Inlägg från: Överbandsfürern |Visa alla inlägg
  • Överbandsfürern

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-09-18 23:03:48 följande:
    Vår dotter föddes i dec när det var som kallast och det fortsatte in i jan/feb. Vi gick bara ut när det var -15 eller varmare och då hade vi en "täck-åkpåse" i liggdelen, inte buggans egna alltså. Den här vintern vill jag ha en varm och gosig åkpåse (helst 7am) så hon inte behöver ligga i vagnen med en vinteroverall.

Vi har vinterhjulen och då tycker jag nog Buggan håller måttet ganska bra i all snö!
    Blir ju som vilken pansarvagn som helst med de på ju
    Man blir väldigt snabbt bortskämd med att vagnen är lättstyrd annars.

Nåja, ska köpa en annan vagn att ha på dagis, fö rjag ställer inte kvar buggan där bland kladdiga och lortiga barn hehe. Eller så får jag anställa nån som vaktar den.

Usch, får nästan ångest bara jag tänker på all snön som var...

Men Buggan blev ju bara ännu finare i det vita

• Överbandsfürern
    haberg skrev 2010-09-19 09:26:12 följande:
    hej alla buggaproffs !  nån som orkar hjälpa mig med min ståbräda? har en cameleon från -07 och köpte en ståbräda på blocket,men får det inte att funka . Den ligger så löst på så den åker av,går inte att stå på den, då ramlar den åt sidan. Går inte o hänga upp den m snodden, då åker den av. Vad är fel, nån del måste saknas....

snälla hjälp en okunnig! mvh/ Hanna
    Det ska finnas fästen med till ståbrädan som man sätter fast på chassit som då ståbrädan sitter fast i.
    Troligtvis har du bara lagt ståbrädan rätt på och då funkar den tyvärr inte.

Fick du inte med fästen tycker jag du ska höra av dig till säljaren och fråga vart de är.
  • Överbandsfürern

på min varukorg sitter det en lapp på höger sida, alltså skulle den synas på bilden. Det är även bara en logga på korgen.

Men hjulen ser likadana ut tycker jag.

FL vill inte ladda upp mina bilder dock grrr

• Överbandsfürern

Åhhhh va trött jag blir.

I slutet på augusti gick selen sönder på min cam. ALltså spännet där man krokar i axelbandet i midjedelen... Mailade köpbarnvagn, de ville ha kvitto, jag mailade kopia på kvittot, han ville ha chassinr, han fick det plus att han ville ha bilden en gång till.
    Det sista mailet jag fick var 3/9.
    Jag mailade i början på oktober, men har inte fått svar, så nu mailade jag igen.

Dottern tar sig ur selen eftersom hon bara behöver sätta spjärn och trycka sig uppåt, så lossnar selen.

Hur lång tid till ska jag behöva vänta eg?
    Finns det nån svensk mailadress till Bugaboo som jag kan maila till och få hjälp?
    För vad jag har förstått så går det inte att byta ut just den delen av selen eftersom det är fastsytt i ramen. Och kardborreband vill jag inte ha... jag vill ha en vagn med alla delar original.

Jag gör allt för att älska vagnen, men nu knakar det i chassit och gnisslar väldigt i fjädringen, trots att jag smörjt med silikon...
    Jag bär vagnen ut och in, undviker affärer där man måste ta trappor för att komma in, alltså kan jag inte ta vagnen när jag är ute på stan, eftersom de flesta butiker har några trappsteg.

Men ändå älskar jag den över allt ju Vårdar den mer ömt än mina barn. hahaha...

• Överbandsfürern

Ja jag funderar på vad jag ska ha för alternativ till tösa i vinter. För inte en vinter till där jag inte kan gå ut och gå. Och hur underbar Buggan än må vara, är den urusel i snö..även med vinterhjul.

Mitt nya chassi (från maj i år) har börjat knaka väldigt.

Fattar verkligen inte vad jag gör för fel, INGEN annan får köra vagnen, den har aldrig blivit dragen upp eller ner i trappor, utan jag bär den upp och ner (som ett litet barn, fast ändå lite klumpigare )

Jag fick nytt chassi för att det började glida i handtaget. Har jag verkligen bara otur? Eller kan man inte kräva att en sån här dyr vagn ska hålla bättre?

Ska iaf få ett nytt bälte till vagnen, men jag vill ju inte ha nån reservdel på den
    Hur mycket lär andrahandsvärdet sjunka med att bältet sitter fast med kardborre istället för att det är fastsytt?

