Inlägg från: mini75 |Visa alla inlägg
  • mini75

Bugaboo-tråd nr 21

cirkuspuman skrev 2011-08-03 09:11:24 följande:
    Jag ger mig till känna
    Jag färgade både sittdelsbas och varukorg med svart textilfärg från Panduro, alltså den man svampar på tyget
    Jag färgade sittdelen men har inte värmehärdat den med strykjärn utan blåste med hårtork istället och det funkade jätte bra. 
    Varukorgen blev lite flammig då jag hade på lite för mycket färg så den tvättade jag istället för att härda och då blev den jämn i färgen  

Behöver man pensel eller svamp? Målade du bägge sidor av suffletten? Måla, värma, vänta 24 timmar och sen tvätta vanligt? Var det rätt ordning?
  • mini75

NU har jag hämtat min frog! Men varför hänger suffletten där bak? Finns det ingenstans man kan spänna den så att den liksom sitter åt runt ryggdelen...?  Hur är det med cam suffletten? Är där någon typ av resår som gör att den sitter tight å snyggt?

• mini75

Försökte lägga upp bild från iphone men kunde ej dessutom vet jag inte om det är rätt båge i rätt spänne? Vilken båge ska vara ytterst, den främre eller bakre? Förstår ni vad jag menar eller svamlar jag?

• mini75

Var köper jag en offwhite sufflett (helst bara suffletten) om den är slut på bugababy? Behöver man nya bågar eller bara spännena? Spelar det någon roll att buggan är gammal (från -05 eller -06 tror jag...) Många frågor som ni säkert besvarat 100 ggr men orkar ju inte läsa en tråd med över 16000 inlägg ;)

• mini75

Slut på kidzshop oxå verkar det som...:(

De där små "snörena" (är de i resår?)ska de bara liksom fästas i själva spännet? HAr där någonsin varit någon typ av resår eller är det de i de nya suffletterna?

Där är något som inte stämmer för suffletten är inte riktigt spänd i de olika lägena heller -slapp liksom mellan bågarna. Försökte hitta L eller R på spännena men lyckades ej. i vilket fall så står de väl på de nya jag kommer att köpa. Är de bara till att kränga av dem och klicka dit de nya då eller?

TACK!!  

• mini75

Nu blev det nog bra ändå... flyttade runt bågarna lite så det blev bra till slut (hyfsat) Får väl ta och färga den gamla sufletten så länge tills det dyker upp en offwhitw någonstans :) Tack för hjälpen så länge!

• mini75
    Joddan skrev 2011-08-03 23:53:52 följande:
    Ring till kidz och kolla efter suflett. Min rosa var "slut" men de hadr bara glömt att uppdateta lagersaldo!

Ja jag ska ringa sen :) Men kan man köpa enbart suffletten då?
  • mini75

offwhite slut och de som kommer in är bokade...:( får väl tänka om då.

Är den rosa fin? 

• mini75
    Lindadjo skrev 2011-08-03 20:08:25 följande:
    För att få en cameleonsufflett att sitta bra på en frog så behöver du bara byta spännen. Bågarna från frogen funkar.

Fick tag i en offwhite suflett som jag ska åka å köpa i morgon. Men på bugababy sa de precis tvärtom vad du sa...dvs att cameleonsufletten är något större än frogen så bågarna behöver bytas ut och spännena är detsamma?!?!

Usch vad jag känner mig besvärlig nu, jag får helt enkelt försöka forska lite i det i morgon när jag åker å handlar... får väl dra med mig vagnen dit...  
  • mini75

Då litar jag på er, ni inbitna bb ägare :)

Jag kan själv lätt  bli manisk med mina vagnar som jag ägt innan och vet allt om dem :) Det är kanske därför min frog suflett inte sitter 100 för hon jag köpte av sa att hon haft massa olika camsufletter på men att hon oxå köpt fästen till de olika sufletterna så hon skulle slippa klä om bågarna när hon ville byta.... Kan ju vara så att där redan sitter cam spännen där om jag har tur! 

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21