Inlägg från: Överbandsfürern |Visa alla inlägg
  • Överbandsfürern

Bugaboo-tråd nr 21

Bellbox skrev 2010-11-12 08:12:44 följande:
    Det är jättetråkigt att du haft otur, förstår att man blir jättebesviken då!
    Men jag har svårt att tro att det är så vanligt att råka ut för problem som du försöker få det att låta... Jag har haft min Bugga ett bra tag, kört den året runt (förutom de värsta snödagarna) och det enda problemet jag haft är att ett sufflettfäste krånglat
    Framförallt har jag MÅNGA vänner och bekanta som kört med Buggor många fler år än mig som är supernöjda, och jag tror att de som hängt i denna tråd länge också kan säga att de varit nöjda har jag på känn ? (väl?)
    Sen håller jag inte med om Blocket att det "kryllar" av begagnadae Buggor; inte i Göteborg i alla fall när jag kollade för någon dag sen (då var det några företag, ett par privatpersoner, någon utan ens en riktig bild på sin som påstår sig ha någon "special edition" och sen något enstaka tillbehör, så det är nog olika var man bor
    Så jag håller inte med om att det t.ex är en massa "barnsjukdomar" på den; talade senast igår med den person jag känner som är återföräljare av diverse barnvagnar och därmed sköter måååånga garantiärenden och klagomål, och han sa att Bugaboo är det oerhört lite problem med jämfört med t.ex Emmaljunga och andra.
    Visst var det struligt för vissa då det första av de nya chassina hade skruv och inte popnit som nu; men Bugaboo har en väldigt generös garanti så många fick hjälp, även om tyvärr säkert en del fick problem fölrst efetr dessa 2 år som garantin täcker det måste varit jättejobbigt!!
    Men som sagt; många med oss nu har de nya chassina med popnitar och har inte haft de minsta besvär
    Jag är en otursförföljd människa.

Visst, i 15cm moddsnö är det inte lätt att köra någon vagn,  och eftersom de är lite sega i den här kommunen med att ploga gångbanor och trottoarer som aldrig blir skottade, så funkar den helt enkelt inte att köra på vintern. SKa ju inte behöva bära den över vallarna.

Det jag funderar på är HUR mer försiktig man kan vara med en vagn,
    En ny sele är beställd och kommer i december, man skulle ju förvänta sig lite tåligare plast för de tusenlapparna.
    Men det grämer mig, för jag har verkligen varit försiktig med den, bär den ut och in, lastar den inte tungt, fäller ihop den försiktigt.
    Men nu såg jag häromdan att den ena vita knappen på handtaget är lös :-S
    Det blir liksom bara mer och mer, vilket jag tycker känns konstigt eftersom jag använder den typ 3 ggr i veckan och då inne när dotra ska sova.

Äh, jag ska nog sätta mig och mina barn i ett madrasserat rum eller nåt

Men jag vill ju att allt ska vara bra Jag tokälskar den här vagnen och den är ju så otroligt snygg. Och alla kommentarer jag fått när jag varit ute. (orange bas o CB top) alla leenen för att den är så färgglad.
    "man blir riktigt glad när man ser en sån vagn" , va det en medelålders kvinna som sa till mig

Men vi får se hur dotra tycker det är att åka vagn nu efter vintern, det mesta säljer ju bättre om våren Ja förutom snöskotrar då
  • Överbandsfürern
    Mammas Kalle skrev 2010-11-12 10:41:57 följande:
    Satt o läste lite i tråden o
    Såg att paradlaxdrinkens vita spänne satt löst, menar du att det inte går att låsa handtaget ordemtligrt ? Hände mig för ngr veckor sedan, var en liten metallbricka som åkt ur det vita fästet, ren tur att jag fann den på marken, verkar som en skyddsplast som hållet fast brickan försvunnit eller rent av inte funnits på bägge sidor....
    Nej alltså, det är den lilla knappen som man trycker in när man fäller ihop vagnen eller byter håll på handtaget. Det går att dra ut den på höger sida, men inte på vänster.
  • Överbandsfürern
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-12 19:39:56 följande:

När man läser inläggen så låter det som dessa buggor inte är alls så bra som alla säger dem vara =).
    Återstår och se när min vagn dyker upp vad jag tycker om den.

