Inlägg från: Överbandsfürern |Visa alla inlägg
  • Överbandsfürern

Bugaboo-tråd nr 21

Åkpåsen är suverän. hade en ws-overall på dottern och en fleecefilt i fotändan (för att inte den luften skulle kylas så) och en filt över henne, då hon låg ute och sov. (självklart mössa, vantar och raggisar på ) hon låg ute då det var -15

• Överbandsfürern

Jag måste tvätta sittdelen. går det att köra den i maskinen? Tänkte mest på ryggskenorna så inte de trasar sönder tyget.
    Dottern låg i vagnen och sov och blöjan läckte nämligen :-S

• Överbandsfürern
    thisissarah skrev 2011-06-24 12:53:40 följande:
    Jag körde också i tvättmaskin och det gick bra. Det jobbiga var bara att få dit de där runda metallgrejerna igen. Sambon fick kämpa som bara den!
    Måste man ta bort de också? Men ölljetter är ju svårt att få dit igen om man inte har rätt verktyg.

Struntar nog i att tvätta den och tvättar av bara där det lortiga är istället, vågar inte varken riskera att förstöra tyget eller tvättmaskinen
  • Överbandsfürern

Vad kostar det att skicka en Cam med typ bussgods, dhl eller schenker?
    Vet inte om jag "vågar" skicka den eftersom jag vet att de inter är så försiktiga i hanteringen. Dock är det ju en risk som köparen tar onekligen...

Men nån som skickat på det senaste som vet?
    Antar att man måste skicka i ett colli (sist jag skickade en vagn gick det på över 600 spänn eftersom det blev så många paket, men även då jag skickade en BT syskonjogger blev priset så högt.)

• Överbandsfürern
    imaj skrev 2011-07-13 14:13:55 följande:
    Paraflaxdrinken: Tror det tidigare nämnts i tråden att det brukar kosta kring 300kr med bussgods. Tydligen är det något enhetspris de tar för vagnar.
    475:- kostar det med BG härifrån. Märkligt att det kan vara så olika

De hade enhetspris på vagn för nåt år sen då jag skulle skicka en Brio Happy. Då kom det fram till att de typ menade en vanlig sulky som man bara fäller ihop. Och en Happy är ju inte direkt liten och smidig, så därför kostade det över 600 spänn att skicka (och jag fick stå för mellanskillnaden eftersom jag redan angett summan som BG gett mig) så det som står på hemsidan gäller tydligen inte alla ställen.

Känns ändå inte bra att skicka nåt för så mycket pengar osett ju. Men visst, det är ju köparens val i så fall...

Eller så har jag bara separationsångest men dottern (snart 2 år) får snart inte plats i cammen
  • Överbandsfürern

En fråga:

De vita knapparna är lite tröga när jag ska ändra läge på sittdelen, finns det något smart sätt som det går att åtgärda på?

• Överbandsfürern
    SophiaM skrev 2011-08-30 20:04:45 följande:
    Jag har försökt, men den låter ändå...
    Gör min med, låter som ett gammalt gångjärn typ och den är trög när jag ska fälla ihop/upp den... har testat med silicon spray... men det kanske finns bättre än den på OK?
    Silikonbaserat glidmedel kanske
  • Överbandsfürern

Har varit i den stora hufvudstaden under helgen och tagit mig runt milen runt Djurgården *pust*

JÖSSES... sthlm måste vara Buggastaden nr 1 eller? Man blir så glad av att se så många såna fina vagnar på ett och samma ställe

och jag såg en livs levande (!) Donkey WOW....

åsså såg jag Mark Levengood med

• Överbandsfürern
    telgebo skrev 2011-09-04 23:18:26 följande:
    Men hur ska man man få av överdraget då? Finns ingen dragkedja på det. Jag bara undrade om det gick.
    Överbandsfürern skrev 2011-09-04 22:10:40 följande:
    Har varit i den stora hufvudstaden under helgen och tagit mig runt milen runt Djurgården *pust*

JÖSSES... sthlm måste vara Buggastaden nr 1 eller? Man blir så glad av att se så många såna fina vagnar på ett och samma ställe

och jag såg en livs levande (!) Donkey WOW....

åsså såg jag Mark Levengood med
    Inne i gallerian kryllade det av Donkey när jag var där.
    Oj oj , nej så långt vågade vi oss inte. (eller rättare sagt så skäms jag fortfarande när jag , 30 årgår med min mamma i en annan stad, hon däremot skäms inte utan går med kartan uppvikt som den ammatörorienterare hon är ) hahahaha.
    Vi höll oss på Djurgården, va inne på Grönan och moder utbrast varje gång.. åhh,... en Bugaboo, ser du?! hahaha.. hon är rolig min mamma
  • Överbandsfürern
    telgebo skrev 2011-09-05 00:32:33 följande:
    Ha ha, här höjer man inte ens ögonbrynen när nån kommer med en Bugga, man är liksom van och jag har ju min hemma så ha ha.

Men donkey, det ser ut som en liten låda på sidan, vad är det?
    I lilla hålan jag bor så har jag sett 3 st

Typ extra shoppingkorg den jag såg hade två liggdelar. myyysigt som attans såg det ut att vara iaf
    Tant Pruselius skrev 2011-09-04 23:34:13 följande:
    gullig mamms!
    Min mamma förespråkar pansarvagnen och det var minsann bättre förr...
    -bättre hjul
    -bättre v-korg
    -bättre gung
    you name it...*himlar med ögonen*
    Gung? jo det kan man kalla att de har, ungarna får ju för 17 wiplash i de vagnarna ju. haha
  • Överbandsfürern
    Taxi skrev 2011-09-06 13:37:04 följande:

Hur bäddar ni i Cameleon-liggdelen under vintern? Funderar på en Lodger Bunker, nån som har några åsikter om den? Tack på förhand

Min dotter låg på en fårskinnsfäll och hade en ullfilt på sig, blev det kallare la jag på fler filtar, lager på lager liksom hon hade de mysigt där nere. Det är ju väldigt skyddat just i liggdelen tycker jag
  • Överbandsfürern
    Taxi skrev 2011-09-06 14:14:17 följande:
    Tack för svaret! Åkpåse kanske är överkurs i liggdelen helt enkelt...
    Men den är guld värd sen
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21