Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Bugaboo-tråd nr 21

Snoppan skrev 2010-07-29 22:03:18 följande:
    Köpte en 08a cameleon begagnad. Rosa topset, en extra svart sommar-suflett, regnskydd, myggnät, instruktions-DVD, liggdelen oanvänd. 4000:-.. Bra pris?
    Det låter som ett bra pris tycker jag...jag är ju ute efter något liknande som du fast utan rosa då
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-29 22:10:44 följande:
    Ja det blev dyrare, 473:- hamnade det på men säljaren stod för det

Men nog tror jag du ska klara budgeten på 4000:-, om du inte tvunget vill ha en Cam förstås. Köpa vagn osedd är iofs inte det mest optimala kanske, men jag har gjort det fyra gånger nu och har hittills inte blivit missnöjd, hoppas på samma tur nu oxå. Kräv många bilder i alla möjliga vinklar!
    Helst vill jag ju ha en Cam, men vi får se vart det slutar, har mailat på lite vagnar men inte fått svar ännu. Varför ska alla ha semester nu för?

Det låter bra, då kanske jag vågar jag med då...men man får räkna med dryga 350-500:- för frakten, bra o veta!
    Jag håller tummarna för att du har gjort ett bra köp o vill såklart se bilder sen!
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-30 07:44:15 följande:
    Japp, bilder kommer sen
    Ja det är lite synd att vissa inte har bättre koll på sin mejl oxå då dom lägger ut sin annons. Jag tex har rätt svårt att kunna få prata ostört på dagarna iom att jag är själv hemma med två små och då blir det så mycket enklare att kunna prata via mejl ibland. Men jag håller tummarna för dig, idag är ju en ny dag med förhoppningsvis nya annonser
    Ja, jag har det som du...två barn att hålla reda på vilket inte alltid gör det så lätt att prata i telefon. Men ska man köpa vagn så blir jag nog tvungen till det.

Hoppas på lite svar idag och tur...först på tur idag blir till att sälja av den gamla ståbrädan.
  • lilyanna
    HugoochVilma skrev 2010-07-30 10:36:40 följande:

hej hej tråden!

Jag har precis blivit ägare till en (beg.) Bugaboo Camelon! JIPPI!

Nu ska jag bara köpa en ståbräda till också. Har sett en modell där barnet kan sitta som på en stol - har någon koll på vad det är för modell, och var den kan köpas?

Vad roligt! Vad blev det för någon, har du bilder?
  • lilyanna
    HugoochVilma skrev 2010-07-30 11:10:55 följande:
    Inga bilder än, då den inte är hämtad. Det är en lite äldre version, 2007:a, grå bas och topptyg i rosa! Lillasyster är beräknad 1 december så jag är ute i god tid Glad
    Oj, ja då är du ute i god tid Hoppas du blir nöjd, men det tror jag säkert!
  • lilyanna

Vi har 2 år och 4 månader mellan barnen och vi har kört med enkelvagn och ståbräda hela tiden..funkat kanon för oss, men det krävs ju att det äldre barnet är villigt att stå på bräda förstås.
    Otroligt skönt iaf att slippa syskonvagn tycker jag, dvs jag tycker gott att man kan prova med bräda först o funkar inte det så kan man ju alltid köpa en begagnad syskonvagn i efterhand.

• lilyanna
    Armani skrev 2010-07-31 21:00:35 följande:
    Vår lilla kille protesterar oxå vilt i liggvagnen Han har ända sen han föddes varit en som älskar att vara nära och ska helst sitta slimmad på en 24 timmar om dygnet Nu har det *peppar peppar* blivit liiite bättre här hemma och jag hoppas att det ska bli bättre i vagnen oxå så jag inte måste byta till sittdelen allt för snart, han blir 3 månader till veckan. Selen älskar han isserligen, men det är ju SÅ varmt!

På måndag bör vagnen dyka upp, som jag längtar!

Liliyanna Har du fått nåt napp än?
    Jag har eventuellt en vagn på gång, försöker dock få tag i min svåger å se om dem kan hämta upp vagnen på hemvägen från deras resa imorgon, det skulle underlätta oerhört då jag slipper frakten.

Förstår att du längtar, det skulle jag med göra!
    Idag lånade jag grannens vagn, funkade bra men det märks att min son inte är van/gillar att sitta framåtvänd i vagn utan han vill gärna se mig hela tiden...med andra ord, ännu en anledning till att skaffa bugga så han kan sitta åt mitt håll
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-31 21:13:12 följande:
    Va roligt! Är det en cam eller frog? Hoppas du får tag i dom och slipper frakten då
    Det är en cam. Tyvärr så är deras bil fullastad så vagnen får inte plats...det blir till att få den skickad i så fall.
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-08-01 09:28:08 följande:
    Äsch då, va synd Men du tänker slå till ändå eller?
    Ja, det tänker jag nog göra
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-08-01 10:16:58 följande:
    Hoppas det är en ärlig säljare, betalar du i förskott?
    Det hoppas jag med. Vi har inte kommit överens om hur det ska betalas ännu inte om det slutliga priset heller än, har precis försökt få tag i säljaren utan resultat.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21