Får man fråga vilken årsmodell du och dina väninnor har som har problem med vagnarna?

Min är köpt 2009. Kanske va ovanligt många personalfester då

Den är bra, det är den, på rätt underlag
  • Överbandsfürern
    Kavat skrev 2010-11-12 20:10:34 följande:
    Och jag är skitnöjd med mina buggor jag har. Visst det är ingen vagn för grusvägar, men det visste jag när jag köpte. Snödrivor är det väl ingen vagn som bemästrar, buggan kan man i alla fall bära över. 
    Jag har buggan som stads/shoppingvagn i bilen och hemma har jag en, eller tja, två... som tål lite mer terräng.

Det som gått sönder på mina har inte varit stora saker, men har å andra sidan en Gecko och en Cam med gamla fästena. Så jag har kanske haft tur men absolut inga problem alls med reklammation när det behövdes. Men det kanske skiljer vart man köper vagnen/klädseln hur man blir bemött när man reklamerar...?

Visst knarrade Geckon värre än värst efter jag tvättat den sist, men efter att maken gått igenom alla punkter i instruktionsboken och smörjt upp den ordentligt med rätt grejer enligt intruktionerna så är den tyst!
    Med en liten dam på 12,5kg så bär man den inte hur som helst heller
    Iofs så vill jag ju träna, så varför klagar jag. haha

Ja faktiskt, buggan klarar grusvägar bättre än Brio Happy med compaktchassi, uscha va ungen låg och skakade i den när jag va ute och gick. Räckte med att man körde på en liten sten så hoppade han till och vaknade.
  • Överbandsfürern
    Kavat skrev 2010-11-12 23:05:07 följande:
    Shit pommfritt! Är hon så stor nu? Kändes som hon föddes för inte så länge sedan...
    Blev 1 år i september
    Ja, vet inte vart tiden tog vägen helt ärligt... första halvåret spenderade vi inomhus pga krånglande amning och mycket snö
    Och nu har hon börjat dagis... går fort.. jo dä
  • Överbandsfürern
    Liten Mjau skrev 2010-11-13 09:54:19 följande:
    Haft min bugaboo i snart två år. Har inte haft ett ända problem!! Ingen av mina vänner med bugaboo(Har 4 vänner med varsin Cam) Sen om det är tur eller att jag är galet aktsam med mina vagnar. De kostar ju en del
    Då undrar jag hur du behandlar din.
    Jag är så försiktig med min så jag knappt vågar använda den. Ingen annan får röra den. Köpte en annan vagn för dotra att ha på dagis för att jag är så rädd om den och inte vill att barna ska kladda på den

Vet ärligt hur jag skulle ha gjort annorlunda
  • Överbandsfürern

Funderar på om det va två olika fästen med till ståbrädan (den gamla modellen) eller om det bara var ett par.

Till parasollet vet jag det var flera fästen (fast de hittar jag visst inte Skäms

• Överbandsfürern
    Dill skrev 2010-11-13 12:00:43 följande:
    Ser nu att hela liggdelen faktiskt lutar aningens framåt mot handtaget till... MYCKET tacksam för feedback!
    Det har jag för mig att min med gjorde.
  • Överbandsfürern
    BaBBels skrev 2010-11-13 20:13:57 följande:
    Är idag stolt ägare till en Bugaboo! Känns toppen! Nu en fråga.. hur gamla var era barn när ni satte dem i sittdelen?!
    Hilma låg i liggdelen tills hon va 5 månader tror jag *osäker*

Måste kika tillbaka på kort
  • Överbandsfürern
    Överbandsfürern skrev 2010-11-13 20:18:58 följande:
    Hilma låg i liggdelen tills hon va 5 månader tror jag *osäker*

Måste kika tillbaka på kort
    Åhhh, hon va så liten ju
    5 månader va hon iaf
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21