill sy egen sufletten? I FAQ? Ha en fin höstdag alla - här skiner solen ;)!
    varukorgen funkar också men även den är större.
    nej i faq finns inga mönster de får man rita själv  
  • Tibell

Jag är hyffsat nöjd med priset på min vagn :) tror det är en 07:a men såg nästan helt ny ut ( förutom gummit på handtaget då )
    Det var med brun varukorg, sittdelsbas och suflett. Sen var det grå liggdel med svart suflett och liggdelslock med grå varukorg.
    Och sen de vanliga tillbehören såsom myggnät och regnskydd.
    Gav 3500
    Hade säkert gått att få billigare men just då sket jag i det :) var så lycklig över att ha fått den vagn jag suktat efter i 4 år !!

• s07

Även om osett begköp är lite riskabelt skulle jag tipsa alla som vill ha en begagnad bugga att köpa en från Stockholm. Här är prutmånen större för det finns så många. Dessutom många fina i bra skick. En 2010a kan man få för 5000 ca. Sen finns många som försöker ta mer betalt men får inte vagnen såld.

• faceprimer

Ang. pris, Jag köpte en jättefin cameleon för några veckor sedan som var från hösten 2010 för 5300 kr, ink varukorg, sitt o liggdel (svart bas och sand suflett) paraply, regnskydd, myggnät. Hittade min via blocket och fick den skickad via bussgods:) jag är supernöjd och enligt mig var det ett toppen pris. För en 06:a skulle jag inte betala mer än absolut Max 2500, om ens det faktiskt.

• faceprimer

Och mugghållare ingick också glömde jag visst skriva med:p

• Annan84
    faceprimer skrev 2011-10-09 12:29:36 följande:
    Ang. pris, Jag köpte en jättefin cameleon för några veckor sedan som var från hösten 2010 för 5300 kr, ink varukorg, sitt o liggdel (svart bas och sand suflett) paraply, regnskydd, myggnät. Hittade min via blocket och fick den skickad via bussgods:) jag är supernöjd och enligt mig var det ett toppen pris. För en 06:a skulle jag inte betala mer än absolut Max 2500, om ens det faktiskt.
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
  • Minnie7

Tack för alla synpunkter ang. beg vagnar. Det ingår en del saker till 06'an bl.a. ganska nytt topset (canvas) och en vinteråkpåse. Känns som om vagnen är i bra skick och jag har en bit att åka för att kolla på den. Då borde kanske 3500 kr vara rimligt. Vi får se- ägarna var inte så villiga att göra något på priset så det blir nog inte den.

• Annan84
    Annan84 skrev 2011-10-09 13:45:59 följande:
    Tyckte att det lät lite för bra för att vara sant. Är alltid lite misstänksam just pga att jag själv åkt på en nit med piratkopierad vagn via blocket. I sthlm speciellt finns det massa piratkopierade vagnar som är jättesvårt att skilja från en äkta om man inte har noga koll på smådetaljer som man inte kan vara när man kanske bara kännt på vagnen i en butik.

Tänkte bara kolla att du är säker på att den är äkta? Vår var nämligen också sandfärgad top med mörk grå bas. Det är många av kopiorna som har haft just den färgen. Kolla i liggdelen på "gavlarna" där det sitter avlånga "plastlinjaler" de ska vara svarta om det är en äkta. På den vi köpte via blocket var de vita. Det var så det började och sedan kollade vi upp serienummer m.m. Kolla detta på vagnen speciellt eftersom ni köpt den via bussgods och då inte träffat säljarna.

Hoppas att det är en äkta givetvis, då tycker iaf jag att det verkar vara ett fynd om den är från 2010 och är helt glidfritt i chassit osv!!
    Eller ja, det var ju inte så många tillbehör när jag läser nnoggrannare. De tillbehören du skrev upp är ju dem som alltid medföljer alla vagnar förutom kopphållare och papaply. De två är dock ändå inte så dyra såsom skötväska, vinterhjul, åkpåse tex... så 5300 är kanske inte orimligt om man vill ha den såld relativt snabbt. Så ett bra pris men inte orimligt, men av mina erfarenheter blir jag ändå lite misstänksam :)