Bugaboo-tråd nr 21
Bellbox skrev 2010-11-12 08:12:44 följande:
Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då! Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn
Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker
Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
Visst, i 15cm moddsnö är det inte lätt att köra någon vagn, och eftersom de är lite sega i den här kommunen med att ploga gångbanor och trottoarer som aldrig blir skottade, så funkar den helt enkelt inte att köra på vintern. SKa ju inte behöva bära den över vallarna.
Det jag funderar på är HUR mer försiktig man kan vara med en vagn,
En ny sele är beställd och kommer i december, man skulle ju förvänta sig lite tåligare plast för de tusenlapparna.
Men det grämer mig, för jag har verkligen varit försiktig med den, bär den ut och in, lastar den inte tungt, fäller ihop den försiktigt.
Men nu såg jag häromdan att den ena vita knappen på handtaget är lös :-S
Det blir liksom bara mer och mer, vilket jag tycker känns konstigt eftersom jag använder den typ 3 ggr i veckan och då inne när dotra ska sova.
Äh, jag ska nog sätta mig och mina barn i ett madrasserat rum eller nåt
Men jag vill ju att allt ska vara bra
"man blir riktigt glad när man ser en sån vagn" , va det en medelålders kvinna som sa till mig
Men vi får se hur dotra tycker det är att åka vagn nu efter vintern, det mesta säljer ju bättre om våren