Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Bugaboo-tråd nr 21

En fråga gällande modellerna; Är en cameleon att föredra framför en frog?

Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:01:09 följande:
    Jag har aldrig haft cameleon, utan en frog så känner inte till skillnaderna.. Men jag vet iaf att jag ska byta till en cam suflett för den ska vara längre.. Annars är jag helnöjd med frogen, den är lite billigare än camen också tror jag?
    Ja, den är ju lite billigare, men en del verkar vilja ha ganska så bra betalt även för sina frogs trots att dem har ganska många år på nacken, svårt det där med pris tycker jag.

Frog har fast handtag om jag minns rätt och man kan inte byta klädslar eller?
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:19:28 följande:
    Fast handtag och jo det kan man göra :) Eller så får man köpa ny "sittdel" med annan färg om man vill byta, men det kostar inte med än 1025 ca nytt hos Bonti :)
    Men för att byta klädslar så måste man väl ha cameleons sittram eller hur menar du nu?
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-26 22:33:28 följande:
    Med byta klädsel, menar du cam's klädsel till frogen? Då kan du väl lika gärna köpa en cam? :P
    Mjo, visst skulle jag kunna göra det...kollar bara alla alternativ just nu

Är det bara hos Bonti som det finns klädslar till frog, för dessa säljs väl inte annars i sverige numera?
  • lilyanna
    eternalstar skrev 2010-07-27 00:00:19 följande:
    Min bugaboo bee jag hade beställt från Fruugo.se landade hos mig imorse!  Då gick det ju väldigt snabbt när den väl hade skickats ändå!!:) Då får du nog din snabbt oxå!
    Måste ju tillägga att jag är helt sjukt nöjd med vagnen oxå!!Skrattande 
    Har lite bilder på bloggen om någon skulle vara nyfiken på att se:)
    Supersnygg vagn!  Jag kanske ska ta o ändra min uppfattning om Bee
  • lilyanna
    Caeruleus skrev 2010-07-27 19:17:11 följande:
    Vaa??? Fasiken då har jag tappat en drös med pengar....*surar*
    Rabatten får du på din nästa beställning dock! Dvs om du handlar för 5000:- så får du 500:- att använda nästa gång du beställer något ifrån fruugo. Så för tillfället får du ändå betala 6500:- för din vagn.
  • lilyanna
    Asereht skrev 2010-07-27 09:36:06 följande:
    Man kan ha cams basklädslar på froggens ram också. Inga problem. Det är bara sufflettfästen man måste byta om man vill att camsuffletterna ska sitta snyggt. Jag har en cam liggdel på min frog ram för tillfället och använder bara camsuffletter. Har även en cam sittdelsbas och varukorg. Inga problem, froggens ram är någon cm kortare så de sitter inte lika stramt bara.
    Okej, så nya fästen o sen är det klart att köra med cam-sufletter alltså

Men det behövs alltså inte en cam-ram för att använda cams sittdelsbas på en frog, det trodde jag nämligen?
  • lilyanna
    Asereht skrev 2010-07-27 19:49:16 följande:
    Japp, bara camfästen och samma bågar så blir det bra. Inte lika tight som på cammen men jag tycker passformen är  helt ok.

Nej man måste inte ha camram men camramen är ca 5 cm långre än frogramen så basklädseln sitter inte lika spänt/tight. Jag tycker inte det spelar någon större roll men en del gillar inte det alls. Men bara för att kunna använda camklädseln behöver man inte en camram. Det gäller både liggdels och sittdelsklädslar. Jag har bilder i mitt galleri på min frog med camliggdel och camsufflett.

Däremot kan man inte sätta en frogbas på en camram.
    Oki, men för att få det snyggast med sufletten så kanske man ska ha cam-bågar med eller?

Jag är ju bara ute efter själva sittdelen egentligen, sonen fyller 1 om en vecka och vi ska troligen inte ha fler barn, men jag har lovat maken att vagnen inte får kosta en förmögenhet så därför tittar jag på alla alternativ, men jag gillar ju funktionen att kunna byta färg ibland,
  • lilyanna
    bohusbebis skrev 2010-07-27 20:31:09 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko_svart_...

Prisvärt budgetalternativ (inte min annons)! Tips till lilyanna
    Tack, har sett den med...men som jag förstått det så går det inte byta klädslar på den som med cam o frog o då går den bort tyvärr
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-29 09:56:41 följande:

Jag har kontaktat en hel drös med säljare på blocket men det verkar som att vagnarna går åt som smör, dessutom är det många som kör med fula tricks har jag märkt, dvs lägger ut vagnen billigt och sen när man är snabb med att ringa/mejla så säger dom att dom fått in ett högre bud som man då ska bjuda över men ändå ligger annonserna kvar en tid Obestämd Men jag känner mig nöjd hittills, och det är väl huvudsaken Hoppas att jag blir lika nöjd när vagnen anländer oxå
    Jag gillar inte riktigt när annonserna ligger kvar men vagnen är såld, varför kan man inte ta bort dem om man inte har kvar objektet liksom?
    Låter iaf som om du har gjort ett bra köp...håll tummarna för mig, jag vill med ha en bugga ju men det är svårt att hitta till ett billigt pris känner jag...vet ju inte vad som är rimligt att ge tycker jag o runt 4000:- är min budget för annars stryper maken mig
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21