Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2010-07-29 10:21:43 följande:
    Precis!
    Håller tummarna för dig! Finns ju en del Frog på blocket för 3000-3500, men då är det ju frågan om du eller säljaren är villiga att skicka. Såg annars en 05'a med en hel del cam-tillbehör för 3000:-, men den kanske du har sett
    Ja, har sett den o lurar väl lite på om den är värd sitt pris? Vad kostade frakten för dig?
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna
    straw2008 skrev 2010-07-29 10:28:20 följande:
    Jag skulle inte köpa en vagn osedd.... något som är i "bra skick" för en kan vara uselt skick för en annan.... speciellt handtag o klädsel (jösses vad GÖÖÖR en del med sina vagnar??)
    Vissa vagnar är ju liksom helt nya för man ser att de tagit hand om den.

JAg ställer dock upp o kollar om någon vill köpa en vagn i sthlms innerstad Glad
    Problemet för mig är ju som sagt att bugaboo inte säljs så mycket i Linköping/östergötland utan det är ju just i Stockholm/Göteborg o Malmö typ som de flesta annonserna finns...då har man ju inte så mycket val än att se om man kan få det skickat.

Eftersom jag behöver ståbräda till buggan så är ju tyvärr budgeten satt till drygt 4000:-, kanske kan sträcka på den ett par hundra, men frakt kostar ju med...varför bor inte jag inte den stora staden för?

Gulligt att du kan tänka dig att titta, är inte så bekant med just stockholm o vad som hör till hela innerstaden så jag vet inte ens om det finns någon vagn till salu i just det området ens?
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-07-29 10:31:40 följande:
    350:- med bussgods, psten tror jag är något dyrare.
    Okej, det var inte så farligt! Hur mycket info fick du om vagnen innan du bestämde dig så att säga...är ju lite nervös över att köpa vagn osedd.
  • lilyanna
    Honey1982 skrev 2010-07-29 10:56:34 följande:
    Jag bor också i Linköping och åkte upp till Stockholm för att hämta vår Cam förra helgen. Det är ju inte så långt faktiskt! Skulle inte köpa en vagn osedd.
    Nej, så långt kanske det inte är, men det blir ju ändå 40 mil tur o retur o som sagt, maken är inte lycklig över att jag säljer den nuvarande vagnen, har inte lust att reta upp honom ännu mer
  • lilyanna
    Honey1982 skrev 2010-07-29 11:01:29 följande:
    Har du satt ut nån annons på önskas köpa eller liknande? Det kanske finns nån här omkring som funderar på att sälja sin vagn men inte kommit till skott ännu.
    Ja, här på familjeliv har jag gjort det, men inte på blocket ännu...får jag inte fatt i en om ett par dagar så får jag nog göra det...o så kolla om jag har några fler kontakter i huvudstaden som kan hjälpa mig annars
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-07-29 11:07:20 följande:
    Frakt kostar ju det med. Jag kanske inte kan erbjuda mig att kolla direkt då jag inte är så bra på buggor och det inte säljs jättemånga runt mig, strax norr om stockholm, men tänkte bara tipsa dig om att vi ganska regelbundet åker till Linköping från Stockholm då sambons föräldrar bor där. Om du nu skulle hitta någonting här så skulle den kunna få åka med vår bil ned till Linköping och skulle anta att vi ska dit någon helg de närmaste veckorna i så fall då de precis kommit hem från utlandsvistelse. Kan du lägga fraktkostnaden på vagnen istället :)

Och ta det inte som en jättetjänst bara, tycker det behövs fler buggor ute i landet ;) Och så får jag lastplats att fylla på vägen hem istället ;)
    Ojoj så snällt utav dig! Jag håller utkik o inboxar dig om jag hittar något, dock så kanske det får fraktas ändå beroende på när ni ska neråt förstås
  • lilyanna
    annat82 skrev 2010-07-29 11:27:22 följande:
    Garanterat någon helg i augusti men vilken har vi inte bestämt än, kan påverkas ganska mycket. Inboxa om du hittar nåt, men stressa inte utan hitta nåt bra.
    Köpte vår Cam begagnad och tycker bara alla har rätt till en bugaboo efter det
    Letade lite i Linköping då också eftersom man brukar kunna få lite billigare utanför Stockholm, men det fanns en eller två och då var de dyrare istället, så det verkar som spridningen måste bli lite bättre

Om straw2008 kunde hjälpa till att leta så är hon helt säkert bättre än jag vad man ska kolla på.
    Nej, stressa vill jag inte göra...men samtidigt så blir man ju låst utan vagn så jag kan inte vara utan så länge.
    Ja, jag tycker oxå att spridningen behöver ökas lite, har sett några buggor i stan, men jag kan nog räkna dem på en hand tror jag...maken är inte lika förtjust som jag dock.

Hon hjälper mig just nu, jag måste bara ta mig i kragen o våga pruta
  • lilyanna
    MiaEd skrev 2010-07-29 14:06:01 följande:
    Är det någon mer än jag som använder ståbräda? För jag tycker det blir omöjligt att använda skötväska då..Än sålänge haqr jag inte kommit på någon praktisk lösning att förvara och ha med skötartiklar på, så jag har haft en handväska = ont i axlar och rygg... Något tips?
    Alltså, jag kommer ju att behöva ståbräda...har haft ståbräda till min förra vagn och det går inte ha vanlig skötväska då...funderar själv på att skaffa en skip hop pronto eller saddlebag som inte tar någon större plats...kanske kan det vara något för dig med?
  • lilyanna

Armani; jag fick vagnen såld så nu letas det verkligen efter en bugga här med!
    När tror du att du får din vagn?

• lilyanna
    Armani skrev 2010-07-29 21:59:08 följande:
    Va roligt
    Det strulande med Bussgods igår för säljaren och till sist fick det bli Posten ist, nu då jag kollade så står det att det var nåt fel på streckkoden så försändelsen kan bli försenad Men den var i Örebro nu iaf och det är ju inte sååå långt ifrån Ö-vik iaf

Du får verkligen hålla ögonen öppna nu då, det verkar som att man måste vara snabb som ögat på annonserna som dyker upp!
    Okej, blev det mycket dyrare med posten att skicka? Då kanske du inte får den förrän på måndag då!

Ja, jag håller ögonen öppna överallt men det kan nog bli lite svårt med budgeten man har...men jag håller tummarna ändå! Det jobbiga är just att man kanske blir tvungen att köpa vagnen osedd, men vi får se om det går att lösa även det.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21