• Överbandsfürern

Vad tror ni jag får mest för?
    Svart topset i fleece, eller rosa topset i canvas?

Har hittat en Emmaljunga Cangaroo (*duckar för alla ruttna ägg som kastas mot mig* ) att ha i vinter, för 1000 spänn, och tänkte få in lite pengar, så jag måste sälja av lite säger sambon, annars får jag itne köpa vagnen. haha... löjlig han är

• Överbandsfürern
    stjernan skrev 2010-11-06 12:38:11 följande:
    Paraflaxdrinken: oj det låter inte bra... Jag som just köpt vinterhjul! Vad är det som gör buggan dålig även med vinterhjul i snö? Tror du det funkar bättre med någon annan fyrhjulig vagn utan svängbara framhjul? Jag menar, i vintras var det ju extremt mkt snö så då var väl ingen vagn riktigt bra, eller?
    Någon annan i tråden som har vinterhjul och kan berätta lite om hur de funkar i snö?
    Vagnen blev lika otymplig som en stor och klumpig Brio med 4 fasta hjul. Det blev ingen fjädring i den alls och det kändes som att jag höll på att bryta av handtaget.
    Men det är väl för att jag jämförde med vagnen med swirwelhjul
    stjernan skrev 2010-11-06 12:40:14 följande:
    Paraflaxdrinken: annars sägs ju UJ vara en bra vintervagn, det är mitt alternativ om buggan inte kommer funka i vinter. Finns fina beg för runt tusenlappen
    Hittade ingen under 2500 som jag tyckte såg fräsch ut.
    Och just nu är det tyvärr pengarna som styr
  • Överbandsfürern
    stjernan skrev 2010-11-06 12:48:30 följande:
    Oj vad konstigt det blev... Nytt försök! Då får den här vintern utvisa vad jag kommer ha för vagn, visar det sig att vinterhjulen inte funkar så bra så får det kanske bli en ny vagn...
    Men vagnen är underbar under våren, sommaren och hösten så det är ju mestadelen utav året som den är underbar ju
  • Överbandsfürern
    Bellbox skrev 2010-11-11 15:17:29 följande:
    Hmmm.... Om man köper Paul Franks Colorblocks; åkpåse, sufflett & filten; tror ni den kan vara attraktiv på begagnatmarknaden sen eller inte?
    *försöker motivera köp för mannen *
    Men det är ju en del pengar; tänker folk att "äh, det där var ju en specialedition för läääänge sen" eller snarare "va kul; colorbloks:en var ju kanonfin" Vad tror ni??
    Tänkte även att åkpåsen skulle var asnygg i min andravagn; UJ-singel
    Försökte sälja min vagn med CB... gick inte bra, fick bara massa skambud, så dotra får ha den som innevagn i vinter istället.
    Så att Bugaboo är lättsålda vette 17.

Men att släppa ifrån mig vagnen med massa tillbehör för bara 4000, när den är 1 år gammal, nej det gör jag inte
  • Överbandsfürern
    redfox skrev 2010-11-11 20:48:03 följande:
    Att buggorna inte går för lika mycket (högt pris) beror väll också på att de finns så pass många begagnade vagnar att välja på så andrahandsvärdet blir inte lika högt. Köpte min beggad, 1 år gammal med åkpåse och bilstolsadapter för 7500. Detta var för nästan 2 år sedan. Idag hade jag inte lagt många kronor för en beggad Cam. Detta kan ju också bero på att hantaget började glida och försäkringen inte gällde längre. Känns lite meningslöst att sälja iväg vagnen nu, för vem vill köpa en vagn med ett glidande handtag?
    Lite det jag tycker är sjukt också. Alltså, en sån här dyr vagn som det faktiskt är, och så många barnsjukdomar på de, som faktiskt inte åtgärdas. TYcker det är illa.
    Och hur mycket jag än älskar min bugga, så kan jag många gånger blir lite bitter över att jag kastade bort så mycket pengar på en vagn, som inte ens kan användas (iaf inte i den här stan där snöröjningen inte existerar) under vinterhalvåret.

Nåja, vagnen knappt använd, med nytt chassi, som det knakar i och hjul som gnisslar.
    Har varkligen kört den med bomullshänder, ingen har fått röra den knappt.
    En vagn ska väl tåla mer än så.

Nej, jag är riktigt besviken.

Troligtvis åker vagnen ut på blocket snart igen, för nu står den bara och samlar damm.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21