Inlägg från: lilyanna |Visa alla inlägg
  • lilyanna

Bugaboo-tråd nr 21

Armani skrev 2010-08-01 10:33:22 följande:
    Skoj! Vad är det för årsmodell? färg? pris?
    Ja, visst är det skoj! Det är en 07:a fast med nytt chassi som är oanvänt. Färg är grå bas o svart fleece, priset diskuteras fortfarande.
    Oliver 070327, Alvin 090804
  • lilyanna

Alltså, om man har köpt en bugaboo ny år 2008 och chassit glider, borde man inte ha rätt till att få ett nytt chassi då eller?

• lilyanna
    sisterinlaw skrev 2010-08-01 19:02:04 följande:
    Om det är ett ursprungligt fel (du har bevisbördan för att du inte handhavt vagnen fel) har du rätt att få det reparerat i första hand och annars utbytt i upp till 3 år efter köpet enligt konsumentköplagen. Bugaboo har väl ngn garanti också som säkerligen är lättare att gå på och den gäller väl i två år eller så? (Orkar inte gå och leta reda på min för att se efter ).
    Men att chassit glider, var/är inte det ett konstruktionsfel...har för mig att det var så på dem första nyare chassimodellerna som komi slutet av 07 början av 08? SOm sagt, reklamationsrätt borde man ju kunna ha?
  • lilyanna
    Armani skrev 2010-08-02 14:49:47 följande:
    Nu har vagnen anlänt Fast jag har inte kunnat hämta den än då sambon har bilen och jobbar sent, antar att det inte är så lyckat att slänga upp paketet på tvillingvagnen med två barn i kanske Flört
    haha, det vore nåt

Hoppas att du blir nöjd!
  • lilyanna
    Kavat skrev 2010-08-02 15:15:22 följande:
    Råkade visst få med mig den nya ståbrädan hem från affären idag. Cool Solig
    Känns som ett bra köp, så nu ryker den gamla. Inget fel på den gamla egentligen om man inte måste plocka ihop vagnen dagligen för att stuva in i bilen. *lat och bekväm*

Men skrattade lite åt försäljerskan efteråt. Jätte trevlig, men hon var inte så glad i någon vagn verkade det som. Hon snackade skit om 3 vagnar på fem minuter typ. Fast buggans största fel var att den var dyr. Drömmer
    vad är det för skillnad på den gamla ståbrädan och den nya då? Jag måste ju ha ståbräda till min nämligen men letar ju helst begagnat o då är det väl den gamla som är lättast att få tag i.
  • lilyanna

Kan man ha buggyboard som ståbräda till en bugaboo? På bilden som visas på kartonen så sitter nämligen den brädan på en bugga men jag tänkte att jag frågar er experter här ändå

• lilyanna

Jippie! Idag skickades min Cameleon till mig, hoppas verkligen att den hinner fram tills imorgon, kan ju inte vänta längre snart!!!

Armani; får man se bilder snart?
    Hur gjorde du sa du för att sy suflett? Kan även jag som( inte har en aning om hur man syr) göra en egen tror du? Vad för tyg ska man ha?

• lilyanna
    Armani skrev 2010-08-06 08:43:37 följande:
    Hur gamma var din lilla? Kul att han gillar sittdelen
    lilyanna skrev 2010-08-05 22:15:28 följande:

Jippie! Idag skickades min Cameleon till mig, hoppas verkligen att den hinner fram tills imorgon, kan ju inte vänta längre snart!!!

Armani; får man se bilder snart?
    Hur gjorde du sa du för att sy suflett? Kan även jag som( inte har en aning om hur man syr) göra en egen tror du? Vad för tyg ska man ha?

Va roligt! Hur vart det nu då med pris å allt?
    Ska försöka få till nån bild här framöver, idag har i regn igen så idag torde det väl inte bli nån promenad misstänker jag

Ja du hur gjorde jag.. Sufletten är som i tre delar, och dom tre delarna måttade jag av på papper och klippte ut i tå delar av varje (ett inner- och ett yttertyg). Sen sydde jag ihop dom bara tills det vart som en påse, lämnade en öppning på vardera sida för suflettfästena, sydde på kantband på framsidan och sen trädde jag på "påsen" och måttade ut vart jag skulle sy kanalerna för suflettstängerna. Men det här var första gången jag gjorde det och tog bara dom tyger jag hade hemma, det finns säkert hundra olika andra tillvägagångssätt Tygvalet spelar nog mindre roll i det stora hela Ska göra ett örngott till sonens lilla vagnkudde i samma tyg som innertyget i sufletten, sen kan jag slänga ut en bild på det
    Pratade precis med DHLs kundtjänst o vagnen levereras senast kl. 17 idag så i helgen blir det premiärtur
    Jag fick betala 4300:- inklusive frakt och då är ju chassit helt nytt och oanvänt så det känns som ett bra pris.

Tack för beskrivningen men jag får nog köpa färdigt för sy det kan jag inte tyvärr

Ser fram emot bilder!!
  • lilyanna

Sådär ja, nu är vagnen hämtad och ihopmonterad med...var lite pyssel o få ditt sittdelsbasen men det gick till slut!

Jag är såå nöjd iaf men maken är inte alls förtjust o säger att han kommer att vägra köra den till o med.
    Nåja, huvudsaken är att jag och sonen är nöjda eftersom det är vi som använder vagnen.
    Nu blir det till att skaffa ny suflett alt helt nytt topset då sufllan är lite solblekt plus att jag inte gärna vill ha fleece. Hoppas man kan hitta något till ett bra pris med

• lilyanna
    Armani skrev 2010-08-12 20:40:00 följande:
    Aha, ok Då ska jag göra så. Tack!
    Tänk på att Bonti tar ut en ganska saftig fraktavgift tycker jag, funderade på att beställa där men de tog hutlöst dyr frakt tycker jag.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21